کاهش وزن و چربی‌سوزی بانوان, کاهش وزن، چربی‌سوزی, مقالات

کاهش 12 کیلو در یک ماه با ترفندی ساده

مدت زمان لازم برای خواندن این مطلب: 5 دقیقه

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 رای)

Loading...

 

چند سال قبل، یکی از دوستان من در تیم قایقرانی دارتموث با مشکل به ظاهر غیرقابل حلی مواجه شد: او لازم داشت تا 12 کیلو در یک ماه کم کند.

هرچند وی به اندازه یک گاو نر قدرت‌مند بود، اما پس از چندین ماه تغذیه بی‌برنامه در فصل استراحت، به تدریج دچار اضافه وزن گردید.

اما حالا به این نتیجه رسیده بود: “یا در کمتر از یک ماه 12 کیلو کم می‌کنی یا از تیم اخراج هستی”.

باید گفت که خیلی از بدن‌ساز‌ها، کشتی‌گیر‌ها، و حتی مدل‌های فیتنس قادرند با استفاده از داروهای افزاینده عملکرد، داروهای دیورتیک یا با محدودیت شدید مصرف آب وزن کم کنند. این روش‌ها جواب خواهند داد اما برای وی مناسب و قابل تحمل نبودند.

با استفاده از این روش‌ها مطمئنا وزن او کاهش پیدا می‌کرد اما ممکن بود از نظر روحی، وجدانی و اخلاقی دچار آسیب شود. به همین دلیل او مایل به استفاده از این روش‌ها نبود.

تحمیل گرسنگی شدید به بدن می‌توانست در کاهش وزن به وی کمک کند، اما احتمال از دست‌دادن قوای جسمانی‌اش نیز وجود داشت. چراکه ممکن بود کاتابولیسم ماهیچه‌ها به منظور حفظ فعالیت سایر اندام‌ها اتفاق بیافتد. به همین دلیل هیچ‌یک از این روش‌ها ممکن نیست.

دوست من سراغ خرافات و داستان‌های قدیمی هم رفت تا جوابی برای این مشکل پیدا کند. در آخر به این نتیجه رسید که از مدت‌ها قبل خیلی از قایقرانان نیز با این مشکل مواجه شده‌اند.

در نهایت به‌شکل اتفاقی با یک مربی بازنشسته قایقرانی برخورد کرد که ادعا می‌نمود راه‌حل این مشکل رو می‌داند.

مربی روشی به او پیشنهاد کرد. که:

  • در آن از هیچ دارو، معجون یا هرچیز معجزه‌آسایی استفاده نمی‌شود.
  • ابدا به هیچ غذای مخصوص یا شگفت‌انگیزی نیاز ندارد.
  • به شکل باورنکردنی ساده است.
  • به کمی محرومیت و مقدار قابل‌توجهی کنترل‌نفس(خودکنترلی) نیاز دارد.

با این حساب شما چطور با روشی قانونی، سالم، بی‌ضرر و در عرض یک‌ماه می‌توانید 12 کیلو کم ‌کنید؟

آب بنوشید. فقط آب

نه هیچ‌کدام‌یک از این نوشیدنی‌ها: آب‌میوه، سودا، سودای رژیمی، قهوه، نوشیدنی‌های ورزشی، نوشیدنی‌های انرژی‌زا و نه هیچ نوشیدنی کالری‌دار دیگری. به مدت یک‌ماه هیچ نوشیدنی غیر از آب خالص ننوشید.

دوست من با وجود اینکه مردد بود اما تصمیم گرفت تا این روش را امتحان نماید.

با نوشیدن یک لیوان آب خنک و تازه در هر روز صبح و نوشیدن مقدار زیادی آب در طول روز شروع کرد.

او هنوز هم در مهمانی‌ها و دورهمی‌ها شرکت می‌کند و با اعتماد به‌نفس لیوان آب می‌نوشد.

آیا بالاخره این روش جواب داد؟

به طرز شگفت انگیزی دوست من 12 کیلو در یک ماه کم کرد. از یک فرد چاق و تپل به یک آدم تراشیده تبدیل گردید.

وی دقیقا همان غذاهای قبلی را می‌خورد، بیشتر آب می‌نوشد، به تمام آن نوشیدنی‌های خوش‌رنگ و خوشمزه در قفسه مغازه‌ها توجهی نمی‌کند و همین‌طور دیگر نوشیدنی الکلی مصرف نمی‌کند.

اون هم‌چنین متوجه شده بود که دیگر خیلی گرسنه نمی‌شود، چرا که نوشیدنی‌های کالری دار به‌ندرت باعث احساس سیری می‌شوند.

چرا او 12 کیلو در یک ماه وزن کم کرد؟

دوست من حدس زد که در گذشته بدون اینکه متوجه باشه از طریق همین نوشیدنی‌ها چیزی درحدود 800 تا 1000 کالری  در روز مصرف می‌کرده است.

اگر هرکسی آن مقدار کالری را حذف کند (در حالی که قدرت بدنی، تمرینات و مصرف مقدار زیادی پروتئین را برای جلوگیری از کاهش حجم عضله، حفظ کند) میزان قابل‌توجهی از چربی‌سوزی را شاهد خواهد بود.

من اطمینان دارم که تمرینات ورزشی در رسیدن به این نتایج موثر بوده، اما دوست من اعتقاد دارد که بدون کنار گذاشتن مصرف نوشیدنی‌های کالری‌دار، هرگز موفق به کاهش وزن نمی‌شد.

چیزی که من را مجذوب این ترفند می‌کند

این ترفند آن‌قدر ساده ‌می‌باشد که به نظر مسخره می‌یاید. ولی روشی ست که قطعا هرکس توانایی انجام آن‌را دارد و فقط به یک چیز احتیاج دارد؛ آب و کنترل‌نفس.

درگذشته و در روزهایی که خبری از کمربند‌های لاغری، قرص‌های چربی‌سوز، عمل جراحی معده و روش‌های جادویی لاغری نبود، با اراده‌ای قوی و اعتماد به‌نفس امکان دستیابی به اهدافی به ظاهر غیرقابل ممکن وجود داشت.

این روز‌ها افراد زیادی به دنبال روش‌های معجزه‌آسا برای لاغری هستند. چند نفر به دنبال 12 کیلو کاهش وزن در یک‌ماه هستند؟ آیا فقط نوشیدن آب کافیست؟

قطعا نوشیدن آب کمک‌کننده می‌باشد. به‌اندازه‌ای ساده است که به نظر احمقانه می‌رسد. اما چند درصد مردم واقعا این کار را انجام خواهند داد؟ شما انجام می‌دهید؟

بسیاری از مردم مبالغ گزاف و زمان زیادی را صرف پیدا کردن قرصی می‌کنند که به آن‌ها اجازه دهد تا غذاهای ناسالم بخورند، فعالیت فیزیکی نداشته باشند، تغییری در سبک زندگی خودشان ایجاد نکنند و در عین‌حال چربی‌هایشان را نیز از دست بدهند.

و می‌دانید واقعیت چیست؟ این راه‌حل وجود ندارد و من امیدوارم که هیچ‌وقت هم وجود نداشته باشد.

واقعا جای خوشبختی ست که قرص چربی‌سوز جادویی وجود ندارد: چرا که اگر وجود داشت (و واقعا تاثیرگزار بود) تعداد زیادی از مردم خودشان را به‌دست درمان‌های دارویی هزینه بر می‌سپردند. کار دیگری جز آن‌که کیف پول‌هایشان را باز کنند و یک قرص لاغری بخرند تا شاد باشند، بلد نبودند.

دوست دارید چربی بسوزانید؟ آب بیشتری بنوشید.

باورنکردنی ست. چقدر ساده شما صدها کالری اضافه و غیرضروری که به شما احساس سیری نمی‌دهند را به‌وسیله نوشیدنی‌هایی که در طول روز مصرف می‌کنید، جذب می‌کنید.

خیلی از مردم به برچسب‌های روی مواد غذایی را چک می‌کنند اما کاملا نسبت به کالری نوشیدنی‌هایی که مصرف می‌کنند بی توجه‌اند (که اغلب قابل ملاحظه‌اند).

اجداد ما تقریبا هیچ انتخاب دیگری جز نوشیدن آب نداشتند. خبری از یخ‌ در بهشت و اسپرسو کاراملی نبود. به عبارتی ما تنها برای نوشیدن آب ساخته شده‌ایم.

البته من طرفدار این نیستم که شما ابدا هیچ چیزی جز آب ننوشید (هرچند اگر بخواهید کنترل‌نفس‌تان را بسنجید و به نتایج سریع و مهمی در کنترل وزن برسید، می توانید این کار را امتحان کنید).

کالری نوشیدنی‌ها سیرکننده نیستند، فاقد فیبر و معمولا فاقد مواد مغذی می‌باشند (البته به جز نوشیدنی مورد علاقه من “معجون سبز”).

اینها بدترین نوشیدنی‌هایی هستند که قبل از هر چیزی باید مصرف آن‌ها را قطع کنید:

  • میلک شیک‌ها
  • نوشیدنی‌های شیرین و الکلی
  • آب‌میوه (حتی آب‌میوه صد درصد طبیعی)
  • نوشیدنی‌های جایگزین غذا
  • سودا
  • نوشیدنی‌های انرژی‌زا
  • آبجو
  • سودا‌ی رژیمی (تحقیقات نشان داده که سودای رژیمی حتی از سودای عادی هم چاق کننده‌تر است)
  • شیر طعم‌دار
  • نوشیدنی‌های شیرینی که در حین رانندگی سفارش می‌دهید! (مثل کاپوچینوی کاراملی)
  • چای یا قهوه شیرین‌شده
  • نوشیدنی‌های پودری
  • نوشیدنی‌های ورزشی

اگر دوست دارید طعم آبی که می‌نوشید را عوض کنید، مقداری نعنا یا مرکبات به آن اضافه نمایید. همین‌طور می‌توانید هر میزان که خواستید چای یا قهوه بنوشید.

و اگر دنبال طعم خاص و متفاوتی هستید کمی دارچین یا جوز هندی به آب اضافه نمایید.


تالیف:

تن‌ورز (اقتباس از مقاله‌ای از سایتfatburningman.com)

در صورت استفاده از این مقاله، نام و آدرس تن‌ورز را به عنوان منبع ذکر کنید. 

عضو کانال تلگرام و اینستاگرام تن‌ورز شوید. برای عضویت بر روی عکس زیر کلیک کنید. 

 

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *