راهنمای حرکات بدنسازی, راهنمای حرکات پا

کلین ددلیفت (Clean Deadlift)

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 رای)

Loading...

نوع: وزنه‌برداری المپیک

عضله هدف: همسترینگ (پشت پا)

ابزار: هالتر

سطح: مبتدی

دستورالعمل

  1. برای انجام حرکت کلین ددلیفت بایستید و هالتر را نزدیک ساق پاها قرار دهید. پاها در راستای لگن و پنجه‏‌ها اندکی رو به بیرون باشند. دست‏‌ها را به فاصله عرض شانه روی هالتر گذاشته و آن را به شکل پرونیشن یا هوک (قرار دادن انگشت شصت زیر انگشتان) بگیرید. با انجام اسکوات به سمت هالتر پایین بروید. در انجام Clean Deadlift ستون فقرات کاملاً صاف باشد و زاویه بالای کمر به حدی باشد که شانه‏‌ها مقابل هالتر قرار بگیرند. کمر را تا حد ممکن عمودی نگه‌دارید.
  2. با نیروی اعمال‌شده از طرف قسمت جلویی پاشنه‏‌ها از زمین فاصله بگیرید. حین بالا رفتن هالتر، زاویه ثابت کمر را حفظ نمایید. زانوها را از طرفین رو به بیرون برده تا در مسیر هالتر قرار نگیرند.
  3. بعدازاینکه هالتر از جلوی زانوها عبور کرد، با کشیدن باسن به سمت هالتر و کشش کامل در ران‏‌ها و زانوها، حرکت لیفت را تکمیل کنید.

N:1506


تالیف:

تن‌ورز (اقتباس از مقاله‌ای از سایت bodybuilding.com)

در صورت استفاده از این مقاله، نام و آدرس تن‌ورز را به عنوان منبع ذکر کنید. 

عضو کانال تلگرام و اینستاگرام تن‌ورز شوید. برای عضویت بر روی عکس زیر کلیک کنید. 


حرکات تمرینی و بدنسازی می‌بایست همراه با یک برنامه تمرین و زیرنظر مربی انجام شود.
مسئولیت انجام صحیح حرکات به عهده ورزشکار بوده و تن ورز تنها جهت کمک به ورزشکاران عزیز، محتوا را تولید یا ترجمه کرده و مسئولیتی در قبال انجام صحیح حرکات و یا آسیب‌های احتمالی ندارد.
هم‌چنین در صورت تمایل به دریافت یک برنامه تمرین علمی و زیرنظر مربیان، می‌توانید وارد صفحه دریافت برنامه بدنسازی و رژیم غذایی شوید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *