راهنمای حرکات بدنسازی, راهنمای حرکات جلو بازو

جلو بازو دمبل چکشی روی میز لاری (Preacher Hammer Dumbbell Curl)

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (تنها با یک کلیک رای دهید)

Loading...

نوع: قدرتی

عضله هدف: دوسر بازو (جلو بازو)

ابزار: دمبل

سطح: مبتدی

این حرکت با نام جلو بازو با گیرش طبیعی دست (Neutral Grip Preacher Curl) نیز شناخته می‌شود.

تشریح حرکت:

  1. یک جفت دمبل را در دست گرفته و بازوها را روی میز لاری قرار دهید. کف دست‌ها باید رو به روی هم باشد.
  2. هم‌زمان که به داخل نفس می‌کشید، دمبل‌ها را تا جایی که بازوها کشیده شده و عضله دوسر بازو کاملاً منقبض شود، پایین بیاورید.
  3. نفس خود را بیرون داده و با انقباض عضله دوسر بازو دمبل‌ها را تا سطح شانه بالا ببرید.
  4. یک ثانیه عضله دوسر بازو را تحت‌فشار قرار داده و انقباض آن را حفظ کنید. سپس حرکت را به تعداد توصیه‌شده تکرار نمایید.

تنوع

  • برای تفکیک بهتر عضله دوسر بازو می‌توان این تمرین را به شکل تک-دست یا متناوب نیز اجرا کرد.
  • می‌توانید به‌جای دمبل از دستگاه سیم‌کش نیز استفاده کنید. در این حالت باید میز لاری را مقابل دستگاه قرار دهید.

حرکت جایگزین

عضله هدف: دوسر بازو

وسیله موردنیاز: دمبل


تالیف:

تن‌ورز (اقتباس از مقاله‌ای از سایت bodybuilding.com)

در صورت استفاده از این مقاله، نام و آدرس تن‌ورز را به عنوان منبع ذکر کنید. 

عضو کانال تلگرام و اینستاگرام تن‌ورز شوید. برای عضویت بر روی عکس زیر کلیک کنید. 


حرکات تمرینی و بدنسازی می‌بایست همراه با یک برنامه تمرین و زیرنظر مربی انجام شود.
مسئولیت انجام صحیح حرکات به عهده ورزشکار بوده و تن ورز تنها جهت کمک به ورزشکاران عزیز، محتوا را تولید یا ترجمه کرده و مسئولیتی در قبال انجام صحیح حرکات و یا آسیب‌های احتمالی ندارد.
هم‌چنین در صورت تمایل به دریافت یک برنامه تمرین علمی و زیرنظر مربیان، می‌توانید وارد صفحه دریافت برنامه بدنسازی و رژیم غذایی شوید.


مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *