راهنمای حرکات بدنسازی, راهنمای حرکات پا

لانگ رو به عقب از سطح مرتفع (Elevated Back Lunge)

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (تنها با یک کلیک رای دهید)

Loading...

نوع: قدرتی

عضله هدف: چهار سر ران

ابزار: هالتر

سطح: متوسط

این حرکت با نام لانگز (لانج) رو به عقب از سطح مرتفع نیز شناخته می‌شود.

دستورالعمل

  1. هالتری را در جایگاه رک و به ارتفاع شانه‌ها گذاشته و وزنه‏‌های مناسب روی آن قرار دهید. جسمی کوچک، مسطح و دارای ارتفاع کمی را پشت سر خود بگذارید.
  2. هالتر را بالای کمر قرار داده و کمر را خمیده و با ثبات نگه‌دارید. جفت‌پا روی جسم مسطح بروید. اکنون در وضعیت آغاز حرکت هستید.
  3. برای شروع حرکت یک گام به عقب بردارید. با خم کردن مفصل ران و زانو پایین رفته تا حدی که زانو زمین را لمس کند.
  4. مکث کرده و با ایجاد کشش در ران و زانو بالا بروید تا به وضعیت آغاز حرکت بازگردید. سپس پا را تعویض نمایید.


تالیف:

تن‌ورز (اقتباس از مقاله‌ای از سایت bodybuilding.com)

در صورت استفاده از این مقاله، نام و آدرس تن‌ورز را به عنوان منبع ذکر کنید. 

عضو کانال تلگرام و اینستاگرام تن‌ورز شوید. برای عضویت بر روی عکس زیر کلیک کنید. 


حرکات تمرینی و بدنسازی می‌بایست همراه با یک برنامه تمرین و زیرنظر مربی انجام شود.
مسئولیت انجام صحیح حرکات به عهده ورزشکار بوده و تن ورز تنها جهت کمک به ورزشکاران عزیز، محتوا را تولید یا ترجمه کرده و مسئولیتی در قبال انجام صحیح حرکات و یا آسیب‌های احتمالی ندارد.
هم‌چنین در صورت تمایل به دریافت یک برنامه تمرین علمی و زیرنظر مربیان، می‌توانید وارد صفحه دریافت برنامه بدنسازی و رژیم غذایی شوید.


نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *