راهنمای حرکات بدنسازی, راهنمای حرکات پشت و زیر بغل, راهنمای حرکات سینه

پلاور با هالتر دست خم (Bent-Arm Barbell Pullover)

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (تنها با یک کلیک رای دهید)

Loading...

نوع: قدرتی

عضله هدف: پشتی بزرگ (زیر بغل)

ابزار: هالتر

سطح: متوسط

تشریح حرکت:

  1. یک هالتر را در دست گرفته (فاصله دست‌ها باید به‌اندازه عرض شانه باشد) و روی میز تخت دراز بکشید.
  2. هالتر را بالای سینه نگه‌داشته و دست‌ها را کمی خم‌کنید. این وضعیت شروع حرکت است.
  3. درحالی‌که دست‌ها را خمیده نگه‌داشته‌اید، به داخل نفس کشیده و وزنه را در پشت سر و در مسیری دایره‌ای پایین ببرید تا جایی که کشش را در قفسه سینه خود حس کنید.
  4. پس از رسیدن به این نقطه، نفس خود را بیرون داده و هالتر را در همان مسیر دایره‌ای به نقطه شروع برگردانید.
  5. هالتر را اندکی در وضعیت شروع نگه‌داشته سپس حرکت را به تعداد توصیه‌شده تکرار نمایید.

تنوع

می‌توانید این حرکت را با دمبل یا هالتر خمیده (EZ) نیز اجرا کنید.

حرکات جایگزین

  • پول‌ اور با دمبل دست- خم

عضله هدف: سینه

ابزار: دمبل

عضله هدف: سینه

ابزار: دمبل

عضله هدف: سینه

ابزار: هالتر


تالیف:

تن‌ورز (اقتباس از مقاله‌ای از سایت bodybuilding.com)

در صورت استفاده از این مقاله، نام و آدرس تن‌ورز را به عنوان منبع ذکر کنید. 

عضو کانال تلگرام و اینستاگرام تن‌ورز شوید. برای عضویت بر روی عکس زیر کلیک کنید. 


حرکات تمرینی و بدنسازی می‌بایست همراه با یک برنامه تمرین و زیرنظر مربی انجام شود.
مسئولیت انجام صحیح حرکات به عهده ورزشکار بوده و تن ورز تنها جهت کمک به ورزشکاران عزیز، محتوا را تولید یا ترجمه کرده و مسئولیتی در قبال انجام صحیح حرکات و یا آسیب‌های احتمالی ندارد.
هم‌چنین در صورت تمایل به دریافت یک برنامه تمرین علمی و زیرنظر مربیان، می‌توانید وارد صفحه دریافت برنامه بدنسازی و رژیم غذایی شوید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *