دانستنی‌های بدنسازی, دانستنی‌های بدنسازی بانوان, مقالات

۳ دلیل برای حذف روزهای استراحت

  • مدت زمان لازم برای خواندن این مطلب: 2 دقیقه

    دنبال دستیابی به‌تناسب اندام و از دست رفتن هرچه سریع‌تر چربی‌های بدن خود هستید؟ دکتر جیم استپانی معتقد است داشتن برنامه تمرین همه‌روزه و بدون تعطیلی می‌تواند روند دستیابی به‌تناسب اندام را بهبود ببخشد. در ادامه صحبت‌های ایشان را می‌خوانیم:

    من معتقدم که تمرین‌های بدن‌سازی باید برای تمام عضلات بدن به کار گرفته شوند و معتقدم با داشتن برنامه ورزشی در هفت روز هفته، نتایج بهتری به دست می‌آید.

    در حال حاضر دلیلی وجود ندارد که درباره فشار ناشی از تمرین بیش‌ازاندازه نگران باشید زیرا بدن انسان برای فعالیت و کار بدون استراحت طراحی‌شده است. با داشتن برنامه مناسب ورزشی برای تمام عضلات بدن، می‌توانید تمام‌روزهای هفته را به‌صورت کاملاً ایمن و بدون مصدومیت ورزش کنید.

    در ادامه سه دلیل برای داشتن برنامه ورزشی همه‌روزه و بدون روز تعطیل را بازگو می‌کنم:

    دلیل ۱: چربی سوزی بهتر

    اکنون بر همگان واضح است که هر چه فعالیت بیشتری انجام دهید، کالری بیشتری می‌سوزانید و درنتیجه چربی بیشتری از دست خواهید داد. بااین‌حال، برای چربی سوزی به یک عامل دیگر هم احتیاج داریم و آن‌هم فعال‌سازی ژن‌های متابولیک موجود در فیبرهای ماهیچه‌ای است. ​

    وقتی‌که روزانه تمرین‌های مختلف با وزنه را انجام می‌دهید، درواقع ژن‌های متابولیک موجود در ماهیچه‌های خود را فعال می‌کنید. انجام تمرین‌های مختلف باعث می‌شود که این ژن‌ها فعال شوند، بنابراین با انجام تمرین‌های ورزشی در هفت روز هفته، این روند چربی سوزی همواره حفظ می‌شود.

    دلیل 2: رشد بهتر ماهیچه

    تحقیقات انجام‌شده نشان می‌دهد که با انجام تمرین‌های مداوم روزانه برای تمام عضلات بدن، میزان رشد عضلات افزایش‌یافته و سبب افزایش قدرت ‌می‌شود. این موضوع درواقع به همان فعال‌سازی ژن‌ها در فیبرهای ماهیچه‌ای مربوط می‌شود. ​

    انجام تمرین‌های استقامتی سبب فعال شدن ژن‌هایی می‌شود که درروند رشد و سنتز ماهیچه درگیر هستند و با انجام روزانه این تمرین‌ها فرآیند سنتز پروتئین، همه‌روزه اتفاق می‌افتد، که همین موضوع می‌تواند سبب افزایش سایز عضله و افزایش قدرت شود. با انجام تمرین‌ها در هفت روز هفته و بدون استراحت، این فرآیند‌های سنتزی همواره در حال وقوع خواهند بود.

    دلیل 3: بهبود سلامت بدن

    ممکن است کلید داشتن سلامت عمومی درروند فعال‌سازی همین ژن‌های متابولیک به‌واسطه ورزش نهفته باشد. ژن‌هایی که با متابولیسم ارتباط دارند، در حفظ سلامت بدن هم نقش ایفا می‌کنند. فعال کردن ژن‌های متابولیک به‌واسطه انجام تمرین‌های ورزشی روزانه می‌تواند به افزایش طول عمر کمک کند و احتمال ابتلا به بیماری‌هایی مانند افسردگی، بیماری‌های قلبی، سرطان و دیابت نوع ۲ را کاهش دهد. ​

    موارد فوق سه دلیلی بود که با اتکا به آن‌ها می‌گویم نباید روزهای استراحت در تمرین‌های خود داشته باشید و همه‌روزه برنامه‌ کاملی از تمرین‌های مختلف را برای تقویت تمام عضلات بدن دنبال کنید.


    تالیف:

    تن‌ورز (اقتباس از مقاله‌ای از سایت bodybuilding.com)

    در صورت استفاده از این مقاله، نام و آدرس تن‌ورز را به عنوان منبع ذکر کنید. 

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۴ رای
    بازگشت به لیست

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *