افزایش وزن و حجم, تغذیه و رژیم غذایی, مقالات

روش‌های کم هزینه برای افزایش حجم عضلات

برنامه غذایی حجمی کم هزینه برای بدنسازی و افزایش حجم عضلات با روش های کم هزینه
  • افزایش حجم عضلات با هزینه کم

    اگر به دنبال برنامه غذایی حجمی کم هزینه برای بدنسازی هستید و به دنبال افزایش حجم عضلات با روش های کم هزینه هستید با ما همراه باشید.روش های کم هزینه برای افزایش حجم عضلات به ارایه یکسری راه‌کارهای خلاقانه برای عضله‌ سازی کم هزینه می‌پردازد. به واقع افزایش حجم عضلات با هزینه کم کار دشواری نیست و نباید استرس داشته باشید. مشکل اصلی این است که بدنسازان همواره با آگهی‌‌های مختلفی در اینستاگرام مواجه می‌‌شوند که سعی دارند برنامه‌‌های غذایی بسیار پرهزینه‌‌ای را به آن‌ها بفروشند.

    زمانی که به دنبال افزایش حجم عضلات خود هستید در کنار برنامه تمرینی و رژیم غذایی اغلب نیاز به یک برنامه مکمل بدنسازی نیز در کنار برنامه غذایی بدنسازی خود هستید. برای تامین این مکمل‌ها، به هر وب‌‌سایتی که مراجعه می‌‌کنند یک مکمل ضروری چند ده دلاری به شما پیشنهاد می‌‌شود که باید استفاده کنند. اما باید به این موضوع توجه داشته باشیم که افزایش حجم عضلات با هزینه کم نیز امکان‌پذیر است. تن‌ورز در این مقاله شما را با روش های عضله سازی کم هزینه آشنا خواهد کرد.

    برنامه غذایی حجمی کم هزینه

    برای افزایش حجم عضلات نیازی به انجام هزینه های گزاف نیست. یا اگر لازم است هزینه‌هایی صورت پذیرد شما می‌توانید با این تکنیک‌ها بودجه خود را مدیریت کنید. با ما همراه باشید تا با روش های افزایش حجم عضلات با هزینه کم آشنا شوید.

    یادگیری آشپزی در منزل

    اولین گام شما برای پیاده سازی برنامه غذایی حجمی کم هزینه یادگیری آشپزی در منزل است. آشپزی در منزل ازجمله ساده‌‌ترین روش‌‌ها برای صرفه‌‌جویی در هزینه‌‌ها می‌‌باشد. این موضوع را این‌گونه در نظر بگیرید. هر بار که در بیرون غذا می‌‌خورید، هزینه زیادی پرداخت می‌‌کنید.

    برنامه تمرینی و رژیم غذایی تن ورز گیف

    شما نه تنها هزینه را برای غذا پرداخت می‌‌کنید، بلکه هزینه کارگران، آشپز، اجاره رستوران و … نیز از شما کسر می‌‌شود. همچنین مالک رستوران نیز باید از این مسیر کسب درآمد داشته باشد، بنابراین در هزینه پرداختی سودی نیز برای مالک رستوران پرداخت می‌‌کنید.

    آشپزی در منزل شما را قادر می‌‌سازد تا تمام مواد تشکیل‌‌دهنده غذای خود را کنترل کنید. شما می‌‌توانید از مواد غذایی ارزان قیمت استفاده نموده و از این طریق هزینه‌‌های خود را به حداقل برسانید. به‌جای صرف هزینه زیاد برای خرید مواد غذایی گران‌قیمت، شما می‌‌توانید از مواد غذایی موجود در منزل خود استفاده کرده و غذاهای مقوی تهیه کنید و عضله‌ سازی کم هزینه داشته باشید.

    این نوشته به شما پیشنهاد می‌شود : برنامه غذایی افزایش حجم

    شما همچنین تمایلی به پرداخت هزینه به کارکنان رستوران یا اجاره رستوران ندارید. یک سالاد مرغ که در منزل می‌‌توانید با هزینه 1 دلار تهیه کنید را در رستوران با هزینه 7 دلار صرف می‌‌کنید. بنابراین، اگر به خوردن غذا در رستوران عادت دارید، این عادت را ترک کنید. رفتن به رستوران را به روزها و شرایط خاص موکول کنید. این یکی از عادت‌های شما برای اجرای برنامه غذایی کم هزینه برای بدنسازی است.

    در تهیه غذا به مهارت برسید

    تهیه غذا یکی از ابزارهای مخفی بدنسازی است. افرادی که در رستوران غذا می‌‌خورند، اغلب غذاهایی سرشار از سدیم، قند و … استفاده می‌‌کنند، این در حالی است که برای رشد عضلات ما به پروتئین خالص نیاز داریم.

    بنابراین، زمانی که تمام گزینه‌‌ها را در منزل دارید، چه ضرورتی برای خوردن غذا در رستوران وجود دارد؟ این یکی از روش‌ های کم هزینه برای افزایش حجم عضلات محصوب می‌شود.

    در داخل هر جعبه موادی وجود دارد که ما برای برنامه درشت مغذی‌های خود به آن نیاز داریم. این امر نه‌تنها به ما کمک می‌‌کند تا درآمد خود را به‌طور صحیح هزینه کنیم، بلکه دیگر نیازی نیست به دنبال راه‌‌حل‌‌های ثانویه باشیم.

    خرید کتاب بدنسازی

    اما باید به این موضوع نیز توجه داشته باشیم که روش‌‌هایی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌‌توانیم در خرید مواد غذایی نیز در هزینه‌‌های خود صرفه‌‌جویی کنیم. اگر خرید خود را به‌طور عمده و برای طول هفته انجام دهید، می‌‌توانید مواد غذایی را با قیمت کمتری خریداری کنید.

    همچنین، تهیه غذا شما را از دردسر خوردن غذا در رستوران نجات می‌‌دهد. اگر ناهار درست نکرده‌‌اید، ممکن است به‌سرعت به رستوران مراجعه کرده و جیب خود را خالی کنید. به‌جای آن، شما باید از غذاهای سالم و مغذی استفاده کنید که از قبل تهیه‌کرده‌اید. بنابراین، ضروری است که اندکی غذای سرشار از درشت مغذی‌ها را در فریزر خود نگهداری کرده و در مواقع اضطرار از آن‌ها استفاده کنید.

    این نوشته به شما پیشنهاد می‌شود : بهترین برنامه جمی سینه

    آیا قصد دارید تهیه غذا در منزل را امتحان کنید؟ در برنامه غذایی کم هزینه برای بدنسازی به‌جای صرف هزینه برای خرید غذا از رستوران، می‌‌توانید محصولات زیر را خریداری کنید:

    ماکروویو

    آرام‌پز

    گریل برقی

    پلوپز

    برنامه غذایی کم هزینه برای بدنسازی

    خرید عمده

    برای عضله سازی کم هزینه ، خرید عمده یکی از روش‌‌های کمک کننده هست. فروشگاه‌‌ها نیز تخفیف‌‌هایی را برای خرید عمده در نظر دارند. بنابراین، خرید به صورت عمده را به یکی از اولویت‌‌های خود در برنامه غذایی حجمی کم هزینه تبدیل کنید.

    لوبیا، برنج قهوه‌‌ای، جوی دوسر، سیب‌‌زمینی شیرین، کره بادام‌‌زمینی برای تأمین چربی‌‌های سالم و سایر منابع پروتئینی معمولاً درصورتی‌که به‌طور عمده خریداری شوند، ارزان‌‌تر خواهند بود. سعی کنید مواد غذایی را تهیه کنید که در صورت عدم استفاده بتوانید آن‌ها را در فریزر نگهداری نمایید.

    امروزه یکی از بزرگ‌‌ترین مسائل بدنسازانی که قصد دارند روش‌های کم هزینه برای افزایش حجم عضلات داشته باشند، پروتئین است. همه ما می‌‌دانیم که اگر به دنبال کیفیت هستید، پروتئین یکی از گران‌‌ترین مواد غذایی به شمار می‌‌رود. اما راه‌‌حل دیگری وجود دارد. در طی خرید مرغ، به‌جای خرید بخشی از مرغ نظیر سینه، ران و …، سعی کنید مرغ را به‌صورت کامل خریداری کنید. کافی است پوست ‌و استخوان‌ها را در طی تهیه غذا تمیز کرده و کنار بگذارید. همچنین اگر نمی‌‌توانید استیک خریداری کنید، می‌‌توانید گوشت قیمه خریداری نمایید. گوشت قیمه در مقایسه با گوشت کامل ارزان‌‌تر بوده و پخت آن نیز آسان‌‌تر است.

    این برنامه به شما پیشنهاد می‌شود : برنامه تمرین بدنسازی 

    پودرهای پروتئینی را نیز می‌‌توانید به‌صورت عمده خریداری نمایید. بنابراین، اگر برندی را مشاهده کنید که به آن علاقه دارید، سعی کنید بسته‌‌بندی‌‌های بزرگ خریداری نموده تا افزایش حجم عضلات با هزینه کم را تجربه کنید.

    کنسرو تن ماهی مناسب‌‌ترین پروتئین است. شما می‌‌توانید به دنبال انواع کم‌نمک بوده و آن را به هر غذایی اضافه کنید. همچنین می‌‌توانید کنسرو را گرم کرده و آن را با سس مخلوط کرده و با چنگال بخورید. با این روش می‌‌توانید پروتئین موردنیاز بدن خود را با هزینه کمتری تأمین نمایید.

    نتیجه نهایی ـ در صورت امکان خریدهای خود را به‌صورت عمده انجام دهید. اگرچه این روش در ابتدا پرهزینه خواهد بود، اما در درازمدت منجر به صرفه‌‌جویی در هزینه‌‌ها خواهد شد.

    مواد غذایی کلیدی برای بدنسازی و عضله سازی کم هزینه که باید به‌صورت عمده خریداری شوند

    در برنامه غذایی کم هزینه برای بدنسازی یکسری مواد غذایی هم نقش مهمی دارند و هم در دوران افزایش حجم و انجام تمرینات بدنسازی بخش عمده‌ای از هرم رژیم غذایی شما را تشکیل می‌دهند که بهتر است به صورت عمده خریداری شوند.

    پروتئین

    مرغ منجمد

    مرغ کامل

    قیمه گوشت

    قیمه بوقلمون

    کنسرو تن ماهی

    تخم‌‌مرغ

    ماهی منجمد

    لوبیا خشک

    پودر پروتئین

    پنیر

    شیر

    کربوهیدرات‌‌ها

    جوی دوسر

    سیب‌‌زمینی شیرین

    سیب‌‌زمینی سفید

    برنج قهوه‌‌ای

    برنج سفید

    پاستای گندم کامل

    پاستای سفید

    چربی‌‌ها

    کره بادام‌‌زمینی طبیعی

    بادام

    بادام‌‌زمینی

    پنیر

    همچنین شما می‌‌توانید سبزیجات منجمد خریداری کنید. این نوع سبزیجات در مقایسه با سبزیجات تازه ارزان‌‌تر بوده و می‌‌توانید آن‌ها را برای مدت طولانی نگه‌دارید و می‌‌توانند ریزمغذی‌‌های موردنیازتان برای رشد ماهیچه را تأمین کنند.

    در باشگاه مشتریان فروشگاه‌‌ها عضو شوید

    در برنامه غذایی حجمی کم هزینه حتما با افراد دیگری در یک گروه تعاملی عضو شوید. آیا فردی را می‌‌شناسید که کارت عضویت در باشگاه مشتریان فروشگاه‌‌ها را دارد؟ می‌‌توانید کارت عضویت وی را امانت بگیرید.

    این نوشته به شما پیشنهاد می‌شود: برنامه بدنسازی چربی سوزی حرفه ای

    این دسته از فروشگاه‌‌ها تخفیف‌‌های بیشتری در مقایسه با فروشگاه‌‌های زنجیره‌‌ای ارائه می‌‌دهند. درنتیجه قیمت‌‌های آن‌ها در مقایسه با سایر فروشگاه‌‌ها کمتر است و جزو روش‌های کم هزینه برای افزایش حجم عضلات محسوب می گردد.

    اما در برخی موارد نیز عضویت در باشگاه مشتریان فروشگاه‌‌ هزینه‌‌های شما را افزایش خواهد داد. در چنین مواقعی از پرداخت هزینه عضویت پرهیز کنید. بدین دلیل است که من خرید کارت عضویت را توصیه نکرده و امانت گرفتن آن از یک دوست یا آشنا را توصیه می‌‌کنم. شما همچنین می‌‌توانید با صاحب کارت عضویت به فروشگاه بروید تا بتوانید در صورت نیاز به حمل خریدها از وی کمک بگیرید.

    فروشگاه محصولات بدنسازی

    زمانی که در فروشگاه هستید، از فرصت استفاده کنید. به صورت عمده خریداری کنید تا برای مدت طولانی در منزل خود به مواد اولیه تهیه غذا دسترسی داشته باشید و عضله سازی کم هزینه را تجربه کنید. این امر نه‌تنها نیاز به دریافت مجدد کارت عضویت در باشگاه مشتریان را از بین خواهد برد، بلکه نیازی به صرف هزینه برای بنزین نیز نخواهید داشت. اگر قرار است به بیش از یک فروشگاه بروید، سعی کنید فروشگاه‌‌هایی را انتخاب کنید که در نزدیکی هم قرار دارند.

    به مواد غذایی کنسرو شده نیز توجه کنید. آن‌ها معمولاً ارزان‌‌تر از مواد غذایی تازه بوده و می‌‌توانید برای مدتی طولانی آن‌ها را نگهداری کنید.

    باز کردن محصولات غذایی کنسروشده و افزودن محتوای آن‌ها به غذای خود کار بسیار ساده‌‌ای است. همواره سعی کنید مواردی را انتخاب کنید که سدیم کمی دارند. در انتخاب میوه‌‌های کنسروشده یا کمپوت نیز به دنبال مواردی بدون شکر افزوده باشید. درصورتی‌که به محتوای آن‌ها تردید دارید، از نرم‌‌افزار MyFitnessPal کمک گرفته و بارکدها یا برچسب‌‌ها را چک کنید.

    برنامه غذایی حجمی کم هزینه

    با استفاده از چاشنی‌‌ها طعم غذاها را بهبود بخشید

    شاید برایتان جالب‌توجه باشد که بسیاری از بدنسازانی که قصد دارند افزایش حجم عضلات با هزینه کم را داشته باشند، اغلب طعم را فراموش می‌‌کنند. اما واقعیت این است که طعم و لذت بردن از غذاها صرفاً برای افراد ثروتمند و مشهور نیست. چاشنی‌‌ها ازجمله موادی هستند که می‌‌توانید به غذای خود اضافه کرده و طعم آن‌ها را بهتر کنید.

    بنابراین در برنامه غذایی کم هزینه برای بدنسازی در خرید بعدی خود سس تند، خردل و کچاپ را نیز به سبد خرید خود اضافه کنید. آن‌ها ارزان‌قیمت بوده و می‌‌توانند طعم غذاها را بهبود بخشند. شما همچنین می‌‌توانید سس خمیر نیز خریداری کرده و به میزان موردنیاز استفاده کرده و باقیمانده را در یک ظرف پلاستیکی قرار دهید.

    جهت دریافت برنامه کلیک کنید: برنامه افزایش حجم باسن 

    چاشنی‌‌ها را نیز نادیده نگیرید. با هزینه کم می‌‌توانید غذاهای خود را به‌طور قابل‌‌توجهی خوش‌‌طعم‌‌تر کنید. برای مثال، افزودن فلفل پاپریکا به سینه مرغ سرخ‌شده می‌‌تواند طعم بسیار خوبی ایجاد کند. سیب‌‌زمینی شیرین را نیز می‌‌توانید با افزودن زیره و کجون خوش‌‌طعم کنید. نیازی نیست از برندهای گران‌‌قیمت خریداری کنید. به دنبال محصولات محلی یا سس‌‌های خانگی باشید تا در هزینه‌‌های خود صرفه‌‌جویی نمایید.

    عادت‌‌های پرهزینه خود را کنار بگذارید

    یکی از مواردی که می‌‌تواند منجر به کاهش درآمد شما شود، عادت‌‌های بد است. برخی اوقات ما پول خود را برای مواردی صرف می‌‌کنیم که ضروری نیستند. هرروز یا هر دو روز یک‌بار از خودتان بپرسید که در خرید چه چیزی زیاده‌‌روی کرده‌‌اید؟ آیا هرروز در مسیر برای خرید قهوه خرج می‌‌کنید؟ آیا هر هفته جمعه به رستوران می‌‌روید؟ شاید بعدازظهر در دانشگاه یک نوشابه خریداری کنید. تمام این موارد بر موجودی حساب شما تأثیر دارند و ضروری است عادت‌‌های غیرضروری را کنار بگذارید.

    اما بیش ‌از حد استرس نداشته باشید، زیرا شما فرصت کسب درآمد دارید و ضروری است تغییرات مثبتی را درروند زندگی‌تان ایجاد نمایید. یکی از بهترین اقدامات برای عضله سازی کم هزینه این است که میزان هزینه‌‌های خود در طول هفته را پیگیری کنید. کافی است رسیدهای پرداختی را نگه‌داشته و یا هزینه‌‌‌‌‌‌ها را بر روی گوشی خود وارد کنید. هفته بعد زمانی را اختصاص داده و آن‌ها را جمع بزنید. شما همچنین می‌‌توانید یک اپلیکیشن حسابداری آنلاین دانلود کرده و تمام اطلاعات خرید خود را به‌طور لحظه‌‌ای به آن وارد کنید.

    شاید برایتان تعجب‌برانگیز باشد که پول زیادی را بدون حتی اطلاع خرج می‌‌کنیم. شاید اگر کسی از ما بخواهد تمام این مبلغ را یکجا خرج کنیم، برایمان غیرقابل‌قبول خواهد بود. بسته به شرایطی که در آن هستید، شما ممکن است بلافاصله پیشنهاد را رد کرده و حتی از باشگاه خارج شوید.

    این نوشته به شما پیشنهاد می‌شود : برنامه بدنسازی افزایش حجم مخصوص افراد لاغر

    آیا به‌طورجدی به دنبال بدنسازی هستید، اما نمی‌‌خواهید هزینه زیادی صرف کنید؟ بله؟ در برنامه غذایی کم هزینه برای بدنسازی عادت‌‌های بد خود را کنار بگذارید. با کنار گذاشتن هزینه‌‌های مازاد شما می‌‌توانید یک بسته مکمل خریداری کرده یا پنج کیلوگرم مرغ منجمد خریداری کنید.

    سخن پایانی

    افزایش حجم عضلات با هزینه کم کار دشواری نیست. کافی است اندکی هوشمندانه در مورد انتخاب‌‌های خود تصمیم بگیرید. نکته کلیدی این است که شما باید کنترل تمام امور را به دست بگیرید. در این صورت، می‌‌توانید از غذاهای سالم و سرشار از پروتئین که خودتان تهیه‌کرده‌اید لذت ببرید. خوردن غذا در رستوران را برای مدتی کنار گذاشته و مهارت آشپزی خود را همانند مهارت جلو بازو تقویت کنید. کاری که می‌‌توانید خودتان بدون پرداخت هزینه انجام دهید را به فرد دیگری محول نکنید.

    اولویت بعدی برنامه غذایی حجمی کم هزینه برای بدنسازی ، عملکرد هوشمندانه در مورد نحوه خرید است. اگرچه غذاهای ارگانیک بهتر هستند، اما هزینه بیشتری نیز دارند. یک کارت عضویت در باشگاه فروشندگان تهیه‌کرده و خریدهای خود را به‌صورت عمده انجام دهید تا بتوانید تخفیف بیشتری دریافت کنید. درنهایت، تمام عادت‌‌های بد خود را کنار بگذارید. اگر در مورد بدنسازی جدی هستید، با تکنیک های عضله سازی کم هزینه شما می‌‌توانید برخی از عادت‌‌های زندگی مدرن و لوکس خود را کنار بگذارید.


    تالیف: 

    تن‌ورز (اقتباس از مقاله‌ای از سایت spotmebro.com)


    N:1534

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۴۶ رای
    بازگشت به لیست

    نوشته های مشابه

    6 دیدگاه در “روش‌های کم هزینه برای افزایش حجم عضلات

    1. شهریار احمدی گفت:

      سلام ممنون از راهنمایی های عالیتون

    2. هادی گفت:

      خیلی ممنون از راهنمایی های عالی

      1. من ۱ برنامه ی غذایی ۷ بدی میخوام کم هزینه

    3. مهدی امامی گفت:

      بحث هزینه رژیم غذایی همیشه یکی از دغدغه‌های مهم بدنسازا هستش.

      1. عزیزم بخاطر اینکه. با این حقوق که ما کار میکنیم. حتی نمیتوانیم شکم یه بچه رو سیر کنیم چه برسه بریم بدنسازی کنیم بخاطر همون هزینه خیلی برامون مهمه

    4. امیر زند گفت:

      با نکات کوچیک میشه در هزینه ها صرفه‌جویی زیادی کرد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *