کاهش وزن، چربی‌سوزی, مقالات

روش های جدید کاهش وزن و چربی سوزی

روش های جدید کاهش وزن و چربی سوزی
  • کاهش وزن و چربی سوزی

    با بهترین روش های جدید کاهش وزن و چربی سوزی آشنا شوید ؟ پیشرفت تکنولوژی و تحقیقات جدیدی که انجام شده است، حذف چربی بدن را آسان‌‌تر از هر زمان دیگری کرده است. در ادامه به بررسی این روش‌‌ها در برابر رژیم غذایی سالم و ورزش می‌‌پردازیم.

    علم راهی بسیار طولانی را پیموده است و هر سال نیز به مسیر خود ادامه می‌‌دهد. اگر چه ما از طرفداران رژیم‌‌های غذایی سالم و انجام ورزش‌‌های منظم هستیم، ولی با این وجود دانستن راه‌های میانبر کاهش چربی بدن و مزایای آن‌‌ها که محققین و دانشمندان بر اساس مطالعه و آزمایش به آن دست پیداکرده‌اند و به دنبال تجاری سازی آن‌‌ها هستند، جالب خواهد بود.

    روش های کاهش وزن و چربی سوزی

    با توجه به مرز‌‌های تکنولوژی و پیشرفت بشر، شناسایی ژن‌‌ها، پروتئین‌‌ها و بازنگری و استفاده مجدد از عقاید قدیمی در مسیری جدید منجر به این مورد می‌‌شود که دانشمندان روی راه های کاهش وزن چربی بدن ، کاهش سایز و کالری سوزی بیشتر کار کنند. در ادامه برخی از این تحقیقات و روش‌‌های جدید را که در سال 2015 به منظور استفاده در برنامه چربی سوزی به جهان معرفی شدند را بیان می‌‌کنیم.

    حذف چربی به کمک امواج فراصوت

    آیا امواج فراصوت می‌‌تواند سلول‌‌های چربی را آب کند و از بین ببرد؟ این تکنولوژی تحت عنوان UltraShape توانسته است تأییدیه سازمان غذا و دارو ایالات متحده امریکا (FDA) را دریافت کند. اگرچه چند سالی کانادا به دنبال انجام این کار بود. این فرآیند در سه مرحله جداگانه و بین 10 الی 14 روز انجام می‌‌شود. برای استفاده از این تکنولوژی، لازم است که حداقل 2.5 سانتی‌متر چربی در اطراف شکم خود داشته باشید تا به عنوان کاندیدی برای انجام این روش معرفی شوید. اگر چنین شرایطی دارید، پزشک مربوطه پارامترهای دیگر نظیر وزن و شاخص توده بدنی (BMI) شما را نیز بررسی می‌‌کند. یکی از افرادی که این تکنولوژی را مورد استفاده قرار داده است، بیان می‌‌کند که انجام این روش به این صورت است که تکنسین، هرچقدر که ممکن است، چربی شکم را جمع می‌‌کند و با دستان خود به آن شکل مستطیلی شبیه یک قرص گوشتی می‌‌دهد. سپس با نواری، دورتادور این مستطیل را بسته و این ناحیه، محدوده درمان را تشکیل داده است. سپس ژل را بر روی این ناحیه و تجهیزات مربوطه مالید. درنهایت برای شروع فرآیند اصلی یک ابزار گرم را به صورت دستی بر روی ناحیه‌‌ی موردنظر به حرکت درمی‌‌آورد و این پروسه کمتر از 10 دقیقه به طول انجامید.

    هر بار انجام این روش درمانی چیزی در حدود 1200 دلار هزینه دارد، اما Wischover می‌‌گوید که پس از 7 روز از انجام این روش و طی کردن برنامه و دستورالعمل‌‌های مخصوص در طی این 7 روز که شامل تغذیه و رژیم و ورزش مناسب است، دو سانتی‌متر کاهش سایز دور کمر را تجربه کرده است. مهم‌‌تر از تمام موارد فوق این است که احساس می‌کنم شکم کوچک‌تری دارم. همانند احساسی که اول صبح تجربه می‌‌کنید و فکر می‌کنید شکمتان کوچک‌‌تر شده است، من این احساس را در تمام طول روز دارم و قطعاً میزان برآمدگی شکم من کمتر شده است.

    روش های جدید کاهش وزن و چربی سوزی

    قرص‌‌های تقلید هضم غذا

    طبق مطالعات جدید انجام شده در موسسه salk که در مجله Nature Medicine به چاپ رسیده است، اگر بدن شما فکر کند که در حال مصرف مواد غذایی است، حتی اگر واقعاً چنین اتفاقی هم در حال رخ دادن نباشد و بدون این‌که واقعاً لازم باشد، فرآیند هضم و گوارش غذا را شروع می‌‌کند. این روند می‌‌تواند منجر به کاهش وزن و چربی سوزی بیشتر شود و ممکن است در آینده نزدیک قادر به ارائه کپسول‌‌هایی باشیم که این فرآیند متابولیک را در بدن ایجاد می‌‌کنند. نکته جالب توجه درباره تکنولوژی این قرص‌‌ها این است که برای کنترل اثرات جانبی نیز به نحوی فرمولیزاسیون می‌‌شود که در روده باقی بمانند. نحوه عملکرد آن را نویسنده این تحقیق، رونالد ایوانز، مدیر آزمایشگاه ژن سالک این گونه توضیح می‌‌دهد: این قرص همانند یک غذای خیالی است. به واسطه مصرف این قرص همان سیگنال‌‌هایی در بدن ارسال می‌‌شود که پس از خوردن حجم زیادی از غذا در بدن ارسال می‌‌شود و در نتیجه بدن به واسطه کالری سوزی، شروع به ایجاد فضای خالی برای ذخیره سازی غذای مصرفی می‌‌کند. ولی هیچ کالری اضافی و هیچ تغییری در میزان اشتها به وجود نمی‌‌آورد.

    این آزمایش بر روی موش‌‌ها انجام شده است ولی اثرات جانبی داروی موجود در آن تحت عنوان فلکسارامین گسترده بود و تنها به کاهش وزن و چربی سوزی محدود نمی‌‌شد. علاوه بر چربی سوزی بیشتر، منجر به کنترل وزن، کنترل سطح قند خون، کاهش کلسترول بد و التهاب در بدن موش‌‌ها گردید. قدم بعدی چیست؟ در قدم بعدی محققان شروع به انجام آزمایش‌‌های انسانی خواهند کرد.

    روش های کاهش وزن و چربی سوزی

    ورزشی در بطری

    اگر گاهی اوقات برای استفاده از تردمیل یا رفتن به یک کلاس یوگا دچار تردید و یا ترس هستید، بدانید که شرکت نستله که سازنده آب‌‌نبات‌‌های معروفی است، این احساس شما را درک کرده است و به دنبال راه حلی جذاب است. در حقیقت آن‌‌ها در موسسه علوم سلامتی نستله در تلاش هستند تا انجام تمرین‌‌های ورزشی را برای مشتریان خود به حداقل برسانند. این آزمایشگاه مرموز جایی اسرارآمیز در تپه‌‌های سوئیس قرار دارد و به نظر می‌‌رسد که دانشمندان در آنجا بر روی تکنولوژی‌‌های عجیب غریب و زویایی کاهش وزن و چربی سوزی کار می‌‌کنند. محققان این آزمایشگاه اخیراً آنزیمی را شناسایی کرده‌‌اند که اگر با ترکیبات C13 تحریک شود، می‌‌تواند میزان سوخت و ساز بدن را تنظیم کند. محققین بر اساس مطالعاتی که  در طی یک سال اخیر در مجله Chemistry & Biology منتشر شده است، به این باور رسیده‌‌اند که کلید تولید نوشیدنی‌‌های چربی سوز که اثراتی همانند ورزش کردن بر روی بدن دارند، همین تکنولوژی است.

    البته پیش از این که هیجان زده شوید بهتر است ادامه مطلب را هم از دست ندهید. محققین می‌‌گویند که یک نوشیدنی با این مشخصات می‌‌تواند راه خروج باشد. بر اساس گزارشات بلومبرگ، گفته شده است که این دارو برای کسانی که دچار محدودیت‌‌های حرکتی هستند، توسعه پیدا کرده است. کی ساکاموتو، نویسنده و متخصص ارشد و ناظر تحقیقات دیابت و ریتم روزانه زندگی در کمپانی نستله در این باره می‌‌گوید: این آنزیم می‌‌تواند به کسانی که نمی‌‌توانند فعالیت‌‌های ورزشی شدید را به صورت منظم به انجام برسانند، کمک خواهد کرد. به جای 20 دقیقه دویدن یا 40 دقیقه دوچرخه سواری، ممکن است میزان سوخت و ساز را با انجام یک ورزش متوسط نظیر پیاده‌‌روی سریع، به همان میزان افزایش دهد. به این ترتیب با فشار کمتر به همان نتایج دست پیدا خواهید کرد. وی ادامه داد: این متد، یک استراتژی بالقوه شگفت انگیز برای کسانی است که سطح سلامتی آن‌‌ها در حال کاهش است، به این ترتیب می‌‌توان از بروز عوارض ناشی از چاقی در آن‌‌ها جلوگیری کرد. درست است؟

    روش های جدید کاهش وزن و چربی سوزی

    سرکوب ژن و غذاهای چرب بی‌‌پایان؟

     محققین دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در نشریه مطبوعاتی خود برای مطالعات انجام‌شده در سال 2014 بیان کردند: “تصور کنید که با مصرف تنها یک عدد قرص، دیگر هیچ گونه افزایش وزنی به واسطه مصرف تمام بستنی‌‌ها، کوکی‌‌ها و شیرینی‌‌های دنیا تجربه نخواهید کرد.” بله به نظر می‌‌رسد که رژیم مورد علاقه اکثر ما همین رژیم است. دانشمندان در حال عملی ساختن آن هستند.

    در یک مطالعه انجام شده بر روی کرم‌‌ها، محققین توانستند با سرکوب ژنی مخصوص، روند چاقی کرم را در آزمایشگاه متوقف کنند. آن‌‌ها کرم‌‌هایی را یافتند که دچار جهش ژنتیکی شده بودند، به نحوی که ژن بیش فعالی SKN-1 در آن‌‌ها وجود داشت و با اعمال رژیم غذایی غربی‌‌ها که سرشار از  چربی و قند است (شامل نوشابه‌‌های کوکا، سیب‌‌زمینی‌‌های سرخ کرده، برگرها و شیرینی‌‌ها)، این کرم‌ها هیچ گونه افزایش وزنی پیدا نکردند و این در حالی بود که کرم‌‌های معمولی که چنین ژنی را نداشتند، بسیار چاق شدند. از آنجایی که ژن SKN-1 در انسان‌‌ها هم تحت عنوان پروتئین Nrf2  وجود دارد، شاید بتوان نتایج مشابهی هم در انسان‌‌ها کسب کرد. کمپانی‌‌های داروسازی در حال کار بر روی ترکیبات و داروهای حاوی Nrf2 هستند که بتواند بدن را سم‌‌زدایی کنند و در فرآیند بازسازی سلولی نیز نقش مفیدی ایفا کنند. در حال حاضر تصور بر این است که افزایش عملکرد پروتئین با ایجاد سرطان‌‌های تهاجمی ارتباط دارد، از این رو خطرات بسیاری در این حوزه وجود دارد… با این وجود تحقیقاتی انجام شده است که به آرزوی بشر برای دستیابی به قرصی که مانع از افزایش وزن می‌‌شود، تا حدودی جامعه عمل پوشانده است و این موضوع بسیار جالب و هیجان انگیز به نظر می‌‌رسد.

    روش های کاهش وزن و چربی سوزی

    جلیقه یخ

    ممکن است چیزهایی در مورد رژیم عجیب غریب مایکل فلپس در حین المپیک 2008 بیجینگ شنیده باشید. بر اساس منابع مختلف، او بیش از 12 هزار کالری در هر روز برای انجام تمرین‌‌های خود در استخر مصرف می‌‌کرد. نکته مسحور کننده و تعجب برانگیز این است که فلپس قابلیت مصرف پنج برابر نیاز متوسط یک فرد بالغ آمریکایی در طی یک روز را دارد و این در حالی است که هیچ‌‌گونه افزایش وزنی هم تجربه نمی‌‌کند و جالب است بدانید که یک مسابقه مارتن تنها 2500 کالری می‌‌سوزاند. ری کرونیز، دانشمند مواد شاغل در ناسا در این زمینه تحقیقاتی انجام داده است. او با انتقال حرارت و تأثیر سرما بر میزان سوخت و ساز بدن در حین انجام فعالیت‌‌ها در فضا به خوبی آشنا است. او به یک کشف مهم دست پیدا کرد: فلپس به واسطه حضور چندین ساعت در استخر آب سرد به صورت روزانه، کالری سوزی بالایی دارد. کرونیز برای بررسی تئوری خود، از آنجایی که سال‌ها به دنبال کاهش وزن و چربی سوزی بود، یک برنامه منظم از دوش آب سرد گرفتن و رفتن به پیاده‌‌روی در زمستان بدون لباس گرم را در برنامه خود گنجاند. او تقریباً 13 کیلوگرم در 6 هفته کاهش وزن پیدا کرد. او در حال مطالعه تخصصی و بیشتر این علم است.

    ما ایده‌‌های مشابه دیگری هم برای کالری سوزی از زبان علم شنیده بودیم، مثلاً یخ بخورید تا کالری سوزی بیشتری تجربه کنید و یا اجازه دهید بدن شما از سرما بلرزد. ولی تکنولوژی روزبه‌روز در حال پیشرفت است و این نظریه‌‌ها کامل‌‌تر می‌‌شوند. به طور مشخص می‌‌توان جلیقه آیس پکی که توسط وین بی.هایز، پروفسور دانشگاه کالیفرنیا توسعه پیدا کرد و به نام شانه سرد شناخته می‌‌شود، اشاره کرد. بر اساس آتلانتیک، جلیقه یخ می‌‌تواند منجر به کالری سوزی به اندازه 250 کالری در هر یک ساعت شود. با این وجود کرونیز معتقد است که نباید ایده‌‌های غلط درباره تکنولوژی کاهش وزن و چربی سوزی به کمک سرما را باور کرد. وی افزود: شما نمی‌‌توانید با فریز کردن خودتان، لاغر شوید. زمانی که تازه این پروژه را استارت زده بودم، تصور و تفکر ساده لوحانه‌ای داشتم مبنی بر این که می‌‌توانم تمام کالری را از بدن مردم بیرون بکشم.

    اگرچه این روش جالب و هیجان انگیز است ولی با این وجود همان تصورات و عقاید دیرین در مورد کاهش وزن که شامل رژیم غذایی مناسب و ورزش کردن هستند، همچنان مهم‌‌ترین پایه‌‌های کاهش وزن و چربی سوزی پایدار و اصولی به حساب می‌‌آیند.


    تالیف:

    تن‌ورز (اقتباس از مقاله‌ای از سایت shape.com)

    N:0877

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *