راهنمای حرکات بدنسازی, راهنمای حرکات پا

بالا بردن زانو به سمت سینه (Knee To Chest)

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (تنها با یک کلیک رای دهید)

Loading...

نوع: کششی

عضله هدف: همسترینگ ‌(پشت پا)

ابزار: وزن بدن

سطح: مبتدی

دستورالعمل

  1. در حالت ایستاده قرارگرفته و پاهایتان را به عرض باسن بازکنید. سینه روبه‌جلو و سرشانه‌‌ها باید به پشت باشند. قوس طبیعی پشت را حفظ کنید. زانوهایتان قفل نبوده و دست‌‌ها در کنار بدن قرار گیرند. این حالت آغازین حرکت است.
  2. از دست‌‌های خود کمک گرفته، یکی از زانوها را تا حد ممکن در مقابل خود بالا ببرید و وزن خود را به پای دیگرتان اعمال کنید. چند ثانیه در بالاترین نقطه نگه‌دارید. پشت بدن باید صاف باشد و به‌هیچ‌وجه جلو خم نشوید.
  3. دست‌‌های خود را از زانو برداشته و پایتان را پایین بیاورید. پنجه باید کاملاً روبه‌جلو باشد.
  4. حرکت را با پای دیگر ادامه داده و با تعداد تکرار پیشنهادی برای هر پا انجام دهید.


تالیف:

تن‌ورز (اقتباس از مقاله‌ای از سایت bodybuilding.com)

در صورت استفاده از این مقاله، نام و آدرس تن‌ورز را به عنوان منبع ذکر کنید. 

عضو کانال تلگرام و اینستاگرام تن‌ورز شوید. برای عضویت بر روی عکس زیر کلیک کنید. 


حرکات تمرینی و بدنسازی می‌بایست همراه با یک برنامه تمرین و زیرنظر مربی انجام شود.
مسئولیت انجام صحیح حرکات به عهده ورزشکار بوده و تن ورز تنها جهت کمک به ورزشکاران عزیز، محتوا را تولید یا ترجمه کرده و مسئولیتی در قبال انجام صحیح حرکات و یا آسیب‌های احتمالی ندارد.
هم‌چنین در صورت تمایل به دریافت یک برنامه تمرین علمی و زیرنظر مربیان، می‌توانید وارد صفحه دریافت برنامه بدنسازی و رژیم غذایی شوید.


مقالات مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *