راهنمای حرکات بدنسازی, راهنمای حرکات پا, راهنمای حرکات سرشانه

هالتر یک‌ ضرب قدرتی از روی سکو (Power Snatch from Blocks)

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 رای)

Loading...

نوع: وزنه‌برداری المپیک

عضله هدف: چهار سر ران

ابزار: هالتر

سطح: متوسط

دستورالعمل

  1. ابتدا هالتر بارگذاری شده را روی جعبه یا پایه با ارتفاع دلخواه قرار دهید. هالتر را با دستان باز بگیرید. پاها دقیقاً زیر لگن باشند و در صورت لزوم پنجه‏‌ها را رو به بیرون نگه‌دارید. درحالی‌که سینه را بالاگرفته و به روبرو نگاه می‏‌کنید، باسن را پایین بیاورید. شانه‌ها باید دقیقاً روبروی هالتر و آرنج‌ها رو به بیرون باشند. اکنون در وضعیت آغاز حرکت هستید.
  2. اولین کشش را از طریق نیروی بخش جلویی پاشنه اعمال نموده و هالتر را از روی جعبه بلند کنید.
  3. با ایجاد کشش در ران‌ها، زانوها و مچ پا به دومین کشش منتقل‌شده و با نهایت سرعت ممکن هالتر را بالا ببرید. هالتر نزدیک به بدن باشد. در نقطه اوج کشش، حرکت شراگ را انجام داده و آرنج‌ها را به‌صورت خمیده در طرفین نگه‌دارید.
  4. هنگامی‌که پاها را در وضعیت نگه‌داشتن هالتر قراردادید، خود را به زیر هالتر کشیده و آن را بالای سر ببرید. پاها دقیقاً به سمت بیرون از لگن باشند؛ حین انجام اسکوات کامل با دست‌های کاملاً کشیده هالتر را بالای سر نگه‌دارید.
  5. هالتر را هم‌‏تراز با بخش جلویی پاشنه‌ها نگه‌داشته؛ سر و سینه را بالاگرفته و با اعمال نیرو از طریق پاشنه‌ها بایستید. وزنه را با دقت روی جعبه بازگردانید.

 

حرکات جایگزین

  • هالتر یک‌ضرب معلق

عضله هدف: همسترینگ

ابزار: هالتر

  • هالتر یک‌ضرب قدرتی

عضله هدف: چهار سر ران

ابزار: هالتر


تالیف:

تن‌ورز (اقتباس از مقاله‌ای از سایت bodybuilding.com)

در صورت استفاده از این مقاله، نام و آدرس تن‌ورز را به عنوان منبع ذکر کنید. 

عضو کانال تلگرام و اینستاگرام تن‌ورز شوید. برای عضویت بر روی عکس زیر کلیک کنید. 


حرکات تمرینی و بدنسازی می‌بایست همراه با یک برنامه تمرین و زیرنظر مربی انجام شود.
مسئولیت انجام صحیح حرکات به عهده ورزشکار بوده و تن ورز تنها جهت کمک به ورزشکاران عزیز، محتوا را تولید یا ترجمه کرده و مسئولیتی در قبال انجام صحیح حرکات و یا آسیب‌های احتمالی ندارد.
هم‌چنین در صورت تمایل به دریافت یک برنامه تمرین علمی و زیرنظر مربیان، می‌توانید وارد صفحه دریافت برنامه بدنسازی و رژیم غذایی شوید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *