راهنمای حرکات بدنسازی, راهنمای حرکات پا, راهنمای حرکات ساق

ساق پا با دستگاه اسمیت (Smith Machine Calf Raise)

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 رای)

Loading...

نوع: قدرتی

عضله هدف: ساق

ابزار: دستگاه اسمیت

سطح: مبتدی

دستورالعمل

  1. یک باکس یا صفحه وزنه (Plate) را زیر میله بر روی دستگاه اسمیت قرار دهید. میله را در ارتفاعی قرار دهید که با قد شما تناسب داشته باشد. بعد از انتخاب وزن مناسب و افزودن وزنه‌‌ها، بر روی وزنه‌‌ها قرار گرفته و میله را پشت سرشانه‌‌های خود قرار دهید.
  2. میله را با دو دست گرفته و بچرخانید تا آن را از جایگاه خود بردارید. این حالت آغازین حرکت می‌‌باشد.
  3. پاشنه‌‌های خود را تا حد امکان بالا برده و ساق پا را در بالاترین میزان انقباض منعطف کنید. زانوهای شما باید کشیده باشند. حالت منقبض را به مدت یک ثانیه حفظ نموده و سپس به حالت آغازین بازگردید.
  4. به آرامی به حالت آغازین بازگشته و همزمان با پایین آوردن پاشنه‌‌هایتان نفس بکشید.
  5. حرکت را با تعداد تکرار پیشنهادی انجام دهید.

حرکات جایگزین

  • ساق پا ایستاده با هالتر

عضله هدف: ساق

ابزار: هالتر

عضله هدف: ساق

ابزار: دستگاه


تالیف:

تن‌ورز (اقتباس از مقاله‌ای از سایت bodybuilding.com)

در صورت استفاده از این مقاله، نام و آدرس تن‌ورز را به عنوان منبع ذکر کنید. 

عضو کانال تلگرام و اینستاگرام تن‌ورز شوید. برای عضویت بر روی عکس زیر کلیک کنید. 


حرکات تمرینی و بدنسازی می‌بایست همراه با یک برنامه تمرین و زیرنظر مربی انجام شود.
مسئولیت انجام صحیح حرکات به عهده ورزشکار بوده و تن ورز تنها جهت کمک به ورزشکاران عزیز، محتوا را تولید یا ترجمه کرده و مسئولیتی در قبال انجام صحیح حرکات و یا آسیب‌های احتمالی ندارد.
هم‌چنین در صورت تمایل به دریافت یک برنامه تمرین علمی و زیرنظر مربیان، می‌توانید وارد صفحه دریافت برنامه بدنسازی و رژیم غذایی شوید.


مقالات مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *