دانستنی‌های بدنسازی, قهرمانان بدنسازی ایران, مقالات, مقاله‌های دیگر

معرفی قهرمانان بدنسازی ایران محراب فاطمی

معرفی قهرمانان بدنسازی ایران محراب فاطمی
  • معرفی قهرمانان بدنسازی ایران محراب فاطمی

    در این مقاله قهرمانان بدنسازی ایران محراب فاطمی را به شما معرفی می‌کنیم. احتمالاً قهرمان بدنسازی ایران محراب فاطمی را با مسابقات مردان آهنین به خاطر دارید. این اسطوره بدنسازی ایران متولد اسفند سال 1353 در تهران است. او به همراه برادرش از پایه‌گذاران برنامه مردان آهنین در ایران بود. او قهرمانی‌های بسیاری از جمله رکورد فوق‌العاده 4 قهرمانی در مسابقات مردان آهنین را دارد. همچنین مقام سوم در مسابقات جهانی فنلاند را نیز در پرونده ورزشی خود دارد.

    در ادامه به بررسی زندگی‌نامه محراب فاطمی و برخی از افتخارات او می‌پردازیم. با تن‌ورز همراه باشید.

    بیوگرافی محراب فاطمی

    یکی از اسطوره‌های بدنسازی ایران محراب فاطمی است که در 16 اسفند سال 1353 در تهران متولد شد. او از پاورلیفتینگ کاران به نام و با اخلاق رشته پرورش اندام می‌باشد. محراب در یک خانواده پرجمعیت با 5 برادر به نام‌های روح‌الله، حسین، علی، مهدی و حسن زندگی پرورش یافت. او متاهل است و دو فرزند با نام‌های ایلیا و پارمیدا دارد. قد محراب فاطمی 186 سانتی‌متر و وزن او 135 کیلوگرم می‌باشد.

    دوران ورزشی

    برادر بزرگ‌تر محراب فاطمی قهرمان بدنسازی ایران با نام مهدی فاطمی نیز از ورزشکاران پاورلیفتینگ و قدرتی است. او مشوق اصلی برادرش برای ورود به رشته پرورش اندام بود. سال 1377 اسطوره بدنسازی ایران محراب فاطمی و برادرش مهدي مسابقه قوی‌ترين مردان يا همان مردان آهنين را پایه‌گذاری كردند. این مسابقات طی چندین سال از شبکه سه سیما پخش می‌شد و جزو پربیننده‌ترین برنامه‌ها شناخته شد.

    مسابقات مردان آهنین در سطحی حرفه‌ای و حتی نزدیک به مسابقات جهانی این رشته طراحی شده بود. طرفداران این برنامه در تمام سنین بسیار زیاد بود. به طوری که در مدتی کوتاه، افراد زیادی به رشته بدنسازی روی آوردند. این قهرمان بدنسازی ایران، 5 دوره در فینال مردان آهنین شرکت نمود. او در کارنامه خود رکورد 4 دوره قهرمانی در این رقابت‌ها را نیز دارد.

    مرحوم روح‌الله داداشی اسطوره بدنسازی ایران نیز از شرکت‌کنندگان و قهرمانان این سری مسابقات بود. محراب فاطمی اسطوره بدنسازی ایران پس از چند سری شرکت در برنامه‌های مسابقات مردان آهنین حضور در این مسابقات را ترک کرد. به گفته خودش علت این تصمیم برخی حواشی‌ها مانند ردوبدل شدن پول‌های زیرمیزی و سوءاستفاده‌های مالی برخی افراد بود.

    از دیگر قهرمانی‌های این اسطوره بدنسازی کسب مقام سوم در مسابقات جهانی فنلاند است. این قهرمان بدنسازی ایران از بااخلاق‌ترین ورزشکاران رشته پرورش اندام است که هنوز هم مانند سال‌های اوج خود محبوب می‌باشد.

    مهم‌ترین افتخارات محراب فاطمی

    • یک دوره مقام سوم در مسابقات جهانی فنلاند
    • عنوان ششم در مسابقات فنلاند سال 2004 میلادی
    • کسب 8 دوره قهرمانی در مسابقه‌های آسیایی پاورلیفتینگ
    • 4 دوره قهرمانی در مسابقه قوی‌ترین مردان ایران طی سال‌های 77 تا 85

    جمع‌بندی

    یکی از قهرمانان بدنسازی ایران محراب فاطمی است که در سال 1353 در تهران و در خانواده‌ای پرجمعیت متولد شد. مشوق این اسطوره بدنسازی ایران، برادر بزرگ‌تر او مهدی فاطمی بود. این دو به همراه هم سری مسابقات مردان آهنین ایران را پایه‌گذاری نمودند. او 4 دوره قهرمانی در این مسابقات را در پرونده ورزشی خود دارد. دیگر قهرمانی محراب فاطمی کسب مقام سوم مسابقات جهانی فنلاند و مقام هشتم مسابقات آسیایی پاورلیفتینگ می‌باشد.

    تن‌ورز برای محراب فاطمی ورزشکار با اخلاق و محبوب جهانی آرزوی صحت و سلامتی دارد.


    N:1676

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۷ رای
    بازگشت به لیست

    نوشته های مشابه

    1 دیدگاه در “معرفی قهرمانان بدنسازی ایران محراب فاطمی

    1. شهرام شیری گفت:

      مقاله جالبی بود

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *