دانستنی‌های بدنسازی, قهرمانان بدنسازی ایران, مقالات, مقاله‌های دیگر

معرفی قهرمانان بدنسازی ایران محرم پناهی

معرفی قهرمانان بدنسازی ایران محرم پناهی
  • معرفی قهرمانان بدنسازی ایران محرم پناهی

    از قهرمانان بدنسازی ایران محرم پناهی است. “محرم پناهی” یکی از سرشناس‌ترین و موفق‌ترین مربیان حال حاضر کشور و فعال در باشگاه‌های تهران و کرج می‌باشد. این اسطوره بدنسازی قهرمانی‌های متعددی در داخل کشور و در سطح جهانی کسب کرده است. تن‌ورز در ادامه به زندگی نامه محرم پناهی و افتخارات او می‌پردازد.

    بیوگرافی محرم پناهی

    محرم پناهی اسطوره بدنسازی ایران، قهرمان معروف و مربی مطرح این رشته ورزشی متولد سال 1354 در شهر آبگرم از توابع شهرستان تاکستان استان قزوین است. البته شناسنامه پناهی صادره از تاکستان می‌باشد و هم‌اکنون در کرج سکونت دارد. متأهل بوده و یک فرزند با نام پرهام دارد. قد محرم پناهی 165 سانتی‌متر بوده، وزن دوران حجم 92 کیلوگرم و وزن دوران مسابقات 80 کیلوگرم بوده است.

    محرم پناهی قهرمان بدنسازی ایران از سال 79 تاکنون مشغول به مربیگری در تهران و کرج می‌باشد. پناهی دارای مدرک کارشناسی تربیت‌بدنی بوده و بهترین بدنساز ایران از نظر او، “محسن یزدانی” مربی و قهرمان مسابقات رشته پرورش اندام است. در ادامه تن‌ورز دوران ورزشی و قهرمانی این اسطوره ایران و جهان را توضیح می‌دهد.

    دوران ورزشی

    قهرمان بدنسازی ایران محرم پناهی از کودکی علاقه بسیار زیادی به ورزش داشت. او از سال 1370 به همراه برادر کوچک‌تر خود رشته بدنسازی را شروع کرد. همچنین در سال‌های 1371 و 1372 با کمک و الگو گرفتن از محسن یزدانی به‌صورت حرفه‌ای در بدنسازی تمرین نمود. اولین قهرمانی محرم پناهی به مسابقات قهرمانی کرج در سال 1372 برمی‌گردد که نائب قهرمان آن دوره شد.

    همچنین از اولین افتخار خارجی قهرمان بدنسازی ایران محرم پناهی می‌توان به نائب قهرمانی جهان در سال 2002 اشاره نمود. او با تلاش و سخت‌کوشی فراوان تمرینات خود را انجام می‌داد و بدن حجیم و کات شده مثال‌زدنی خود را در مسابقات متعددی به نمایش گذاشت و قهرمان شد. چند دوره قهرمانی جهان و قهرمان قهرمانان در سال 2011 از افتخارات پناهی است. استاد پناهی در سال 2011 پس از افتخارات فراوان، آخرین مسابقه خود را در سن 35 سالگی شرکت کرد و برای همیشه از مسابقات کناره‌گیری نمود.

    پس از این دوران یعنی در سال 1379 مشغول به مربیگری شد. اسطوره‌ بدنسازی ایران محرم پناهی سابقه مربیگری تیم ملی ایران طی سال‌های 2012 و 2013 را در پرونده خود دارد. همین‌طور “هادی چوپان” و بسیاری از دیگر قهرمانان کشور تحت تعلیم و مربیگری او بوده‌اند. استاد پناهی افتخارات متعددی برای تیم ملی کشور عزیزمان به ارمغان آورده است. از نظر این استاد بدنسازی، تمرین، تغذیه و استراحت سه کلید طلایی این رشته است.

    جالب است بدانید که سیستم تمرینی مورد علاقه او در دوران حجم، سیستم هرمی و در دوران تفکیک، سیستم سوپرست می‌باشد. بهترین رخداد دوران ورزشی خود را مستقل شدن فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ایران می‌داند.

    قهرمانان بدنسازی ایران محرم پناهی

    مهم‌ترین مدال‌ها و افتخارات پناهی

    در ادامه تن‌ورز به معرفی برخی افتخارات محرم پناهی اسطوره جهانی بدنسازی اشاره می‌کند:

    • قهرمان کشور در سال‌های 1380-1381-1383
    • نایب ‌قهرمان جهان در سال 2002
    • نایب قهرمان قطر کلاسیک سال 2007
    • قهرمان آسیا در سال 2009 تایلند
    • نایب‌ قهرمان جهان در سال 2009 امارات
    • قهرمان آسیا 2010 در تهران
    • قهرمان جهان سال 2010 در هند
    • قهرمان آسیا سال 2011 تایلند
    • قهرمان جهان 2011 در مالزی
    • قهرمان قهرمانان 2011 در مالزی

    جمع‌بندی

    از قهرمانان بدنسازی ایران محرم پناهی متولد سال 1354 در تاکستان است. این اسطوره بدنسازی، قهرمانی‌های متعددی در داخل و خارج از کشور کسب نمود که مهم‌ترین آن می‌تواند، کسب قهرمان قهرمانان جهان در سال 2011 مالزی باشد. همچنین از سال 1379 تاکنون مشغول مربیگری در تهران و کرج بوده و مربیگری تیم ملی را در سال‌های 2012 و 2013 به عهده داشت و در طی این دوران افتخارات متعددی برای تیم ملی به دست آورد.

    به شما مطالعه مقاله قهرمان بدنسازی ایران بیت‌الله عباسپور که از دوستان صمیمی محرم پناهی بوده است را پیشنهاد می‌کنیم. تن‌ورز آرزوی سلامتی و موفقیت را برای این بزرگ‌مرد دارد.


    N:1567

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۷ رای

    نوشته های مشابه

    1 دیدگاه در “معرفی قهرمانان بدنسازی ایران محرم پناهی

    1. علی.خ گفت:

      یه زمانی دهه ی هفتاد آقا محرم همیشه بعد از ابراهیم صادقی نفر دوم کرج می‌شد،پشتکار آقا محرم از او یه قهرمان ساخت❤️

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *