سلامت عمومی, سلامت عمومی بانوان, مقالات

جلوگیری از بروز افسردگی با ورزش

  • مدت زمان لازم برای خواندن این مطلب: 1 دقیقه 

     

    تحقیقات اخیر نشان می‌‌دهند که ورزش می‌‌تواند مانع از بروز افسردگی شود و این امر در مورد افرادی که به‌طور ژنتیکی مستعد افسردگی هستند نیز صادق است.

    در مطالعه‌‌ای اخیر محققان به بررسی بیش از 8000 نفر پرداخته و بدین نتیجه رسیدند که افراد دارای استعداد ژنتیکی در مدت کمتر از دو سال به افسردگی مبتلا می‌‌شوند. اما افرادی که در ابتدا مطالعه فعالیت فیزیکی خود را افزایش دادند، با کاهش احتمال ابتلا به افسردگی مواجه شدند. محققان بدین نتیجه رسیدند که افزایش سطح فعالیت فیزیکی مانع از بروز افسردگی در تمام افراد می‌‌شود.

    تحقیقات نشان می‌‌دهند که تمرینات شدید (ازجمله تمرینات هوازی، رقص و تمرینات دستگاهی) و فعالیت‌‌های سبک (نظیر یوگا و حرکات کششی) منجر به کاهش احتمال ابتلا به افسردگی می‌‌شوند.

    مطالعه منتشرشده در مجله افسردگی و اضطراب در تاریخ پنجم نوامبر 2019 نشان می‌‌دهد که انجام چهار ساعت در طول هفته احتمال ابتلا به افسردگی را به میزان 17% کاهش می‌‌دهد.

    کرمل چوی یکی از روانشناسان برجسته بیمارستان عمومی ماساچوست می‌‌گوید: “نتایج ما نشان می‌‌دهند که ژن‌‌ها تأثیر چندانی بر افسردگی ندارند و تمرینات می‌‌توانند قدرت بروز افسردگی ژن‌‌ها را خنثی کنند. به‌طور متوسط، در حدود 35 دقیقه فعالیت فیزیکی در طول روز می‌‌تواند از بروز افسردگی جلوگیری نماید.”

    همان‌طور که می‌‌دانید، افسردگی یکی از اصلی‌‌ترین معلولیت‌‌های جهانی است، بنابراین با افزایش فعالیت فیزیکی می‌‌توان از بروز این مشکل جلوگیری نمود.

    چوی می‌‌گوید: “شدت افسردگی در جهان نیاز به استفاده از استراتژی‌‌های مؤثر را مورد تأکید قرار می‌‌دهد. مراکز درمانی می‌‌توانند روش‌‌های افزایش فعالیت فیزیکی را به بیماران توصیه کنند تا افراد با سابقه خانوادگی افسردگی بتوانند به‌آسانی از بروز این بیماری جلوگیری کنند.”


    تالیف:

    تن‌ورز (اقتباس از مقاله‌ای از سایت webmd.com)

    در صورت استفاده از این مقاله، نام و آدرس تن‌ورز را به عنوان منبع ذکر کنید. 

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۹ رای
    بازگشت به لیست

    نوشته های مشابه

    4 دیدگاه در “جلوگیری از بروز افسردگی با ورزش

    1. محدثه میرزایی گفت:

      سلام. من مدتی افسردگی داشتم و با انجام تمرینات منظم ورزش تونستم بر افسردگی غلبه کنم. به همه دوستان هم پیشنهاد می‌کنم برای آسوده شدن ذهنشون از تمرینات ورزشی بهره بگیرن.

    2. شاملی گفت:

      ورزش درمان بسیاری از مشکل‌ها و بیماری‌هاست. مرسی از سایت خوبتون.

    3. ملاقلی گفت:

      ورزش نه تنها افسردگی رو رفع می‌کنه بلکه بسیاری از مشکلات روحی و جسمی دیگه رو هم حل می‌کنه.

    4. باقری گفت:

      ورزش بهترین دارو برای مشکلات جسمی و روحی

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *