دانستنی‌های بدنسازی, دانستنی‌های بدنسازی بانوان, مقالات

توصیه‌های بدن‌سازی برای شروع سال جدید

مدت زمان لازم برای خواندن این مطلب: 14 دقیقه

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 رای)

Loading...

توصیه‌های بدنسازی برای شروع سال جدید

آیا نمی‌دانید در سال جدید باید از کجا شروع کنید؟ 

شاید تصمیم گرفته‌اید امسال به یک برنامه بدنسازی پایبند باشید اما شما نبرد بسیار دشواری را آغاز کرده‌اید و احتمال آنکه بعد از چند هفته از تصمیم خود منصرف شوید بسیار زیاد می‌باشد. همواره در اول سال شاهد افراد بسیاری در باشگاه هستیم که این تعداد در دو یا سه ماه آینده به‌شدت کاهش می‌یابد.

مسئله اصلی تبدیل عزم و اراده خود به برنامه‌ای است که بتوانید بیش از 30 روز آن را تداوم بخشید. اگرچه وب‌سایت تن‌ورز حاوی صدها مقاله بدن‌سازی برای کمک به شما در راستای اثربخش‌تر ساختن تمرینات می‌باشند، ما نمی‌توانیم تمام مسیر را برای شما طی کنیم. در برخی موارد، شما خودتان باید دست‌به‌کار شوید. هیچ‌کس دیگری نمی‌تواند این امر را برای شما انجام دهد.

بنابراین قبل از آغاز مطالعه 61 مورد زیر برای تبدیل سال جدید به سال موفقیت در فیتنس، از شما می‌خواهیم که به دو مورد زیر متعهد باشید:

1. این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید.

2. فهرست موجود را پرینت گرفته و 20 موردی که می‌توانید انجام دهید را انتخاب کنید.

این فهرست در چند بخش طبقه‌بندی‌شده است که از این میان می‌توان به نحوه شروع صحیح تمرینات، ایجاد ماهیچه و استراتژی‌های کاهش چربی اشاره نمود. بسیاری از این موارد ناشی از تجربه اشتراکی کاربران و همکاران ما می‌باشند بنابراین بدون شک شما نیز می‌توانید به راحتی از آن‌ها بهره‌مند شوید.

ما قصد نداریم ماه آینده نیز مقاله دیگری منتشر نموده و در طی آن خواهان بازگشت شما به باشگاه باشیم. بنابراین بیایید اندکی در زمان صرفه‌جویی نموده و برنامه بدن‌سازی خود را تا پایان سال ادامه دهیم.

استراتژی‌هایی برای شروع خوب

1. انگیزه خود را مشخص کنید

توصیه‌های بدن‌سازی برای شروع سال جدید

هدف نهایی خود را تعیین نمایید. در این میان وزن بدن، میزان چربی و پیشرفت‌های فیزیکی مدنظر خود را تعیین کنید. اکنون آن‌ها را به سه بخش تقسیم نمایید. هر بخش از این اهداف به 90 روز زمان نیاز دارد.

2. زمانی را برای سلامتی خود اختصاص دهید

60 دقیقه از هرروز خود را به فعالیت فیزیکی اختصاص دهید. این بدین معنا نیست که شما هر روز هفته را در باشگاه سپری خواهید کرد بلکه باید فعالیت خود را حفظ کنید و این فعالیت ممکن است صرفاً یک پیاده‌روی ساده یا دوچرخه‌سواری باشد. از هوای عالی استفاده نموده و تمرینات خود را در بیرون از منزل انجام دهید. اگر شما تمرینات بدن‌ سازی را به‌تازگی آغاز کرده‌اید، در ابتدا با دو جلسه 15 دقیقه‌ای یا سه جلسه 10 دقیقه‌ای آغاز کنید تا بدن شما با شرایط جدید سازگار شود.

3. مواردی که از آن‌ها لذت می‌برید را مشخص کنید

استفاده از وزنه‌ها یکی از بهترین روش‌ها برای اعمال تغییرات فیزیکی به بدن خود می‌باشند. متاسفانه همه افراد از تمرینات وزنی لذت نمی‌برند. مهم‌ترین عامل موفقیت شما انتخاب فعالیتی است که به آن علاقه دارید. تمرینی را انتخاب کنید که حرکات بدنسازی را برایتان لذت‌بخش می‌سازد. کلاس‌های ورزشی و فعالیت‌های جدید را بررسی کنید. به عنوان یک تازه وارد، همه تمرینات برای شما چالش‌برانگیز خواهند بود و شما تأثیر تمرینات را از همان روز اول مشاهده خواهید نمود.

4. به‌تنهایی ورزش نکنید

تناسب اندام در سال جدید

با فردی که سطح توانایی وی با شما یکسان بوده و دارای اهداف مشابهی است تمرین کنید. اگر بدانید به‌صورت گروهی تمرین خواهید کرد احتمال آنکه شما جلسه‌ای از تمرین را تعطیل نمایید کاهش می‌یابد. همچنین در این صورت شما مشوق یکدیگر بوده و جلسات طولانی‌مدتی برگزار خواهید کرد.

5. در کنار افرادی باشید که هدف آن‌ها هم‌راستای هدف شما می‌باشد

دوستانتان می‌توانند از طریق روش‌های دیگری نیز برای شما مؤثر باشند. خود را با پنج فرد در محل کار، مدرسه یا دانشگاه آشناسازید که اهداف آن‌ها با اهداف شما هم‌راستا می‌باشند. این افراد می‌توانند تاثیر خوبی بر روی شما داشته و شما می‌توانید از یافته‌های یکدیگر بهره‌مند شوید. اما اگر دوستان شما کاملاً متضاد شما باشند، ممکن است منجر به تأثیرات نامناسبی گردند.

6. از مقایسه خود با دیگران بپرهیزید

همواره پیشرفت خود را با هفته قبل خود مقایسه کنید. اگر هر هفته نسبت به قبل عملکرد بهتری داشته باشید، شما در حال پیشرفت در بدنسازی هستید. هر هفته سعی کنید تمرینات خود را 5-10 درصد دشوارتر از هفته گذشته انتخاب نمایید. شما نباید هرگز خود را با ورزشکارانی مقایسه نمایید که به مدت چندین دهه در حال تمرین بوده‌اند. تنها وجه اشتراک شما با آن‌ها تصمیمی است که آن‌ها چندین سال پیش برای دستیابی به‌ تناسب‌اندام گرفته بودند و آن را تا به امروز ادامه داده‌اند.

7. مطالعه به‌منظور افزایش انگیزه و یادگیری

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای افزایش انگیزه و دانش خود در مورد فیتنس، تمرین و تغذیه مطالعه روزانه یک مقاله بدن‌سازی می‌باشد. هزاران مقاله در اینترنت وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید دانش خود در زمینه‌های مختلف را افزایش دهید. شما نمی‌توانید در عرض یک هفته به تمام اطلاعاتی که باید از آن‌ها مطلع باشید، دست‌یابید اما افزایش تدریجی دانش منجر به درک بهتر می‌گردد. این را نیز در نظر داشته باشید که توصیه‌های نامناسب متعددی نیز در اینترنت وجود دارند بنابراین ضروری است از یک وب‌سایت معتبر، نظیر وب‌سایت تن‌ورز،  استفاده کنید. 

8. تمرینات و چالش‌هایی خارج از محدوده استراحت خود انجام دهید

شروع بدنسازی

همه ما قصد داریم زندگی آرامی داشته باشیم اما تمرینات زمانی منجر به موفقیت می‌شوند که شما اندکی از محدوده آسایش خود خارج‌شده و بدن خود را تحت‌فشار قرار دهید. بدن شما به‌تدریج به تغییرات عادت نموده و تمرینات دشوار را به‌راحتی تحمل خواهد نمود. به منظور مشاهده پیشرفت، شما باید اندکی از محدوده آسایش خود خارج شوید. در طول زمان به دنبال چالش‌های جدی‌تر باشید و در این صورت است که شاهد واکنش بدن خود خواهید بود.

9. هرگز برای قضاوت در مورد خود عجله نکنید

بسیاری از افراد به‌زودی از برنامه بدن سازی خود منصرف می‌شوند زیرا آن‌ها به سرعت به نتایج موردنظر خود دست نیافته اند. سازگاری فیزیکی همیشه به‌تدریج رخ می‌دهد. شما در ابتدا شاهد تغییرات چشمگیری نخواهید بود اما در پی هفته‌های آتی و در طی دوره 90 روزه به‌تدریج تغییرات را احساس خواهید نمود. بدین دلیل است که تعهد به انجام تمرینات یکی از اصلی‌ترین پیش