تغذیه و رژیم غذایی, تغذیه و رژیم غذایی بانوان, مقالات

تغذیه سالم با کمترین هزینه

 مدت زمان لازم برای خواندن این مطلب: 2 دقیقه

 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 رای)

Loading...

آیا تابه‌حال به تغذیه سالم با کمترین هزینه فکر کرده‌‌اید، یا تصور دارید که این امر ممکن نیست. اما این‌طور نیست. با استفاده از توصیه‌‌های این مقاله شما می‌‌توانید با کمترین هزینه از غذاهای سالم بهره‌‌مند شده و به اهداف تناسب‌‌اندام خود دست‌یابید.

فهرست خرید تهیه کنید

سعی کنید برنامه غذایی خود و خانواده‌‌تان برای طول هفته برنامه‌‌ریزی کرده و از برنامه پیروی کنید. از خرید در مواقعی که گرسنه هستید خودداری کنید، زیرا در این مواقع شما اغلب غذاهای ناسالم را انتخاب می‌‌کنید که سرشار از مواد قندی هستند، زیرا بدن شما به قند نیاز دارد.

آنلاین خرید کنید

اغلب فروشگاه‌‌های بزرگ خدمات فروش آنلاین نیز ارائه می‌‌دهند، بنابراین، می‌‌توانید مواد غذایی خود را به‌صورت آنلاین خریداری کنید تا از خریدهای غیرضروری خودداری نمایید. شما همچنین می‌‌توانید چندین وب‌‌سایت فروش آنلاین مواد غذایی را بررسی کرده و قیمت‌‌ها را مقایسه نموده و از ارزان‌‌ترین فروشگاه خریدهای خود را انجام دهید.

مواد غذایی منجمد خریداری کنید

میوه‌‌ها و سبزیجات منجمد در اوج تازگی چیده شده و سپس به‌منظور حفظ مواد مغذی منجمد شده‌‌اند. آن‌ها تمیز شده و آماده هستند و گزینه بسیار مناسبی به شمار می‌‌روند. قبل از مصرف این مواد غذایی به محتوای نمک، قند و چربی آن‌ها توجه کنید، زیرا انواع ارزان‌‌تر این محصولات اغلب به‌منظور بهبود طعم از این مواد استفاده می‌‌کنند.

مواد غذایی بسته‌بندی‌شده را با مواد غذایی فله مقایسه کنید

میوه‌‌ها و سبزیجات بسته‌بندی‌شده اغلب قیمت بیشتری در مقایسه با انواع فله دارند. بنابراین ضروری است که قیمت‌‌ها را قبل از خرید مقایسه نمایید تا بهترین گزینه را خریداری نمایید.

لوبیا، عدس و نخود

این مواد غذایی ازجمله ارزان‌‌ترین مواد موجود در فروشگاه‌‌ها هستند. آن‌ها کالری و چربی کمی دارند، اما سرشار از فیبر، ویتامین و مواد معدنی هستند. از آن‌ها به‌جای گوشت و مرغ استفاده کرده و آش و غذاهای خوشمزه تهیه نمایید.

وعده‌‌های غذایی کوچک‌تری بخورید

فقط یک بشقاب غذاخورده و از بشقاب‌‌های کوچک استفاده کنید. سعی کنید هنگام تهیه برخی از غذاها نظیر پاستا یا برنج آن را وزن کنید تا در مصرف مواد غذایی صرفه‌‌جویی نموده و حجم وعده‌‌های غذایی خود را کاهش دهید.

آشپزی کنید

خرید غذاهای آماده را کاهش داده و خودتان آشپزی کنید. با این روش می‌‌توانید کنترل بهتری بر وعده‌‌های غذایی‌تان داشته باشید.

اسراف نکنید

در خریدهای خود دقت بیشتری داشته باشید. سعی کنید از تمام مواد غذایی خریداری‌شده به‌طور بهینه استفاده نمایید. باقیمانده غذا را در یخچال نگهداری کرده و برای وعده‌‌غذایی بعدی از آن استفاده کنید. همچنین می‌‌توانید نان استفاده‌نشده را در فریزر نگهداری نمایید.

به خودتان جایزه دهید

با استفاده از روش‌‌های فوق می‌‌توانید به میزان قابل‌‌توجهی در هزینه‌‌های خود صرفه‌‌جویی نمایید، بنابراین می‌‌توانید از پول صرفه‌‌جویی شده برای خرید محصولات موردعلاقه خود استفاده کنید. برای مثال، می‌‌توانید هرماه با پول‌‌های جمع‌آوری‌شده یک لباس، یک نوشیدنی، یک کتاب جدید یا هر چیزی که به آن نیاز دارید را خریداری کرده و به خودتان جایزه دهید. تغذیه سالم از اهمیت بالایی برخوردار است، اما شما به تنوع نیز نیاز دارید تا انگیزه خود برای تغذیه سالم را افزایش دهید.


تالیف:

تن‌ورز (اقتباس از مقاله‌ای از سایت everyoneactive.com)

در صورت استفاده از این مقاله، نام و آدرس تن‌ورز را به عنوان منبع ذکر کنید. 

عضو کانال تلگرام و اینستاگرام تن‌ورز شوید. برای عضویت بر روی عکس زیر کلیک کنید. 

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code