پمپاژ خون, راهنمای مصرف مکمل‌ها, مقالات

مکمل پیش از تمرین چیست ؟

بهترین مکمل پیش از تمرین چیست ؟
  • مکمل پیش از تمرین چیست ؟ بهترین مکمل قبل از ورزش چیست ؟ آیا مصرف مکمل قبل از تمرین در کیفیت ورزش مؤثر است؟ بهترین دوز و زمان مصرف مکمل بدنسازی کدام است ؟ بهترین مکمل قبل از باشگاه چیست ؟ مکمل های پیش از تمرین مجموعه جدیدی از محصولات هستند که برای افزایش شدت تمرین و انرژی و همچنین افزایش جریان خون به کار برده می‌شوند. این مکمل های قبل از تمرین معمولا حاوی کافئین و تقویت کننده انرژی و همچنین کراتین، نیتریک اکسید، بتاآلانین، آمینواسیدها (نظیر BCAA)، کربوهیدرات ها و سایر مواد غذایی می‌باشند. این مکمل ها به شما کمک خواهند کرد، ورزش و تمرینات وارد مرحله جدیدی بشوند. این یک مجموعه گسترده می‌باشد که مربوط به افزایش حجم سلول‌های ماهیچه‌ای می‌باشد و دارای چندین زیرمجموعه نظیر محصولات فاقد کراتین، محصولات کنسانتره شده و محصولات بدون محرک می‌باشند.

    بهترین مکمل های قبل از تمرین

    بیایید هر یک از این زیرمجموعه‌ها را مورد بررسی قرار دهیم. انواع مکمل های قبل از ورزش را می‌توان به سه گروه زیر تقسیم کرد. مکمل های کنتستانتره ، مکمل های فاقد محرک و مکمل های فاید کراتین. در ادامه در مورد انواع مکمل قبل از باشگاه بیشتر صحبت خواهیم کرد. البته توجه داشته باشید انتخاب مکمل و میزان مصرف مکمل را حتما تحت نظر یک مربی متخصص و با دریافت برنامه مکمل بدنسازی تجربه کنید. همان قدر که به برنامه تمرینی و رژیم غذایی خود توجه دارید در انتخاب یک برنامه مکمل نیز توجه داشته باشید.

    مکمل های کنستانتره

    نمونه‌های کنسانتره مکمل پیش از تمرین پودرهایی هستند که به دلیل تراکم زیاد نیازمند مصرف کم می‌باشند و آن‌ها را در مقایسه با نوشیدنیهای پیش از تمرین عادی، سودمند‌تر و مقرون به ‌صرفه‌تر می‌سازد. هیچ‌گونه مواد افزودنی به این محصولات اضافه نشده است و بنابراین هزینه پرداختی صرفا برای مواد اصلی موجود هزینه می‌شود.

    این نوشته به شما پیشنهاد می‌شود : بهترین میان وعده قبل از تمرین

    مکمل های فاقد محرک

    مکمل‌های فاقد محرک فاقد کافئین می‌باشند بنابراین انرژی را از دست نمی‌دهند و مزایا را متمرکز می‌سازند و تمام وظایف محصولات پیش از تمرین را ایفا کرده و صرفا برای افرادی تولید شده‌اند که سازگاری مناسبی با محرک‌ها ندارند و یا افرادی که در اواخر روز تمرین کرده و نیازی به محرک ندارند. من محصولات بدون محرک را ترجیح می‌دهم زیرا بسیاری از اوقات در اواخر روز تمرین می‌کنم و باید بتوانم به راحتی بخوابم. از سوی دیگر، اگر صبح ورزش کنم، از محصولات محرک دار استفاده می‌کنم.

    برنامه تمرینی و رژیم غذایی تن ورز گیف

    مکمل های فاقد کراتین

    این نوع مکمل های قبل از تمرین برای افرادی هستند که به هر دلیل نمی‌خواهند کراتین استفاده کنند. یکی از دلایل این است که بسیاری از برنامه‌های ورزشی کالج‌ها استفاده از کراتین را ممنوع کرده‌اند. این نوع تفکر بدین دلیل است که کنگره کراتین را به عنوان یک استروئید معرفی می‌کند. این امر نادرست می‌باشد. در واقع کراتین یکی از محصولات طبیعی موجود در بازار می باشد و می‌توان آن را پرچمدار محصولات افزایش حجم سلولی و گردش خون تلقی کرد که از طریق هیپرتروفی سارکوپلاسمی منجر به رشد ماهیچه‌ها می‌گردد. این عبارتی است که من بارها از آن در این راهنماها استفاده کرده‌ام و شایان ذکر است که این صرفا یک تئوری بوده و این را باید در نظر بگیریم که تمام تئوری‌ها به هم متصل می‌باشند. موضوع رشد ماهیچه‌ای می‌تواند بسیار پیچیده گردد و هر فرد می‌تواند با نتایج متنوعی در مورد رشد ماهیچه ابراز نظر کند.

    مکمل های تمرکز ذهن و افزاینده گردش خون

    این یکی از زیر مجموعه‌های مکمل پیش از تمرین بدنسازی می‌باشد که منجر به افزایش تمرکز ذهنی و همچنین افزایش گردش خون می‌شود. محصولات این دسته منجر به افزایش گردش خون می‌گردند و در نتیجه ورزش‌ها و تمرین‌های دشوار را ممکن می‌سازند. Demo-Rage محصول شرکت Nutrient و Dark Rage محصول شرکت MHP دو نمونه از این محصولات می‌باشند. این یکی از محصولاتی است که شما به سرعت و طی چند بار مصرف می‌توانید در مورد آن اظهار نظر نمایید. شما سودمندی و کارآمدی این محصول را از اولین روز مصرف احساس خواهید کرد.

    این نوشته به شما پیشنهاد می‌شود : مکمل انرژی زا چیست ؟

    آیا مصرف مکمل قبل از تمرین در کیفیت ورزش موثر است ؟

    دسته مکمل های قبل از ورزش بسیار موثر می‌باشند زیرا این محصولات دارای فرمول‌های جدیدی می‌باشند. این محصولات ارتباط نزدیکی با نظریه هیپرتروفی سارکوپلاسمی دارند و بر گردش خون تاثیر دارند. بنابراین شما انرژی بیش از حدی برای ورزش دارید و حتی بعد از یک روز پر کار و بدون انرژی نیز بدن شما توانایی لازم برای ورزش را خواهد داشت. این محصولات دارای هدف خاصی می‌باشند و نمی‌توان از آن‌ها برای دستیابی به نتایجی دو برابر استفاده کرد. این طور تصور نکنید که من با خوردن غذا مخالف هستم اما مکمل‌ها دارای موادی هستند که مواد غذایی نمی‌توانند آن‌ها را فراهم آورند بنابراین باید در برنامه غذایی ورزشکاران حرفه‌ای نظیر بدنسازها، وزنه بردارها و علاقه‌مندان به تناسب اندام وجود داشته باشند.

    فواید مکمل های قبل از تمرین

    مهمترین مزایای مکمل پیش از تمرین به شرح زیر می‌باشد.

    • افزایش جریان خون
    • افزایش تمرکز ذهنی
    • افزایش انرژی
    • افزایش جریان خون در ماهیچه‌ها
    • توانایی انجام تمرینات دشوار و طولانی مدت

    بدین دلیل و به منظور اطمینان از تسهیل تصمیم خرید، در ادامه سیستم رتبه‌بندی این محصولات بر اساس مزایای آن‌ها را ذکر می‌کنیم:

    شدت تمرین: شما به سرعت افزایش شدت تمرینات خود را حس خواهید کرد. این بدین معناست که شما می‌توانید تمرینات دشواری را انجام دهید و به طور طولانی مدت می‌توانید ورزش کنید.

    گردش خون: از آنجایی که این محصولات منجر به افزایش حجم سلول می‌گردند می‌توانند منجر به افزایش گردش خون گردند.

    انرژی ذهنی: شما باید این احساس را داشته باشید که به وزنه‌ها حمله ور شوید.

    ترکیب پذیری: این ترکیب باید به خوبی ترکیب شده و ته نشین نشود.

    طعم: علی‌رغم اینکه این موضوع اهمیت زیادی ندارد اما باید طعم قابل تحملی داشته باشد.

    هزینه: باید هزینه آن قابل پرداخت باشد و در صورتی که مقرون به صرفه نباشد مزایای آن برای همه افراد قابل استفاده نخواهند بود. یکی از موارد مهم میزان استفاده در هر وعده و تعداد وعده‌ها می‌باشد و این موضوع باید با قیمت محصول تناسب داشته باشد.

    این نوشته به شما پیشنهاد می‌شود : راهنمای جامع مکمل های بدنسازی و ورزشی

    تناسب این موارد با محصول منجر به تعیین خوب بودن محصول می‌گردد. یکی از بهترین روش‌ها برای ارزیابی محصول، مطالعه نظرات کاربران می‌باشد و در این صورت شما می‌توانید با قیمتی مناسب انتخاب خوبی را داشته باشید. در صورتی که محصول بدون کافئینی را خریداری نمایید، سودمندی آن نیز کاهش می‌یابد.

    بهترین مکمل قبل از ورزش

    میزان و زمان مصرف مکمل پیش از تمرین

    بهترین دوز و زمان مصرف مکمل بدنسازی چیست ؟ مکمل های قبل از تمرین معمولا به صورت پودر عرضه می‌شوند، اما نمونه‌های قرص و کپسول آن نیز موجود می‌باشد. زمان مصرف این محصول 30 الی 45 دقیقه بیش از تمرین و صرفا در روزهای تمرین می‌باشد و نباید از آن در روزهای غیرتمرین استفاده کرد. نیازمندی‌های بدن خود را بررسی نمایید و در ابتدا به منظور ارزیابی سازگاری آن با بدن استفاده از آن را با مقدار کم آغاز نموده و سپس تا دستیابی به اهداف مورد نظر آن را افزایش دهید. با توجه به میزان تمرین، شما ممکن است میزان کافئین مصرفی خود را تنظیم نمایید.

    میزان مصرف مکمل قبل از باشگاه با توجه به نوع محصول متغیر می‌باشد بنابراین همواره قبل از خرید و مصرف محصول برچسب آن را به طور دقیق مطالعه نمایید.


    تالیف و ترجمه: تیم تولید محتوای تن ورز

    N:0253

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۵ رای
    بازگشت به لیست

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *