پروتئین‌ها, راهنمای مصرف مکمل‌ها, مقالات

مکمل شکلات پروتئین بار و شکلات انرژی زا چیست؟

  •  

    مکمل پروتئینی

    شکلات پروتئین بار چیست؟

    Nutrition Bars دسته‌ای از محصولات هستند که به عنوان جایگزین وعده غذایی توسط ورزشکاران و افرادی که به طور دائم در حال مسافرت هستند مورد استفاده قرار می‌گیرند. با وجود اینکه بسیاری از نمونه‌ها سرشار از پروتئین می‌باشند، شکلاتهای انرژی زای معدودی وجود دارند و این شکلاتها برای ورزشکاران استقامتی ضروری می‌باشند.

    زمانی که سخن از مصرف پروتئین به‌میان می‌آید، اهمیت مصرف غذاهای سرشار از پروتئین هر سه ساعت یکبار مورد تاکید قرار می‌گیرد. همچنین همواره مفهوم گرم پروتئین به ازای هر پوند وزن بدن نیز در برخی شرایط ذکر می‌شود. با این حال، عملی ساختن این اقدامات در زندگی روزمره اندکی چالش برانگیز می‌باشند.

    برای مثال، دانش آموزان دبیرستان و کالج فرصتی را برای خوردن وعده غذایی بعد از نهار را ندارند. در این شرایط تغذیه باید به چه صورتی انجام گیرد؟ همچنین ورزشهایی را در نظر بگیرید که سه ساعت بعد از مدرسه و یا دانشگاه و بدون تغذیه انجام می‌گیرند. دانش آموزان یا دانشجویان چگونه می‌توانند بدون سوخت برای بدن خود ورزش کنند. بسیاری از افرادی که کار آن‌ها همواره در حال رفت و آمد می‌باشد نیز زمان کمی را برای تغذیه دارند. اگرچه وعده‌های غذایی کامل باید برنامه غذایی شما را تشکیل دهند، اما مساله مقرون به صرفه بودن این شرایط را نیز باید در نظر داشته باشیم.

    ما دو گزینه در اختیار داریم: شکلاتها و نوشیدنی‌ها. شکلاتهای حاوی پروتئین را می‌توان به سرعت مصرف کرد و آن‌ها پروتئین و مواد غذایی مورد نیاز بدن شما را تا وعده غذایی بعد تامین می‌کنند. گزینه‌های متعددی وجود دارند: با کربوهیدرات، بدون کربوهیدرات؛ پرچرب و کم چرب؛ شکلاتهای بزرگ و کوچک و این لیست بی‌انتها می‌باشد.

    شکلات انرژی‌زا چیست؟

    ما شکلات‌های انرژی زا را نیز در اختیار داریم. این محصولات برای ورزشکاران طراحی شده‌اند تا در حین ورزش‌های استقامتی به‌کار برده شوند. این محصولات دارای کربوهیدرات زیادی بوده و معمولا پروتئین کمی دارند و به زودی و به محض مصرف جذب می‌شوند. از آن‌جایی که کربوهیدرات‌‌ها منبع اصلی انرژی بدن می‌باشند، آن‌ها می‌توانند به سرعت انرژی مورد نیاز بدن را تامین کنند. البته، این محصولات دارای کربوهیدرات‌های زودهضم و دیر هضم هستند تا بتوانند انرژی پایداری را برای بدن فراهم آورند. شما می‌توانید این محصولات را به جای غذا مصرف کنید اما باید دقت داشته باشید که مصرف بیش از حد منجر به افزایش چربی بدن می‌گردد. علی رغم اینکه کربوهیدرات‌ها ضروری هستند اما مصرف بیش از حد کربوهیدرات‌های قندی می‌تواند منجر به ذخیره انرژی به عنوان چربی گردد.

    مزایای شکلات های مغذی:

    • فراهم آوردن وعده غذایی سریع برای افرادی که به طور مداوم در حال سفر هستند.
    • فراهم آوردن منبع کارآمدی از پروتئین‌ها
    • ایجاد انرژی پایدار برای ورزشکاران استقامتی

    مهم‌ترین ویژگی این محصولات تنوع آن‌ها می‌باشد زیرا می‌توانید طعم‌ها و طرح‌های متعددی را انتخاب کنید. بسیاری از این محصولات طعم بسیار خوبی دارند. برخی از آن‌ها نیز از نظر شکل و طعم همانند آب نبات می‌باشند. شما می‌توانید محصول را با توجه به میزان نیاز و فرصت مصرف خریداری نمایید. برای مثال، اگر به دنبال محصول سریعی می‌باشید می‌توانید نمونه‌های کوچک را خریداری نمایید که نیاز به جویدن نیز ندارند اما برخی دیگر بزرگتر بوده و مصرف آن‌ها نیم ساعت زمان بر می‌باشد.

    انواع مکمل های انرژی زا و فواید آن برای بدنسازی

    گزینه‌های انتخاب محصول و زمان مصرف:

    زمانی که از این محصولات به خصوص نمونه‌هایی که دارای پروتئین بالایی هستند خریداری می‌کنید، به محصول خریداری شده توجه نمایید. به مواد سازنده آن از قبیل قندها، کربوهیدرات‌ها و چربی‌های آن دقت کنید. محصولات با کیفیت متعددی وجود دارند بنابراین مطالعه برچسب محصولات ضروری می‌باشد.

    من محصولی را که چربی کم و کربوهیدرات کمی دارد را توصیه می‌کنم. با اغلب این محصولات می‌توانید در حدود 600 کالری انرژی دریافت نمایید. من شخصا شکلات‌های کوچک و نوشیدنی‌های پروتئینی را توصیه می‌کنم و می‌دانم که نوشیدنی‌ها همواره موجود نمی‌باشند. برخی از محصولات صرفا همانند شکلات‌های دارای پروتئین هستند و همان‌طور که می‌دانید این شکلات مواد غیرضروری بسیاری را وارد بدن می‌کنند.

    از سوی دیگر، انتخاب شکلات‌های انرژی زا بسیار ساده‌تر بوده و طعم آن‌ها نیز مورد پسند بسیاری از افراد می‌باشد و به سرعت نیز هضم می‌شوند. البته، شما باید همواره محتوای آن‌ها را بررسی کرده و نسبت مواد را با توجه به نیازهای ورزش تنظیم نمایید. از آن‌جایی که تنها مزیت این محصولات مقرون به صرفه بودن و استفاده سریع آن‌ها می‌باشد، زمان مصرف آن‌ها به نیاز فرد بستگی دارد. مهم‌ترین مساله این است که آن‌ها را همواره جایگزین غذا نکنید بلکه صرفا زمانی که به غذا دسترسی ندارید از آن‌ها استفاده نمایید. نمونه‌های انرژی‌زای این محصولات بخش مهمی از تمرین ورزشکاران استقامتی می‌باشند و به‌طور مداوم مورد استفاده قرار می‌گیرند.


    تالیف و ترجمه تن ورز

    لطفا در صورت کپی این مقاله، نام و آدرس تن ورز را به عنوان منبع ذکر نمایید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    نوشته های مشابه

    1 دیدگاه در “مکمل شکلات پروتئین بار و شکلات انرژی زا چیست؟

    1. شراره گفت:

      ممنون از اطلاعات مفیدتون

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *