کاهش وزن و چربی‌سوزی بانوان, کاهش وزن، چربی‌سوزی, مقالات

رهایی از چربی بدن با روش‌های نوین

  • مدت زمان لازم برای خواندن این مطلب: 6 دقیقه 

     

    لاغر شدن آسان شده است: در ادامه 6 راه جدید برای خلاصی از چربی بدن را بدون نیاز به انجام عمل لیپوساکشن بیان می‌‌کنیم.

    تا چندی پیش، کسانی که به دنبال رهایی سریع از چربی‌‌های بدن خود خصوصاً در ناحیه‌‌ی غبغب و ران خود بودند، تنها یک‌راه واقعاً مؤثر و سریع پیش روی خود می‌‌دیدند: انجام عمل لیپوساکشن. ولی امروزه کافی است به یک درماتولوژیست (متخصص پوست) مراجعه کنید. متخصص درماتولوژیست پاول فرانک دراین‌باره می‌‌گوید: امروزه انتخاب‌‌ها و راه‌‌های بسیاری داریم. روش سنتی و تهاجمی لیپوساکشن دیگر موردتوجه افراد نیست و منسوخ‌شده است. راه‌‌های جدید و مدرن مختلفی برای خلاصی از چربی پیش روی افراد قرار دارد. در ادامه کارآمدترین و مؤثرترین راه‌‌ها را بیان می‌‌کنیم.

    گلوله‌‌های داغ: ATX-101

    متخصص درماتولوژیست فرانچسکا فوسکو که دارنده‌‌ی اولین دستگاه ATX-101 است، دراین‌باره می‌‌گوید: این متد نوعی تزریق ساده است و همین سادگی انجام آن، یکی از مهم‌‌ترین ویژگی‌‌های این متد به شمار می‌‌رود. این دستگاه توانسته است تأییدیه FDA را هم بگیرد. این سیستم بر اساس استفاده از نوع آزمایشگاهی مولکول دی‌‌اکسی‌‌کولیک اسید، که سیستم گوارش ما برای هضم چربی غذا از آن استفاده می‌‌کند، استوار است. ATX-101 منجر به آب شدن و منقبض شدن تکه‌‌های کوچک چربی می‌‌شود (همان چربی‌‌هایی که منجر به بروز غبغب می‌‌شود و در ناحیه گردن تجمع می‌‌کنند). در بررسی‌ها و آزمایش‌های انجام‌شده، بیماران به میزان قابل‌توجهی کاهش چربی ناحیه گردن (غبغب) در کنار افزایش و بهبود استحکام پوست در طی 6 تزریق بافاصله 4 هفته‌‌ای بین هر دو تزریق را تجربه کرده‌‌اند. فردریک برندت، درماتولوژیست میامی و نیویورک می‌‌گوید: با انجام این متد، نه‌تنها چربی‌‌های ناحیه گردن از بین می‌‌رود بلکه استحکام پوست هم افزایش پیدا می‌‌کند و پوستی محکم‌‌تر خواهید داشت. اگرچه فرانک انتظار یک نتیجه خیره‌کننده دارد، ولی در مورداستفاده از این متد به‌منظور حل تمام مشکلات و بدون عوارض جانبی هشدار می‌‌دهد. در یک مطالعه کلینیکی انجام‌شده، بیش از 20 درصد بیماران درد متوسطی را پس از تزریق تجربه کرده‌‌اند و وی می‌‌گوید: این اتفاق منجر به تورم، کوفتگی و کبودی می‌‌شود که به مدت 2 الی 5 روز پس از شروع درمان ادامه پیدا خواهد کرد. دلیل دیگری هم وجود دارد که بیان می‌‌کند بهترین محدوده‌‌ی عملکرد متد ATX-101 مربوط به ناحیه‌‌ی بالای قفسه سینه است. برندت دراین‌باره می‌‌گوید: این دارو چیزی نیست که بتوانم در تمام ناحیه‌‌ی شکم افراد، آن را تزریق کنم، هر چه شما چربی بیشتری را تحت تأثیر قرار می‌‌دهید، واکنش‌‌های التهابی بیشتری را تجربه خواهید کرد. پس وقتی موضعی وسیع از بدن خود را توسط این روش درمان می‌‌کنید، تورم زیادی را در تمام بدن خود تجربه خواهید کرد.

    LIPO-202

    این متد، دیگر راه‌حل تزریقی است که در حال پشت سر گذاشتن آزمایش‌‌های کلینیکی بوده و متمرکز بر چربی‌‌های ناحیه شکم است. ترکیب فعال موجود در lipo-202، سالمترول زینافوت، در داروهای متداول آسم یافت می‌‌شود، این ماده با مورد هدف قرار دادن تری گلیسیرید موجود در سلول‌‌های چربی و کاهش ذخایر تری گلیسیرید منجر به کوچک شدن سلول‌‌های چربی می‌‌شوند. (هرچه یک سلول ذخایر تری گلیسیرید بیشتری داشته باشد، بزرگ‌تر خواهد شد.) ماریانا پدرو متخصص درماتولوژیست دراین‌باره می‌‌گوید: این متد سایز سلول‌‌های چربی را کوچک می‌‌کند ولی آن‌‌ها را از بین نمی‌‌برد. درنتیجه زمانی تحت عنوان دوره ریکاوری وجود نخواهد داشت که نیازی به استراحت داشته باشید. بسیاری از بیماران گزارش کاهش سایز لباس‌‌های خود را داده‌‌اند و پدرو می‌‌گوید: همین عامل، فاکتور بسیار مهم و شگفت‌‌انگیزی به‌حساب می‌‌آید. یک دوره کامل درمانی شامل جلسه‌‌ای 5 دقیقه‌‌ای از 20 ضربه کوچک است که بر روی شکم اعمال می‌‌شود و این دوره برای 8 هفته و هر هفته یک‌بار انجام می‌‌شود و درحالی‌که آزمایش‌های انجام‌شده فقط برای ناحیه‌‌ی شکم بوده است، پدرو می‌‌گوید: به نظر من این متد برای دیگر نواحی بدن نظیر بازوها و پشت (کمر) هم همانند غبغب (ناحیه زیر چانه) کاربرد دارد. ولی سؤال اصلی این است که آیا خوردن تعداد زیادی از دونات و شیرینی‌‌ها می‌‌تواند چاقی را به ما برگرداند؟ پدرو می‌‌گوید: هنوز جوابی برای این سؤال نداریم و مطالعات جدید در مورد اثربخشی طولانی‌مدت این متد در حال انجام است.

    متدهای مایع: لاتانوپروست و بیماتوپروست

    فرانک می‌‌گوید: بسیاری از راه‌‌های ابداع‌شده درزمینهٔ عمل‌‌های زیبایی، مخصوصاً در مورد حذف چربی، اتفاقی و کاملاً تصادفی به‌دست‌آمده است. به‌عنوان‌مثال: آخرین کاربرد نوآورانه برای آنالوگ پروستاگلاندین، ترکیب فعال موجود در قطره چشم تجویزشده برای درمان آب‌‌سیاه، به لطف اثرات جانبی ناگهانی بوده است که منجر به تولید و عرضه داروی لاتیسه گردید. در طی سالیان، چشم‌‌پزشکان نظاره‌‌گر حذف و تخریب پافین‌‌های دور چشم (نواحی اطراف چشم) برخی از بیماران که قطره‌‌های گلوکاما را مصرف می‌‌کردند، بودند و همین عامل منجر به این موضوع شد که محققین به این ترکیب به‌عنوان حلال چربی نگاه کنند. این متد چگونه عمل می‌‌کند؟ فنسکو، متخصصی که بیان کرد: این دارو حجم سلول‌‌های چربی را کوچک می‌‌کند، دراین‌باره می‌‌گوید: هنوز به‌طور کامل نحوه عملکرد این دارو مشخص نیست. البته چیزی که بسیار حائز اهمیت است، این است که این روش یک روش خودسرانه نیست که قطره چشمی تهیه کنید و خودتان بدون تجویز و نظارت پزشک شروع به استفاده از آن کنید تا چربی‌‌های خود را آب کنید چراکه می‌‌تواند عوارض جانبی مختلفی نظیر سیاهی رنگ پوست و یا چین‌وچروک غیرقابل‌پیش‌بینی به همراه داشته باشد. فنسکو می‌‌گوید: فکر می‌‌کنم در ابتدای مسیر هستیم و مواردی این‌چنینی را تازه شروع کرده‌‌ایم ولی بسیار فریبنده به نظر می‌‌رسد.

    نقش سرما: کرایولیپولیز

    برندت راز ساده‌‌ی نهفته در پشت تکنولوژی زلتیک را بیان می‌‌کند: سلول‌‌های چربی بیش از دیگر سلول‌‌های بدن به سرما حساس هستند. در این تکنولوژی سلول‌‌های چربی سرد می‌‌شوند تا آنجا که تقریباً 30 درصد از آن‌‌ها کاملاً یخ می‌‌زنند و طی یک جلسه‌‌ی یک الی دوساعته که برای هر ناحیه‌‌ای از بدن قابل انجام است، می‌‌میرند. وی ادامه می‌‌دهد: شما می‌‌توانید انتخاب کنید که دقیقاً کدام سلول‌‌ها از بین بروند. پس از این‌که سلول‌‌ها بمیرند، به‌صورت طبیعی در طی چند ماه از بدن حذف می‌‌شوند.

    پس از به‌کارگیری از تجهیزات این متد در مقیاس بزرگ و برای نواحی بزرگی نظیر ران و شکم، هم‌اکنون نظاره‌گر ورود نمونه‌‌های کوچکی هستیم که برای نواحی کوچک‌تر نظیر غبغب هم توسعه پیداکرده است. متخصص درماتولوژیست منهتن، آریله کاوار دراین‌باره می‌‌گوید: کرایولیپولیز چانه (غبغب) یکی از مهم‌‌ترین دست‌‌آوردهای بشر در این زمینه خواهد بود.

    اثرات صوتی: لیپوسونیکس

    استفاده از تکنولوژی امواج فراصوت با شدت بالا برای فقط یک جلسه‌‌ 60 دقیقه‌‌ای می‌‌تواند چند کیلویی از وزن شما را کم کند. در طی این فرآیند، ارتعاشات مولکولی بافت‌‌های زیرین (بافت‌‌های زیرپوست نظیر چربی) را گرم می‌‌کند و علی‌رغم کشتن سلول‌‌های چربی، میزان کشیدگی و استحکام پوست را هم بهبود می‌‌بخشد. سپس، سلول‌‌های چربی طی فرآیند طبیعی بدن در چند ماه حذف می‌‌شوند. درحالی‌که نتایج با تکنولوژی سرد کردن چربی (همان متد قبلی ) مشابه است ولی سرعت این تکنولوژی بسیار بیشتر است. (بر اساس گفته‌‌های فرانک: شما می‌‌توانید به کمک متد سرد کردن چربی، 1 الی 5/1 سانتی‌‌متر، دور شکم خود را کوچک‌تر کنید.) فریز کردن نواحی مختلف بدن نظیر شکم و ران‌‌ها می‌‌تواند در مدت 6 ساعت در مطب پزشک انجام شود و این در حالی است که مدت‌زمان انجام لیپوسونیکس تنها 1 ساعت خواهد بود. بااین‌وجود، اکثر بیماران روش فریز کردن را هرچقدر هم که آهسته باشد، به این روش ترجیح می‌‌دهند و فرانک هم در تائید همین موضوع می‌‌گوید: متد لیپوسونیکس صدمه بیشتری به بدن فرد وارد می‌‌کند.

    ULTRASHAPE

    متد استفاده از پالس‌‌های آلتراسونیک ULTRASHAPE هم‌‌اکنون در اروپا به‌منظور استفاده در نواحی شکم، بازو و ران مورد تائید قرارگرفته است. در ایالت متحده هم تأییدیه FDA را برای از بین بردن چربی‌‌های شکمی اخذ کرده است. دکتر برندت که جز اولین متخصصان ایالت متحده است که با این دستگاه کارکرده، دراین‌باره می‌‌گوید: “برخلاف دیگر متدهای فراصوتی، این متد بدون درد است.” علت آن‌هم می‌‌توان پالسی بودن انرژی در این متد دانست. دستگاه ULTRASHAPE پالس‌‌های فراصوت را به بافت‌‌ها منتقل می‌‌کند و به‌جای این‌که آن‌‌ها را با گرما از بین ببرد با دست‌کاری‌های مکانیکی نابود می‌‌کند. پشت سر گذاشتن سه جلسه در طی 6 هفته می‌‌تواند تا 30 درصد از میزان چربی‌‌های زائد بدن شما را از بین ببرد. نتیجه این متد با روش‌‌های محبوب لیپوسونیکس و کرایولیپولیز قابل‌مقایسه است. دکتر کاور دراین‌باره می‌‌گوید: این متد نیازی به پشت سر گذاشتن دوره ریکاوری ندارد و نتایج تنها در طی دو هفته پس از شروع درمان، قابل‌مشاهده خواهند بود.

    این مقاله در مجله ELLE در تاریخ مارچ 2015 منتشرشده است.


    تالیف:

    تن‌ورز (اقتباس از مقاله‌ای از سایت elle.com)

    در صورت استفاده از این مقاله، نام و آدرس تن‌ورز را به عنوان منبع ذکر کنید. 

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۸ رای

    نوشته های مشابه

    1 دیدگاه در “رهایی از چربی بدن با روش‌های نوین

    1. میلاد غلامی گفت:

      چقدر جالب و جدید بود. ممنون از سایت خوبتون

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *