دانستنی‌های بدنسازی, دانستنی‌های بدنسازی بانوان, مقالات

رازهایی که مربیان به شما نگفته‌ اند!

  • مدت زمان لازم برای خواندن این مطلب: 6 دقیقه

    صرف‌‌نظر از اینکه با مربی خصوصی تمرین می‌نمایید یا در یک باشگاه به‌صورت گروهی تمریناتی را انجام می‌‌دهید، بدون شک مربیان باشگاه را به‌عنوان یک ابرقهرمان قلمداد می‌کنید. آن‌ها تناسب‌‌اندام بسیار خوبی داشته و انرژی زیادی دارند و حتی در ساعات اولیه صبح که بسیاری از افراد انرژی و حوصله خوبی ندارند، این افراد با انرژی تمام مشغول آموزش یا انجام تمرینات هستند.

    اما همان‌طور که باشگاه شما رازهایی دارد، مربی باشگاه نیز ترفندهایی دارد تا شما را شگفت‌‌زده کند. در ادامه شما را با برخی از رازهای مربیان باشگاه آشنا خواهیم کرد.

    1. رژیم غذایی بسیار مهم‌تر از تمرین است

    بسیاری از مربیان به شما توصیه می‌‌کنند هر هفته دو بار به باشگاه بیایید. اما چیزی که آن‌ها به شما نمی‌‌گویند این است که می‌‌توانید با کنار گذاشتن مواد غذایی شیرین و استفاده از یک رژیم غذایی سالم نیز به نتایج مشابهی دست‌یابید. این امر به‌ویژه زمانی صادق است که قصد دارید عضلات شکمی خود را تقویت کنید. شما ممکن است هزاران کرانچ در طول روز انجام دهید، اما اگر رژیم غذایی شما سرشار از چربی و کربوهیدرات باشد، نمی‌‌توانید به هدف تناسب‌‌اندام خود دست‌یابید. به‌منظور رسیدن به اندام موردنظر، شما باید به‌طور مرتب تمرین نموده و رژیم غذایی سالمی داشته باشید.

    1. نیازی نیست که مربی شما بدنی فوق‌‌العاده داشته باشد تا بتواند به شما کمک کند

    بدن هیچ‌کسی بدون نقص نیست، اما ما همیشه مربیان باشگاه و مربیان خصوصی را افرادی قلمداد می‌‌کنیم که تناسب‌‌اندام فوق‌‌العاده‌‌ای داشته و عضلات شکمی آن‌ها فوق‌‌العاده است. تناسب‌‌اندام آن‌ها ممکن است بهتر از ما باشد، اما نمی‌‌توان اندام آن‌ها را فوق‌‌العاده و بدون نقص قلمداد کرد. وظیفه آن‌ها تمرکز برافزایش سطح تناسب‌‌اندام است و ضرورتی برای بهره‌‌مندی از تناسب‌‌اندام فوق‌‌العاده وجود ندارد. بنابراین، مربی خود را بر اساس تجربه و دیدگاهشان انتخاب نموده و تناسب‌‌اندام فرد را معیار انتخاب خود قرار ندهید.

    1. اگر خارج از باشگاه تمرین نکنید نمی‌‌توانید به هدف خود برسید

    مربیان خصوصی از موفقیت شما خوشحال می‌‌شوند. بنابراین، شما نباید صرفاً تمرینات خود را به زمانی که در باشگاه حضور دارید، محدود نمایید. خوردن غذاهای مضر و عدم تمرین خارج از باشگاه ازجمله عوامل هستند که مانع از رسیدن شما به اهدافتان می‌‌شوند. اگرچه مربی قصد دارد شما به باشگاه بروید، اما عدم پیشرفت منجر به دلسردی وی خواهد شد. اندکی تلاش در خارج از باشگاه می‌‌تواند تأثیر به سزایی بر موفقیت شما داشته باشد.

    1. مربیان باشگاه مربیان زندگی نیستند

    دستیابی به تناسب‌‌اندام بخش مهمی از زندگی شماست، اما این بدین معنا نیست که مربی باشگاه مربی زندگی شماست. مربی باشگاه وظیفه دارد در جلسات تمرین در کنار شما حضورداشته و شما در انجام صحیح تمرینات کمک کند و ضرورتی وجود ندارد که وی توصیه‌‌هایی برای زندگی شما ارائه دهد. برخی افراد مربی باشگاه را با مربی زندگی اشتباه می‌‌گیرند. بنابراین، هرگز دچار این اشتباه نشده و اجازه ندهید مربیان توصیه‌‌هایی مربوط به امور خارج از باشگاه به شما بدهند.

    1. آن‌ها متوجه دروغ‌‌های شما می‌‌شوند

    شاید بر این باور باشید که با معطلی برای نوشیدن آب بیشتر یا برداشتن حوله می‌‌توانید زمان سپری‌شده در باشگاه را افزایش دهید. اما مربیان باشگاه از تمام این موضوعات مطلع بوده و می‌‌دانند که دروغ می‌‌گویید. اگر به استراحت نیاز دارید، می‌‌توانید از آن‌ها بخواهید تا تمرین را به مدت چند دقیقه متوقف کنند. مربیان سعی دارند شما را تحت‌فشار قرار دهند و این تنها عاملی است که به افزایش قدرت شما کمک می‌‌کند. اگر احساس سرگیجه یا ضعف دارید، از مربی بخواهید تا تمرین را متوقف کند. در غیر این صورت، به تمرینات خود ادامه دهید.

    1. تمام مربیان خصوصی مجوز ندارند

    ضروری است قبل از شروع همکاری با یک مربی خصوصی مدرک و مجوز وی را بررسی کنید. برخی از مربیان از دانش اولیه خود درزمینهٔ تناسب‌‌اندام برای ارائه مشاوره تناسب‌‌اندام استفاده کرده و هزینه‌‌ای بیش از 100 دلار به ازای هر ساعت مشاوره دریافت می‌‌کنند. مربیان دارای مجوز اغلب تمایل دارند قبل از شروع همکاری مجوز خود را نشان دهند. شما می‌‌توانید به وب‌‌سایت انجمن ملی پزشکی ورزشی نیز مراجعه کرده و مجوز فرد را بررسی نمایید. برخی از مربیان خصوصی مجوز خود را از فدراسیون ملی مربیان خصوصی دریافت کرده‌‌اند.

    1. اگر دوستی را به باشگاه معرفی کنید از تخفیف شهریه بهره‌‌مند خواهید شد

    شما اغلب می‌‌توانید با معرفی مربی خصوصی خود به یک یا چند نفر از دوستان خود از تخفیف شهریه برخوردار شوید. برخی از مربیان نیز صرف‌‌نظر از تعداد ورزشکار هزینه ثابتی برای جلسات خود دریافت کرده و درنتیجه شما می‌‌توانید به‌طور گروهی در جلسات تمرین شرکت کرده و شهریه را تقسیم کنید.

    1. ثبت‌نام بیش‌ازحد اعضا

    درآمد باشگاه‌‌ها زمانی که افراد ثبت‌‌نام کرده اما به باشگاه نمی‌‌روند، افزایش می‌‌یابد. واقعیت تلخ این است که بسیاری از افراد باهدفی مثبت در باشگاه ثبت‌‌نام کرده اما سپس از حضور در باشگاه منصرف می‌‌شوند. آمار اخیر نشان می‌‌دهند که 62.5 میلیون نفر که در ایالات‌متحده در باشگاه ثبت‌نام کرده‌‌اند، کمتر از یک‌سوم سال (104 روز) به باشگاه مراجعه می‌‌کنند. ازآنجایی‌که افراد به‌ندرت به‌طور مداوم به باشگاه می‌‌روند، باشگاه‌‌ها بیش از ظرفیت خود اقدام به ثبت‌‌نام اعضا می‌‌کنند. بدین دلیل است که در اوایل ماه ژانویه به‌سختی می‌‌توانید در باشگاه‌‌ها از تردمیل استفاده کنید، زیرا افراد زیادی در باشگاه حضورداشته و همه در حال استفاده از دستگاه‌‌های مختلف هستند.

    1. تابستان بهترین زمان برای عضویت در باشگاه است

    باشگاه‌‌ها در زمستان بسیار شلوغ هستند و شلوغی آن‌ها بعد از ماه ژانویه بیشتر می‌‌شود، زیرا افراد در سال جدید تصمیم می‌‌گیرند به‌سلامتی خود اهمیت دهند. اما در تابستان، افراد اغلب رفتن به باشگاه را فراموش می‌‌کنند. بسیاری از افراد در فصل تابستان ترجیح می‌‌دهند به‌جای باشگاه در فضای باز تمرین کنند. این بدین معناست که در فصل تابستان می‌‌توانید با تخفیف خوبی در باشگاه عضو شده و از تجارب مربیان خصوصی حرفه‌‌ای بهره‌‌مند شوید.

    1. باشگاه‌‌ها آلوده هستند

    نمی‌‌توان این واقعیت را نادیده گرفت. باشگاه‌‌ها آلوده هستند و حتی در بهترین باشگاه‌‌ها نیز محلول‌‌های نظافتی قرار داده‌‌اند تا افراد از آن‌ها برای نظافت دستگاه‌‌ها استفاده کنند. وزنه‌‌ها نیز بسیار آلوده هستند، زیرا افراد معمولاً بعد از استفاده از دستگاه‌‌های کاردیو و بعد از عرق کردن بدن به سراغ وزنه‌‌ها می‌‌آیند. مطالعه‌‌ای در مجله سلامت زنان نشان داد که وزنه‌‌ها می‌‌توانند 362 برابر بیشتر از توالت فرنگی عمومی باکتری داشته باشند. تمیز کردن ابزارهای باشگاه قبل از تمرین و پرهیز از لمس صورت قبل از دوش گرفتن می‌‌تواند به شما در جلوگیری از ابتلا به بیماری‌‌ها کمک کند.

    1. مربیان باشگاه نیز می‌‌توانند مشکلات انگیزشی داشته باشند

    مربیان خصوصی نیز افراد عادی هستند و این بدین معناست که برخی از روزها ممکن است انگیزه کافی برای رفتن به باشگاه را نداشته و درنتیجه نتوانند جملات مثبتی به ورزشکاران بگویند. بنابراین، اگر روزی احساس کردید مربی شما حوصله یا انگیزه کافی ندارد، به خاطر بیاورید که وی نیز فردی عادی بود و ممکن است مشکلاتی در زندگی خود داشته باشند. تلاش بیشتر و پیشرفت می‌‌تواند انگیزه مربی برای کار با شما را افزایش دهد.

    1. برخی اوقات آن‌ها در اشتباه هستند

    همانند سایر افراد حرفه‌‌ای، مربیان باشگاه نیز بر اساس اطلاعاتی که در اختیار دارند، فعالیت می‌‌کنند. برخی اوقات ممکن است اطلاعات آن‌ها اشتباه یا قدیمی باشد. برخی اوقات نیز ممکن است روش انجام یک حرکت توسط مربی با روش شما متفاوت باشد. این بدین معنا نیست که وی حرکت را اشتباه انجام می‌‌دهد، بلکه بدین معناست که وی روش بهتری برای انجام حرکت پیداکرده است تا شما را به اهداف موردنظر برساند.

    1. آن‌ها به‌واسطه‌‌ لیفت‌‌های شما شگفت‌‌زده نمی‌‌شوند

    مربیان باشگاه معمولاً افرادی هستند که تناسب‌‌اندام بسیار خوبی داشته و با افرادی با تناسب‌‌‌‌اندام خوب نشست‌وبرخاست می‌‌کنند. این بدین معناست که آن‌ها به‌واسطه قدرت پرس سینه یا سرعت انجام ست‌‌های برپی شگفت‌‌زده نمی‌‌شوند. تعهد شما به انجام صحیح حرکات و تلاش در جلسات است که برای آن‌ها اهمیت دارد. آن‌ها قصد دارند شما را در حالتی بهتر از گذشته ببینند. اگر در ابتدا برای انجام پرس سینه از لوله PVC استفاده می‌‌کردید و اکنون قادر هستید از میله به همراه وزنه برای پرس استفاده کنید، پیشرفت شما قابل‌تحسین و شگفت‌‌انگیز است.

    1. مربیان می‌‌توانند شما را بو کنند

    باشگاه‌‌ها پر از افرادی هستند که عرق کرده و بوی عرق می‌‌دهند. اما زمانی که با مربی خصوصی تمرین می‌‌کنید، بوی عرق و پیراهن شما که در سه جلسه اخیر بدون شستشو از آن استفاده می‌‌کنید، ممکن است آزاردهنده باشد. بنابراین، سعی کنید قبل از هر جلسه دوش گرفته و با لباس‌‌های تمیز به باشگاه بروید. اگر این اقدام برایتان مقدور نیست، می‌‌توانید قبل از شروع تمرین از عطر یا ادکلن استفاده کنید.

    1. دراز و نشست را اشتباه انجام می‌‌دهید

    بسیاری از ما عادت داریم که در حین انجام دراز و نشست دست‌‌هایمان را پشت سر قرار دهیم، اما این روش نادرست بوده و منجر به افزایش فشار وارده به گردن و سرشانه‌‌ها می‌‌شود. بهترین روش برای انجام دراز و نشست این است که دست‌‌هایتان را در پهلو یا بر روی قفسه سینه خود قرار دهید. شما می‌‌توانید دراز و نشست را از برنامه تمرین خود حذف نموده و تمریناتی نظیر کرانچ سوپر فلای یا پرس پالوف انجام دهید.


    تالیف:

    تن‌ورز (اقتباس از مقاله‌ای از سایت cheatsheet.com)

    در صورت استفاده از این مقاله، نام و آدرس تن‌ورز را به عنوان منبع ذکر کنید. 

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱۷ رای
    بازگشت به لیست

    نوشته های مشابه

    2 دیدگاه در “رازهایی که مربیان به شما نگفته‌ اند!

    1. شراره گفت:

      جالب بود

    2. رودکی گفت:

      چقدر مطلب جالبی بود. مرسی از این همه مقاله خوب

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *