تغذیه و رژیم غذایی, تغذیه و رژیم غذایی بانوان, مقالات

رژیم غذایی در سال جدید

  • آیا قصد دارید تصمیم شما مبنی بر تغذیه بهتر در سال جدید به موفقیت برسد؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا رژیم غذایی جدیدتان را به بهترین نحو ممکن تنظیم نمایید.

    همواره در ابتدای سال جدید افراد تصمیم می‌‌گیرند تغییری در رژیم غذایی خود ایجاد کنند و برخی لباس‌‌های جدیدی خریداری کرده و قصد دارند با تغییر در رژیم غذایی، خود را برای پوشیدن آن لباس‌‌ها آماده کنند. برخی تصمیم می‌‌گیرند در مدت یک ماه 13 کیلوگرم وزن خود را کاهش دهند.

    اما شما باید بامطالعه این مقاله تصمیمی آگاهانه بگیرید تا بتوانید تا پایان سال به تناسب‌‌اندام موردنظر خود دست‌یابید. در این مقاله، قصد داریم شما را با برترین ترفندها و روش‌‌ها آشنا کنیم.

    1. به زمانی فراتر از فروردین فکر کنید

    برخی افراد بر این باور هستند که تصمیم‌‌گیری برای سال جدید اقدامی بیهوده است. همه ما تصمیماتی را در مرحله‌‌ای از زندگی‌مان شروع می‌‌کنیم، بنابراین هیچ مشکلی ندارد که ما تصمیم را در اولین روز فروردین اتخاذ کنیم. کافی است شروع کنید. یکی از مشکلات رژیم غذایی ماه فروردین این است که افراد صرفاً در ماه فروردین به برنامه رژیم غذایی خود توجه می‌‌کنند و 11 ماه بعدی را فراموش می‌‌کنند.

    سال جدید را به‌عنوان نقطه آغاز در نظر گرفته و تصمیمات طولانی‌مدتی اتخاذ کنید. یک رژیم غذایی انتخاب نمایید که بتوانید به مدت 12 ماه از آن استفاده کنید و هرگز نباید رژیم غذایی شما تا 31 فروردین باشد.

    تمرکز بر روی ماه فروردین به‌هیچ‌عنوان بد نیست، زیرا همان‌طور که می‌‌دانید مسیری هزار کیلومتری با یک‌قدم آغاز می‌‌شود. باید به این موضوع توجه داشته باشید که شما مسیری طولانی را در پیش دارد، اما برای طی کردن این مسیر نیز باید از نقطه‌‌ای شروع کنید.

    اما باید دقت کنید که اولین گام به‌درستی انتخاب شود. ماه فروردین را نقطه آغاز خود تعیین کنید و ماه فروردین هرگز نباید مقصد باشد.

    1. شرایط افراطی هرگز بهترین گزینه نیستند

    عنوان ممکن است اندکی مبهم باشد، اما کاملاً درست است. ضروری است که در ابتدا این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم. روش‌‌های افراطی رژیم غذایی قابل‌ تداوم نیستند و بهتر است از روش‌‌های متعادل‌‌تری استفاده نمایید.

    برای مثال، اگر قصد دارید در مدت 60 روز وزن خود را به‌طور قابل‌‌توجهی کاهش دهید، شما می‌‌توانید مصرف پروتئین را اندکی کاهش داده و از رژیم‌‌های غذایی کم کربوهیدرات استفاده نمایید که ازجمله آن‌ها می‌‌توان به رژیم‌‌های کتوژنیک، روزه‌‌داری، کم‌‌چرب و … اشاره کرد و از این طریق می‌‌توانید وزن خود را به طور قابل‌‌توجهی کاهش دهید. افراد متعددی توانسته‌‌اند در مدت 60 روز وزن خود را با استفاده از رژیم غذایی‌‌ کم‌‌‌‌کالری کاهش دهند.

    متأسفانه، این روش موفقیت طولانی‌‌مدتی نخواهد داشت. این افراد بعد از مدت کوتاهی مجدداً به رژیم غذایی پیشین خود باز می‌گردند. این امر در مورد تمام رژیم‌‌های غذایی از جمله کتوژنیک یا حتی رژیم‌‌های غذایی سرشار از کربوهیدرات یا کم‌‌چرب نیز صادق است.

    اگر قصد دارید به اندام لاغری دست یابید و قصد دارید این تناسب‌‌اندام را برای مدتی طولانی حفظ کنید، شما باید از رژیم غذایی پایدارتری استفاده نمایید.

    مجدداً به تصمیم خود فکر کرده و به اندامی که قصد دارید 24 ماه بعد به آن دست یابید فکر کنید. اکنون برنامه‌‌ریزی کنید. آیا برنامه شما باید تدریجی بوده و یا در چند مرحله باید رخ دهد.

    ممکن است قصد داشته باشید در ماه فروردین وزن خود را به میزان 4.5 کیلوگرم کاهش داده و سپس هدف جدیدی برای ماه‌‌های آتی داشته باشید.

    1. کمک بخواهید

    این‌یکی از مهم‌‌ترین توصیه‌‌های من است: همواره کمک بخواهید.

    در زیر به چند مورد از دلایل درخواست کمک اشاره خواهیم کرد.

    1. مسئولیت‌‌پذیری به رسیدن به هدف کمک می‌‌کند

    براونی‌‌های خوشمزه دو هفته بعد از آغاز برنامه رژیم غذایی بسیار وسوسه کننده به نظر می‌‌رسند. اما باید فرد دیگری باشد تا تصمیم بگیرد که شما باید آن را در برنامه غذایی خود داشته باشید یا باید به‌طور کامل آن را حذف نمایید.

    1. باید فردی به‌طور عینی وجود داشته باشد تا به برنامه‌‌ریزی کمک کند و بتوانید برنامه تمرینتان را تنظیم نمایید.

    برای مثال، ممکن است شما روزانه 600 گرم کربوهیدرات مصرف نمایید. اما یک مربی با 10 سال تجربه ممکن است به شما توصیه کند که روزانه باید 300 گرم کربوهیدرات مصرف نمایید.

    ارزیابی عینی بسیار ضروری است. من همواره بعد از تصمیم‌‌گیری در مورد یک اقدام، از همکارانم نیز نظرسنجی می‌‌کنم. دستیابی به هدف بسیار مهم‌‌‌‌تر است.

    1. ارزش دارد

    اجازه دهید ذهن شما را به چالش بکشم. تصور کنید که برای شغل رؤیایی‌تان به مصاحبه دعوت شده‌اید و فرد مصاحبه‌‌کننده شما را چشم بسته به اتاق بزرگی هدایت کرده و در آنجا چشمان شما را باز می‌‌کند.

    شما در برابر دو هزارتو قرار دارید. مربی به شما می‌‌گوید که هر دو هزارتو مشابه هستند و وی به شما می‌‌گوید که اگر بتوانید هزارتو را در مدت یک ساعت به پایان برسانید، شغل به شما داده خواهد شد. اما اگر نتوانید به پایان برسانید، این فرصت شغلی را از دست خواهید داد.

    شما می‌‌توانید هزارتوی اول را انتخاب کنید و شانس موفقیت شما 5 درصد باشد. این انتخاب هزینه‌‌ای برای شما ندارد.

    همچنین، شما می‌‌توانید هزارتوی دوم را انتخاب کنید که دارای نقشه بوده و از تمام اتفاقات ناگواری که ممکن است در مسیر رخ دهند، پرهیز نمایید. در این صورت، احتمال موفقیت شما به 99.99 درصد افزایش می‌‌یابد. مشکل؟ با انتخاب هزارتوی دوم شما باید به مدت دو ماه به صورت رایگان برای شرکت کار کنید.

    تصمیم بسیار ساده است. شما باید دومین هزارتو را انتخاب کنید.

    انتخاب دوم همانند انتخاب یک مربی برای دستیابی به موفقیت است. شما می‌‌توانید با اندکی سرمایه‌‌گذاری بر روی دانش، به‌راحتی به هدفتان دست‌یابید. هرگونه فرصت برای افزایش شانس موفقیت، ارزشمند است.

    خلاصه

    علی‌‌رغم گفته بسیاری از افراد، اول فروردین نقطه آغازین خوبی برای شروع مسیر دستیابی به تناسب‌‌اندام است.

    هر سفری باید از یک نقطه شروع شود. نقطه مهم این است که شما باید قطعات مناسب را در کنار یکدیگر قرار دهید تا بتوانید مسیر را پیش برده و مجدداً به نقطه اول بازنگردید.

    برای این اقدام، شما باید مسیری فراتر از فروردین را در نظر بگیرید و رویکرد پایداری انتخاب کنید. در این مسیر از افراد باتجربه در طراحی برنامه تمرینی و رژیم غذایی کمک بخواهید تا روشی را که با شخصیت و اهداف شما سازگارتر است را انتخاب نمایید.

    در پایان، مسیرتان نباید خشک و بسیار جدی باشد. شما باید از این مسیر لذت ببرید تا بتوانید خود بهتری بسازید.

     


    تالیف:

    تن‌ورز (اقتباس از مقاله‌ای از سایت muscleandstrength.com)


    N:0845

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۹ رای
    بازگشت به لیست

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *