افزایش وزن و حجم, مقالات, مقاله‌های دیگر

بدنسازی بدون مکمل یا بدنسازی طبیعی

بدنسازی بدون مکمل یا بدنسازی طبیعی

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (3 رای)

Loading...

بدنسازی بدون مکمل یا بدنسازی طبیعی

بدنسازی بدون مکمل یا بدنسازی طبیعی یکی از چالش‌های ورزش‌های بدنسازی است. صنعت تولید مکمل، یک صنعت پردرآمد بوده که هرساله رونق بیشتری پیدا می‏‌کند. مکمل‏‌هایی هم که در بازار وجود دارند، برخی مفید و برخی برای بدن مضر و خطرناک هستند؛ به همین علت برخی ورزشکاران به فکر بدنسازی طبیعی افتاده‌اند.

هدف تن‌ورز در این مقاله بررسی مکمل‏‌ها نیست، بلکه به توضیح این‌که چگونه با راه و روش‏‌های طبیعی و درست می‏‌توانید به عضله سازی برسید و بدنسازی بدون مکمل را در پیش بگیرید، می‌پردازد. برای رسیدن به رشد طبیعی عضلات در ابتدا می‏‌توانید به پزشک یا مربی حرفه‌‏ای مراجعه کنید و سلامت جسمی خود را بررسی نمایید. همچنین با راهنمایی مربی خود و با تغذیه مناسب افزایش وزن در محدوده معین و افزایش توده عضلانی داشته باشید.

بدنسازی طبیعی چیست؟ با وزنه زدن و تمرینات ترکیبی می‏‌توانید عضلات خود را تقویت نمایید. درنهایت هم استراحت، خواب کافی و مناسب می‌‏تواند به شارژ مجدد انرژی بدن کمک کند و شما به هدف خود نزدیک‌‏تر شوید. در این مقاله تن‌ورز به تشریح برنامه بدنسازی طبیعی پرداخته و شما را در این مسیر راهنمایی می‌کند.

آیا بدنسازی بدون مکمل ممکن است؟

با توجه به این موضوع که صنعت تولید مکمل، یک صنعت چند میلیارد دلاری بوده و هیچ نشانه‌‏ای از کاهش تولید آن‏‌ها در هیچ زمانی وجود نداشته، سال به سال بدون شکست به رشد خود نیز ادامه می‌‏دهد. در کنار مزایا و یا مضرات آن برخی از این مکمل‌ها طبیعی بوده و برخی نیز در آزمایشگاه تولید می‌شوند. برای پاسخ به این سؤال که بدنسازی طبیعی بهتر است یا با مکمل؟ در ابتدا باید ببینیم که برای رسیدن به موفقیت در این رشته چه باید کرد؟

برای بدنسازی بدون مکمل شما نیاز به وزنه زدن به‌طور منظم دارید

بدنسازی بدون مکمل

در راستای بدنسازی طبیعی، مهم نیست که اطرافیان چه پیشنهاداتی به شما می‏‌دهند. برای به دست آوردن توده‏ عضلانی نیاز دارید که به‌طور منظم به عضلات خود شوک وارد کنید. درواقع شما با این کار به عضلات خود فشار وارد می‏‌کنید. چرا که با بلند کردن وزنه‏‌های سنگین در ابتدا احساس خستگی خواهید کرد.

عضله سازی انجام نمی‌‏شود، مگر این‌که شما سخت تلاش کنید.

 البته هدف این نیست که خودتان را اذیت کنید، بلکه شما می‌‏توانید با آموزش هوشمندانه و بهبود تغذیه روزانه خود، به هدف موردنظر دست‌یابید. در این مقاله، تن‌ورز با طرح روشی اثبات‌شده و صحیح، در زمان مناسب و بدون احساس خستگی، به عضله سازی کمک می‏‌کند. چنان‌‏چه شما برای عضله ‌سازی از روشی صحیح و درست استفاده نکنید، باعث می‏‌شود که مدام احساس ضعف داشته و منجر به آسیب جدی به بدنتان شوید.