سایر رشته‌های ورزشی, سایر رشته‌های ورزشی بانوان, مقالات

کراس فیت چیست؟

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 رای)

Loading...

کراس فیت یک روش تناسب‌اندام است که توسط گرگ گلسمن در طی چندین دهه ایجاد شده است. گلسمن، مدیرعامل و مؤسس کراس فیت، اولین فردی بود که تناسب‌اندام را به‌صورت معنادار و قابل‌اندازه‌گیری تعریف نمود: افزایش ظرفیت کاری در دامنه‌های زمانی. وی سپس برنامه‌ای برای بهبود تناسب‌اندام و سلامت ایجاد نمود.

کراس فیت مجموعه‌ای از حرکات کاربردی است که به‌طور مداوم در حال تغییر بوده و با شدت بالایی انجام می‌شوند. تمام حرکات کراس فیت بر اساس حرکات کاربردی هستند و این حرکات نشانگر بهترین جوانب ژیمناستیک، وزنه‌برداری، دو، پاروزنی و … هستند. حرکات کراس فیت را می‌توان برترین حرکات زندگی قلمداد نمود. در طی این تمرینات، افراد بزرگ‌ترین وزنه‌ها را در طولانی‌ترین مسافت طی می‌کنند، بنابراین این دسته از تمرینات برای افزایش حجم اقدامات انجام‌شده در کوتاه‌ترین زمان مناسب هستند. شدت برای دستیابی به نتایج ضروری بوده و بر اساس کار انجام‌شده در زمان معین سنجیده می‌شود. هرچه کارهای بیشتری را در زمان کمتری انجام داده یا خروجی توان بالایی داشته باشید، شدت بیشتر می‌شود. با استفاده از رویکردی متغیر به تمرین، حرکات کاربردی و شدت منجر به پیشرفت چشمگیر تناسب‌اندام می‌شوند.

افزایش ناگهانی طرفداران این نوع از تمرینات نشانگر تأثیرگذاری آن‌ها است و این امر منجر به ایجاد شبکه جهانی کراس فیت گردید که در حال حاضر بیش از 13000 عضو دارد. مهار رقابت و تبدیل آن به یک فرایند یا یک بازی منجر به شدتی می‌شود که نمی‌توان از طریق سایر روش‌ها به آن‌ها دست‌یافت.

برنامه کراس فیت توسط داده‌های مختلفی ایجاد می‌شود. استفاده از وایت بردها به‌عنوان تابلو امتیاز و ثبت امتیازات دقیق، استفاده از ساعت و تعیین دقیق اصول و استانداردهای عملکرد نه‌تنها منجر به افزایش خروجی می‌شوند، بلکه معیارهای نسبی و مطلقی را برای تمام حرکات ایجاد می‌کنند. این داده‌ها علاوه بر ایجاد انگیزه، ارزش بسیار بالایی دارند.

روی‌هم‌رفته، هدف کراس فیت بسیار گسترده بوده و این امر به دلیل نتایج قابل‌اندازه‌گیری، قابل‌مشاهده و تکرارپذیر است. این برنامه افراد را برای هرگونه احتمال فیزیکی آماده می‌سازد، و افراد برای تمام رخدادهای غیرمنتظره نیز آمادگی کامل خواهند داشت.

اگرچه کراس فیت متناسب‌ترین افراد را نیز به چالش می‌کشد، این برنامه به‌منظور مقیاس‌پذیری جهانی طراحی‌شده است و درنتیجه برای افراد متعهد مناسب می‌باشد. ما حجم و شدت را اندازه‌گیری می‌کنیم، برنامه را تغییر نمی‌دهیم. نیازهای ورزشکاران المپیک و پدربزرگ‌های ما ازنظر درجه متفاوت هستند و ازنظر نوع تفاوتی ندارند.


تالیف:

تن‌ورز (اقتباس از مقاله‌ای از سایتcrossfit.com)

در صورت استفاده از این مقاله، نام و آدرس تن‌ورز را به عنوان منبع ذکر کنید. 

عضو کانال تلگرام و اینستاگرام تن‌ورز شوید. برای عضویت بر روی عکس زیر کلیک کنید. 

 

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *