راهنمای حرکات بدنسازی, راهنمای حرکات پا, راهنمای حرکات سرشانه

بلند کردن یک‌ ضرب هالتر (Snatch)

 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (تنها با یک کلیک رای دهید)

Loading...

نوع: وزنه‌برداری المپیک

عضله هدف: چهار سر ران

ابزار: هالتر

سطح: متوسط

دستورالعمل

  1. پاها را به‌اندازه عرض شانه بازکرده و هالتر را درست در بالای پنجه پا روی زمین قرار دهید.
  2. از زانو خم‌شده و پشت را صاف نگه‌دارید. میله هالتر را به‌گونه‌ای که کف دست‌ها رو به پایین و فاصله دست‌ها بیشتر از عرض شانه باشد، بگیرید. با باسن شروع به پایین رفتن کنید (همانند وقتی‌که می‌خواهید روی صندلی بنشینید). این وضعیت شروع حرکت است.
  3. هم‌زمان که پاهای خود را به زمین فشار می‌دهید، هالتر را بلند کنید. هنگام بلند کردن هالتر آن را نزدیک پاها نگه‌دارید.
  4. پس از رسیدن هالتر به قسمت میانی ران‌، پاها را به زمین فشرده و بدن خود را در یک حرکت انفجاری بالا بکشید.
  5. هم‌زمان با بالا بردن هالتر، شانه‌ها را عقب برده و آرنج‌ها را رو به اطراف و تا جایی که می‌توانید بالاتر از سطح میله نگه‌دارید.
  6. حالا در یک حرکت سریع اما قدرتی، بدن خود را به زیر هالتر کشیده و وزنه را در وضعیتی مشابه اسکوات بالای سر خود نگه‌دارید.
  7. حرکت را با بلند شدن از وضعیت اسکوات تکمیل کنید. در پایان حرکت، پاها صاف و دست‌ها باید کشیده شده و هالتر را بالای سر نگه دارند.

 

هشدار: این حرکت بسیار پیشرفته است. بنابراین نسبت به انتخاب وزنه محتاط باشید. فرم نادرست هنگام اجرای این حرکت می‌تواند منجر به آسیب‌دیدگی شود.

حرکت جایگزین

  • یک‌ضرب هالتر معلق

عضله هدف: چهار سر ران

ابزار: هالتر


تالیف:

تن‌ورز (اقتباس از مقاله‌ای از سایت bodybuilding.com)

در صورت استفاده از این مقاله، نام و آدرس تن‌ورز را به عنوان منبع ذکر کنید. 

عضو کانال تلگرام و اینستاگرام تن‌ورز شوید. برای عضویت بر روی عکس زیر کلیک کنید. 


حرکات تمرینی و بدنسازی می‌بایست همراه با یک برنامه تمرین و زیرنظر مربی انجام شود.
مسئولیت انجام صحیح حرکات به عهده ورزشکار بوده و تن ورز تنها جهت کمک به ورزشکاران عزیز، محتوا را تولید یا ترجمه کرده و مسئولیتی در قبال انجام صحیح حرکات و یا آسیب‌های احتمالی ندارد.
هم‌چنین در صورت تمایل به دریافت یک برنامه تمرین علمی و زیرنظر مربیان، می‌توانید وارد صفحه دریافت برنامه بدنسازی و رژیم غذایی شوید.


 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *