تغذیه و رژیم غذایی, کاهش وزن، چربی‌سوزی, مقالات

20 غذای بدون کالری برای کاهش وزن

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (تنها با یک کلیک رای دهید)

Loading...

نظریه‌ای که در مورد غذاهای فاقد کالری یا کالری منفی وجود دارد این است که آن‌ها دارای مقدار بسیار ناچیز کالری هستند و انرژی که شما در حین خوردن مصرف می‌کنید میزان کالری آن‌ها را خنثی می‌کند. نتیجه این امر عدم افزایش کالری بدن و در برخی شرایط سوزاندن کالری در عین استفاده از این مواد غذایی می‌باشد. با تن‌ورز همراه باشید تا با 20 غذای بدون کالری که برای کاهش وزن موثر می‌باشند آشنا شوید.

صرف‌نظر از صحت این نظریه، در زیر فهرستی از غذاهایی که فاقد کالری می‌باشند را مشاهده خواهید کرد که منجر به افزایش وزن و کالری شما نمی‌گردند.

هر یک از غذاهای زیر دارای کمتر از 50 کالری انرژی در هر 100 گرم می‌باشند. با در نظر گرفتن اینکه سینه مرغ حاوی 172 کالری است می‌توان آن را در رده غذاهای کم‌کالری قرارداد. بنابراین واضح است این غذاها دارای کالری بسیار کمی می‌باشند.

خوراکی بدون کالری

1. کرفس

کرفس غذایی است که در هنگام خوردن آن احساس نمی‌کنید غذایی خورده‌اید بنابراین شکی نیست که این غذا فاقد کالری می‌باشد. ماهیت رشته‌ای کرفس منجر شده است که این گیاه آب کافی را در خود نگه دارد. شما اغلب کرفس را با کره بادام‌زمینی یا کره مشاهده کرده‌اید و ممکن است به دلیل این محتوا از خوردن آن‌ها خودداری نمایید.

مجموع کالری در هر 100 گرم: 16

2. پرتقال

پرتقال به دلیل داشتن ویتامین C یکی از پرطرفدارترین میوه‌ها می‌باشد اما پرتقال در مقایسه یا سایر میوه‌ها دارای کالری کمتری می‌باشد. این بدین معنا نیست که در حین خوردن پرتقال باید میزان کالری را اندازه‌گیری بگیرید و خوردن این میوه کالری‌های اضافی را از بین نمی‌برد اما خوردن آن در طول روز مجموع کالری مصرف‌شده را به حداقل می‌رساند. شما سعی دارید بدن خود را در شرایط کمبود کالری قرار دهید و پرتقال می‌تواند شما را در رسیدن به این هدف کمک کند.

مجموع کالری در هر 100 گرم: 47

3. کلم

کلم در اغلب شرایط برای جلوگیری از سرطان و بیماری‌های قلبی به‌کاربرده می‌شود اما این غذا برای کاهش وزن نیز مهم می‌باشد. این بدین دلیل است که میزان کالری آن بسیار کم بوده و منجر به چربی سوزی نیز می‌گردد. سوپ کلم یکی از بهترین روش‌ها برای مصرف کلم می‌باشد زیرا کالری آن در مقایسه با سایر سوپ‌ها کمتر است.

مجموع کالری در هر 100 گرم: 25

4. مارچوبه

مارچوبه یکی از غذاهای کمکی است که در کنار غذاهای دیگر سرو می‌شود و به دلیل ماهیت فیبردار آن منجر به سیر شدن گردیده و بسیار عالی بوده و درعین‌حال داری کالری کمی می‌باشد. مصرف مارچوبه تازه در سالاد بسیار لذت‌بخش بوده و به‌صورت گریل یا بخارپز نیز مصرف می‌شود.  توجه کنید که نباید آن را با کره یا روغن سرخ نمایید زیرا این روش میزان کالری آن را افزایش می‌دهد.

مجموع کالری در هر 100 گرم: 20

5. چغندر

اگر قرار است از چغندر به‌عنوان غذای کم‌کالری استفاده نمایید باید چغندر تازه را به‌صورت بخارپز، آب پز یا گریل تهیه نمایید. میزان کالری آن در حالت ترشی افزایش می‌یابد. علی‌رغم کالری کم، چغندر حاوی بتالائین می‌باشد که یک آنتی‌اکسیدان قوی است که رنگ چغندر را ایجاد کرده و در تعداد معدودی از غذاها یافت می‌شود.

مجموع کالری در هر 100 گرم: 43

6. خیار

خیار حاوی آب بسیاری می‌باشد بنابراین شکی نیست که میزان کالری آن پایین باشد. بدین دلیل است که در تهیه بسیاری از سالادها از خیار استفاده می‌شود و شما می‌توانید تا زمان سیر شدن خیار خورده و درعین‌حال میزان کالری خود را در حداقل نگه‌دارید. این نوع غذاها را با یک زندگی فعال و پرمشغله ترکیب نمایید تا شاهد کاهش وزن شوید.

مجموع کالری در هر 100 گرم: 16

7. لیمو

این بدین معنا نیست که شما قرار است نشسته و لیمو بخورید تا میزان کالری خود را کاهش دهید بلکه بدین معناست که می‌توانید به میزان دلخواه از این میوه مصرف کرده و درعین‌حال میزان کالری مصرفی در طول روز را کاهش دهید. بدین دلیل است که اغلب از آن‌ها برای طعم دادن به آب و یا غذاهایی نظیر ماهی استفاده می‌شود. لیمو همچنین دارای خاصیت آلکالیزه بوده و حاوی آنتی‌اکسیدانی است که برای سلامتی شما ضروری است.

8. گل‌کلم

گل‌کلم یکی از مواردی است که در جدول کالری‌ها در پایین‌ترین رده قرار می‌گیرد. این سبزی دارای مزایای متعددی است و یکی از خاصیت‌های آن ضدالتهاب بودن می‌باشد. این سبزی برای سیستم‌های گردش خون و گوارش مفید است. مصرف گل‌کلم یکی از روش‌ها برای کاهش وزن بوده و دلیل این امر میزان کالری کم آن می‌باشد.

مجموع کالری در هر 100 گرم: 25

9. قارچ

صرف‌نظر از نوع قارچ، تمام قارچ‌ها دارای کالری کمی می‌باشند. بنابراین در مصرف آن‌ها نگران وزن خود نباشید و می‌توانید از قارچ در تمام غذاهای خود استفاده کنید. حتی قارچ‌های مشهور پورتابلا نیز دارای کالری کمی هستند و در هر صد گرم فقط 22 کالری وجود دارد. بدین دلیل است که از آن‌ها به‌جای گوشت با کالری بالا در قارچ برگر استفاده می‌کنند.

مجموع کالری در هر 100 گرم قارچ قیفی: 38

10. هندوانه

هندوانه علی‌رغم شیرینی دارای کالری بسیار کمی می‌باشد. این میوه یکی از شیرین‌ترین‌ها در فهرست ما می‌باشد و دارای کالری کمی می‌باشد. خبر خوب این است که هندوانه دارای آنتی‌اکسیدان بوده و از چند جهت برای بدن شما مفید است. این میوه همچنین متابولیسم شما را تقویت کرده و تأثیری بر وزن شما ندارد.

مجموع کالری در هر 100 گرم: 30

برای کاهش وزن چه بخوریم

11.کدوسبز

خبر خوب این است که کدوسبز یکی از غذاهای فرعی است و دارای کالری بسیار پایینی می‌باشد و حتی می‌توان از آن در نان کدوسبز نیز استفاده کرد. این سبزی دارای کالری کمی بوده و هیچ آسیبی برای بدن ندارد. اما به خاطر داشته باشید مصرف بیش‌ازحد یک غذای خوب نیز توصیه نمی‌شود.

مجموع کالری در هر 100 گرم: 17

12. گوجه‌فرنگی

گوجه‌فرنگی یکی از سالم‌ترین مواردی است که می‌توانید مصرف نمایید و دارای کالری بسیار پایینی می‌باشند. لیکوپن موجود در آن‌ها مانع از سرطان گردیده و با بیماری‌های قلبی مقابله می‌کند بنابراین برای بدن شما بسیار مفید است. گوجه‌فرنگی دارای کالری بسیار کمی است که در حین پختن از بین می‌روند. آن را با سایر موارد موجود در این لیست ترکیب کرده و غذای کم‌کالری و خوشمزه‌ای تهیه کنید.

مجموع کالری در هر 100 گرم: 17

13. گریپ‌فروت

گریپ‌فروت را میوه رژیمی می‌نامند زیرا منجر به تسریع متابولیسم گردیده و برای بیماران قلبی بعد از عمل جراحی توصیه می‌شود. کالری موجود در گریپ‌فروت کم نیست اما می‌توان با مصرف آن مجموع کالری روزانه خود را کاهش دهید. میوه‌ها کالری کمتری در مقایسه با سبزیجات دارند.

مجموع کالری در هر 100 گرم: 42

14. کلم بروکسل

کلم بروکسل یکی از غذاهایی است که اغلب برای پاداش دادن به سگ داده می‌شود اما این ماده مغذی دارای کالری کمی بوده و بسیار مفید هست. این سبزی دارای خواصی مشابه بروکلی، کاهو و گل‌کلم دارد. ترکیب آن با پنیر و کره طعم خاصی به آن می‌دهد و از آن می‌توانید برای رسیدن به تعادل در رژیم غذایی استفاده کنید.

مجموع کالری در هر 100 گرم:43

خوراکی برای لاغری

15. کلم پیچ

بسیاری از افراد به دلایل فواید کلم پیچ از آن استفاده می‌کنند. علاوه بر فراهم آوردن پروتئین، فیبر، ویتامین‌ها، مواد معدنی و مواد گیاهی، این محصول دارای کالری کمی بوده و برای شما مفید می‌باشد. آیا به دنبال یک جایگزین برای اسنک هستید که دارای کالری کمی است؟ ورقه‌های کلم پیچ را می‌توانید با طعم‌های مختلفی ترکیب نموده و چیپس تهیه کنید. این چیپس جایگزین خوبی برای چیپس سیب‌زمینی می‌باشد.

مجموع کالری در هر 100 گرم: 49

16. شلغم

ممکن است به شلغم علاقه نداشته باشید اما مصرف آن تأثیری بر روی کالری شما ندارد. این سبزیجات برخی اوقات در بین مواد لازم برای تهیه برخی غذاها به‌کاربرده می‌شود اما اغلب اوقات به‌عنوان غذای فرعی مورداستفاده قرار می‌گیرد. شما همچنین می‌توانید در سالاد از آن استفاده کنید. شلغم دارای خاصیت ضدالتهاب نیز می‌باشد.

مجموع کالری در هر 100 گرم: 28

17.سیب

ضرب‌المثل “روزانه یک سیب” واقعیت دارد زیرا این میوه دارای آنتی‌اکسیدان، ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر می‌باشد. این میوه ممنوعه نبوده و باید به‌عنوان بخشی از رژیم غذایی با کالری کم‌مصرف شود و نباید در مصرف آن زیاده‌روی نمایید. سیب میان وعده مناسبی بوده و می‌توانید با مصرف سیب از خوردن غذاهای بی‌ارزش نظیر فست‌فود جلوگیری نمایید.

مجموع کالری در هر 100 گرم: 52

18. پیاز

پیاز در بسیاری از دستورالعمل‌های تهیه غذا به چشم می‌خورد و دارای کالری بسیار پایینی است. بسیاری از ما پیاز را به‌تنهایی مصرف نمی‌کنیم بلکه آن را به همراه سوپ و سایر غذاهای اصلی به کار می‌بریم. پیاز یکی از سبزیجاتی است که به شما در دستیابی به اهداف کاهش وزن کمک می‌کند و مطالعات نشان می‌دهند که پیاز دارای فلاونوئید بوده و برای بدن مفید می‌باشد.

مجموع کالری در هر 100 گرم: 40

19. هویج

هویج یک سبزی با گلیسمی پایین بوده و می‌تواند برای تنظیم گلوکز خون مؤثر باشد. این محصول یک ادرارآور طبیعی است بنابراین به شما کمک می‌کند تا سدیم و آب اضافی بدن را دفع نمایید. هویج دارای خاصیت ضدالتهاب بوده و التهاب بدن را از بین می‌برد.

مجموع کالری در هر 100 گرم: 41

20. کلم بروکلی

بروکلی یک غذای معجزه‌آساست و هیچ کلمه‌ای برای توصیف آن وجود ندارد. این غذا برای مقابله با سرطان عالی بوده و دارای کالری بسیار کمی می‌باشد. این غذای گیاهی دارای فیبر بوده و برای سیستم گوارش و کاهش وزن مناسب می‌باشد. کلم بروکلی حاوی پروتئین گیاهی است که می‌تواند به شما در ایجاد ماهیچه در ورزش‌های استقامتی کمک کند.

مجموع کالری در هر 100 گرم: 34

جمع‌بندی

شما در این مقاله با 20 غذای بدون کالری برای کاهش وزن آشنا شدید. این مواد غذایی دارای مقادیر کم کالری هستند که این میزان کالری نیز با انرژی که شما برای خوردن ان‌ها مصرف می‌کنید خنثی خواهد شد. در نتیجه مصرف این مواد غذایی با عدم افزایش کالری بدن همراه می‌باشد.


تالیف:

تن ورز (اقتباس از مقاله‌ای از سایت bembu.com)

در صورت استفاده از این مقاله، نام و آدرس تن‌ورز را به عنوان منبع ذکر کنید. 

عضو کانال تلگرام و اینستاگرام  تن‌ورز شوید. برای عضویت بر روی عکس زیر کلیک کنید.

N:0012

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *