برنامه‌های بدنسازی, سلامت عمومی, سلامت عمومی بانوان, مقالات

تمرینات جذاب به همراه کودکان

  • مدت زمان لازم برای خواندن این مطلب: 2 دقیقه 

     

    برخی افراد بر این باور هستند که داشتن بچه مانع از تمرین آن‌ها می‌‌شود.

    بچه‌‌ها از انجام کارهای بزرگسالان لذت می‌‌برند، بنابراین می‌‌توانید آن‌ها را به تمرین با خود ترغیب کنید. در اینجا به برخی از تمریناتی که می‌‌توانید به همراه کودکانتان انجام دهید اشاره خواهیم کرد.

    • شنا سوئدی: ممکن است از قدرت کودکتان شگفت‌‌زده شوید. کودکان معمولاً شنا سوئدی را بهتر از بزرگ‌سالان انجام می‌‌دهند. آن‌ها می‌‌توانند این حرکت را بر روی پاها یا زانوهایشان انجام دهند. اگر آن‌ها فرم صحیح حرکت را بلد نیستند، نگران نباشید. در کنار شما روش صحیح را فرا خواهند گرفت.

    • اسکوات: برای تمرین عضلات پایین‌‌تنه، هیچ حرکتی بهتر از اسکوات نیست. حرکت اسکوات برای تقویت عضلات چهار سر، همسترینگ و سرینی مناسب بوده و عضلات پشت کودک را نیز تقویت می‌‌کند. آن‌ها می‌‌توانند اسکوات را با وزن بدن خود انجام داده و یا از گونی برنج یا قوطی کنسرو در طی انجام این حرکت استفاده کنند.

    • پلانک: این حرکت برای تقویت عضلات مرکزی بسیار عالی بوده و چابکی کودکان را افزایش می‌‌دهد. می‌‌توانید پلانک را به یک مسابقه تبدیل کرده و سعی کنید باهم رقابت کنید.

    • کرانچ: این حرکت نیز یکی از ساده‌‌ترین حرکاتی است که کودکان می‌‌توانند صرف‌نظر از وضعیت فیزیکی انجام دهند. یادگیری نحوه انجام صحیح کرانچ به زمان بسیار کمی نیاز دارد و حرکت فوق‌‌العاده‌‌ای برای تقویت عضلات مرکزی است. هرگز حرکت دراز و نشست را با کودکان انجام ندهید، زیرا ممکن است به عضلات پشتی آن‌ها فشار وارد شود.

    • لانج: این حرکت نیز یکی از برترین حرکات برای پایین‌‌تنه است و انجام آن توسط کودکان بسیار جالب و خنده‌‌دار خواهد بود. این حرکت بسیار ساده بوده و همه افراد می‌‌توانند به‌راحتی آن را انجام دهند. شما می‌‌توانید به کودکتان درزمینهٔ حفظ تعادل کمک کنید.

    • بورپی: اگر کودک شما انرژی زیادی دارد، این حرکت به‌سرعت او را خسته خواهد کرد. شما می‌‌توانید بورپی را بدون شنا سوئدی انجام دهید: اسکوات کرده، بر روی پاها بپرید، پاها را جلو برده، ایستاده و به بالا بپرید. این حرکت را با کودکتان انجام دهید تا برای خواب و استراحت آماده شوند.

    • کوهنوردی: این حرکت را نیز به یک رقابت تبدیل کنید و سعی کنید سرعت را افزایش دهید. این حرکت نیز برای عضلات بالاتنه و عضلات مرکزی مناسب است و می‌‌تواند بسیار جالب باشد.

    • Gorilla walk: این حرکت برای عضلات مرکزی مناسب می‌‌باشد و برای کودکان بسیار سرگرم‌‌کننده خواهد بود. آن‌ها باید دست‌‌هایشان را مشت کرده و بر روی زمین بگذارند. پاها نیز باید بر روی زمین بوده و سپس پا و دست را به‌طور هم‌زمان حرکت دهند (دست راست و پای راست ـ دست چپ و پای چپ).

    • حرکت خرس: این حرکتی فوق‌‌العاده برای عضلات مرکزی است و منجر به سوزش عضلات شکم می‌‌شود. از آن‌ها بخواهید که بر روی دست‌‌ها و زانوهایشان قرارگرفته و سپس چهار دست‌وپا حرکت کنند. این حرکت برای تمام عضلات بدن مناسب است.

    کودکان همدم خوبی برای تمرین هستند. شما باید تمرین را برای آن‌ها جذاب کنید. در این صورت می‌‌توانید آن‌ها را به تمرین همراه با خودتان ترغیب کنید.


    تالیف:

    تن‌ورز (اقتباس از مقاله‌ای از سایت fitday.com)

    در صورت استفاده از این مقاله، نام و آدرس تن‌ورز را به عنوان منبع ذکر کنید. 

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۴ رای
    بازگشت به لیست

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *