دانستنی‌های بدنسازی, قهرمانان بدنسازی ایران, مقالات, مقاله‌های دیگر

معرفی قهرمانان بدنسازی ایران سامان سرابی

معرفی قهرمانان بدنسازی ایران سامان سرابی
  • معرفی قهرمانان بدنسازی ایران سامان سرابی

    از قهرمانان بدنسازی ایران سامان سرابی فرزند اسطوره پرورش اندام جهان “سهراب سرابی” است. از مربیان و مدرسین کلاس‌های مربیگری و داوری برجسته بدنسازی و همچنین دبیر هیئت بدنسازی و پرورش اندام استان خراسان بین سال‌های 1384 الی 1391 بوده است. “سامان سرابی” علاوه بر فیزیک بدنی شبیه به پدرش از استعداد بسیار خوبی در این رشته برخوردار می‌باشد.

    در ادامه تن‌ورز شما را با زندگی نامه سامان سرابی و افتخارات او آشنا می‌کند. با ما همراه باشید.

    بیوگرافی سامان سرابی 

    سامان سرابی متولد 26 آبان ماه سال 1355 در تهران می‌باشد. سامان قهرمان پرورش اندام آسیا و جهان و فرزند اسطوره پرورش اندام جهانی، سهراب سرابی است. همچون پدر خود از استعداد و پشتکار زیادی در ورزش برخوردار است و حتی به‌صورت ظاهری از نظر فیزیک و استایل بدنی بسیار شبیه به پدر خود می‌باشد.

    سامان سرابی اسطوره بدنسازی ایران علاوه بر این‌که یک ورزشکار و قهرمان بی‌نظیر است، مربی نمونه‌ای است که همواره سعی دارد اطلاعات خود را به‌روز نگه دارد.

    دوران ورزشی سامان سرابی

    قهرمانی سامان سرابی از همان دوران نوجوانی شروع شد. در سن 16 سالگی یعنی در سال 1371 در مسابقات دانش‌آموزی مشهد در دسته وزنی۶۰ کیلوگرم شرکت نمود و نخستین عنوان قهرمانی و مدال طلای خود را به دست آورد. پس از این دوران برای مدتی ورزش حرفه‌ای را کنار گذاشت تا بتواند تحصیلات خود را به بهترین شکل ممکن ادامه دهد. در زمستان سال 1378 یعنی در 23 سالگی نیز مدرک کارشناسی خود را در رشته تربیت‌بدنی کسب نمود.

    قهرمان بدنسازی ایران سامان سرابی پس از این دوران یعنی در 23 سالگی خود را در موقعیتی دید که می‌توانست گام‌های بلندتری را به‌سوی موفقیت بردارد. پس با مدت خیلی کوتاهی تمرین از اوایل زمستان 1378 تا اواسط بهار 1379 تنها به مدت چهار ماه تمرین حرفه‌ای به رقابت‌ها بازگشت و عنوان قهرمان استان خراسان رضوی را کسب نمود.

     با مقایسه بدن او طی این دوران به اراده بی‌نظیر و قدرتمندش در کنار مشاوره حرفه‌ای پدرش پی می‌برید. سامان سرابی قهرمان بدنسازی ایران پس از یک سال تمرین نیز موفق به کسب سه عنوان قهرمانی شد. پرورش اندام ایران و آسیا از حضور این اعجوبه بدنسازی با بدنی حرفه‌ای و بی‌نظیر شگفت‌زده بودند. دقیقاً همچون پدرش از تأثیرگذارترین افراد در این رشته است.

    سامان اولین مدال خود را در سال 1380 کسب نمود و در همان سال عضو تیم ملی شد. از قهرمانان بدنسازی ایران سامان سرابی می‌باشد که نه‌تنها زبانزد در ایران است، بلکه موفقیت‌های بی‌شماری هم در مسابقات خارج از کشور کسب نمود.

     اولین افتخار خارجی او به مسابقات قهرمانی آسیا که مصادف با 11 سپتامبر 2001 بود، باز می‌گردد. در این دوره از مسابقات وی قهرمان اول آسیا در وزن 70 کیلوگرم در کره جنوبی (سئول) شد و لقب بهترین فیگوریست مسابقات 2001 را از آن خود کرد. پس از این دوره نیز به مدت دو سال به دلیل خدمت نظام‌وظیفه از صحنه رقابت‌ها دور ماند.

     از اسطوره‌های بدنسازی ایران سامان سرابی است که پس از بازگشت از خدمت یعنی در سال 1382 مجدد تمرینات حرفه‌ای خود را آغاز نمود. در اواخر تابستان 1382 نیز موفق به دریافت قهرمان طلایی کشور و عضویت در تیم ملی شد. سپس سال 2003 در مسابقات کشور قزاقستان (آلماتی) شرکت نمود و افتخار آفرید و به مقام قهرمان اول آسیا در وزن 70 کیلوگرم رسید.

    همچنین در سال 2005 میلادی سامان مقام سوم جهان در مسابقات شانگهای چین را کسب نمود و بهترین فیگوریست مسابقات جهانی 2005 IFBB را در کارنامه خود ثبت کرد. قهرمان بدنسازی ایران سامان سرابی مورد تحسین ریاست فدراسیون جهانی IFFB آقای “رافائل سانتوجا” قرار گرفت و خبرگزاری‌های ورزشی بسیاری از او تقدیر به عمل آوردند.

     سپس در سال 2006 در رقابت‌های المپیک آسیایی دوحه قطر عنوان چهارم را به دست آورد. متأسفانه در این دوره از مسابقات ناداوری‌های بسیاری در حق قهرمانان ایرانی و غیر ایرانی اعمال شد. سامان لقب مرد سال پرورش اندام ایران را در سال 1384 کسب کرد.

    تن‌ورز در ادامه به برخی از افتخارات سامان سرابی اشاره می‌کند.

    قهرمانان بدنسازی ایران سامان سرابی

     مهم‌ترین مدال‌ها و افتخارات سامان سرابی

    • مقام اول مسابقات آسیایی کره جنوبی 2001
    • مقام اول مسابقات آسیایی قزاقستان 2003
    • مقام سوم مسابقات جهانی پرورش اندام چین 2005
    • مقام چهارم المپیک آسیاییدوحه قطر 2006
    • مرد سال پرورش اندام ایران در سال 1384

    جمع‌بندی

    از قهرمانان بدنسازی ایران سامان سرابی متولد آبان 1355 در تهران، فرزند اسطوره پرورش اندام جهانی سهراب سرابی است. همچون پدر، فیزیک بدنی بی‌نظیر و پشتکار عالی دارد.

    طی این‌ سال‌ها به افتخارات بسیاری در مسابقات داخل و خارج از کشور رسیده است. سامان لقب مرد سال پرورش اندام ایران در سال 1384 و همچنین بهترین فیگوریست مسابقات شانگهای چین 2005 را به دست آورد. تن‌ورز برای این قهرمان کشور آرزوی سلامتی و موفقیت روزافزون را دارد.


    N:1667

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۳ رای

    نوشته های مشابه

    1 دیدگاه در “معرفی قهرمانان بدنسازی ایران سامان سرابی

    1. ژاله اسکندری گفت:

      چ جالب نمی دونستم ایرانی ها هم مقام دارن

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *