افزایش وزن و حجم, تغذیه و رژیم غذایی, کاهش وزن، چربی‌سوزی, محبوب‌ترین عناوین, مقالات

گاهی رژیم نداشتن، بهترین رژیم است!

  • مدت زمان لازم برای خواندن این مطلب: 2 دقیقه

    یک مطالعه ده‌ساله بر روی بیش از 5000 فرد جوان نشان داد افرادی که وزن خود را به‌طور بهینه کنترل کرده بودند، از هیچ رژیم غذایی استفاده نمی‌‌کردند. اما چه چیزی باعث کاهش یا افزایش وزن آن‌ها می‌‌شد؟

    در طی دهه گذشته، گروهی از محققان فنلاندی به بررسی عادت‌‌های حفظ وزن بیش از 4500 فردی که در اواسط دهه بیستم زندگی خود بودند، پرداختند. آن‌ها بدین نتیجه رسیدند که به‌طور متوسط، در حدود یک‌چهارم مردان و زنان جوانی که در این مطالعه شرکت کرده بودند، توانستند وزن خود را در طی ده سال به‌طور ثابت حفظ کنند. درصد کمی (3.8 درصد مردان، 7.5 درصد زنان) نیز با کاهش وزن همراه بودند. افرادی که وزن خود را حفظ کرده و یا کاهش داده بودند نیز دو ویژگی مشترک داشتند. آن‌ها هرگز هیچ‌یک از وعده‌‌های غذایی خود را حذف نکرده و سابقه رژیم غذایی نداشتند.

    از سوی دیگر، رایج‌‌ترین عوامل مربوط به افزایش وزن در بین زنان داشتن دو یا چند فرزند، استفاده از نوشیدنی‌‌های قندی، حذف کردن بعضی از وعده‌‌های غذایی، سابقه رژیم و عدم رضایت  از زندگی می‌‌باشد. مردانی که با افزایش وزن مواجه بودند نیز برخی از وعده‌‌های غذایی را رد کرده و سابقه رژیم غذایی و همچنین استعمال دخانیات داشتند.

    نحوه تغذیه سالم بدون رژیم غذایی

    یکی از جایگزین‌‌های محبوب برای رژیم غذایی عادی رویکرد “رژیم غذایی انعطاف‌‌پذیر” است که با عنوان IIFYM نیز خوانده می‌‌شود. ایده این رویکرد بدین‌صورت است که شما باید از موادی استفاده کنید که میزان نیاز بدن به مواد مغذی به‌طور روزانه را تأمین نمایند، اما این امر باید به چندین طریق انجام شود تا غذاهای شما به‌شدت محدود نبوده و شما احساس استفاده از یک رژیم غذایی نداشته باشید.

    اگر خوردن مداوم وعده‌‌های غذایی برای شما چالش‌برانگیز است، ممکن است آشنایی باشخصیت غذایی خود برایتان مؤثر باشد. آیا شما در غذاها سخت‌‌گیر نیستید یا از خوردن غذا سیر نمی‌‌شوید و یا به‌طور حرفه‌‌ای به غذاهای خود توجه می‌‌کنید؟ هرچه اطلاعات شما در مورد تغذیه بیشتر باشد، شما می‌‌توانید وعده‌‌های غذایی خود را به‌طور بهتری باشخصیت غذایی خود ارتباط دهید و درعین‌حال نیز کالری‌‌ها و مواد مغذی موردنیاز خود را مصرف کنید.

    با اصول کلی تغذیه و چند دستور پخت خوشمزه آشنا شوید

    اساس تمام برنامه‌‌های غذایی موفق، آشنایی با تعداد کالری موردنیاز در طول روز و نسبت ایدئال درشت مغذی‌های چربی، پروتئین و کربوهیدرات‌‌ها می‌‌باشد. به‌منظور اطلاع از میزان کالری موجود در غذاهای مختلف به صفحه محاسبه‌‌گر ما مراجعه کرده و همچنین از بیش از 900 دستور پخت برای غذاهای متنوع بهره‌‌مند شوید.


    تالیف:

    تن‌ورز (اقتباس از مقاله‌ای از سایت bodybuilding.com)

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۵ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *