سلامت عمومی, سلامت عمومی بانوان, مقالات

روش‌های ساده کاهش درد کمر

  • مدت زمان لازم برای خواندن این مطلب: 2 دقیقه

     

    بررسی‌‌ها نشان می‌‌دهند که بسیاری از افراد حداقل یک‌بار در زندگی خود درد بخش تحتانی کمر را تجربه می‌‌کنند. در حدود 80% آمریکاییان این درد را حداقل یک‌بار تجربه کرده‌‌اند. شاید برایتان باورنکردنی باشد، اما درد کمر را می‌‌توان با روش‌‌های بسیار ساده‌‌ای به حداقل رساند.

    1. افزایش تحرک

    بدن انسان برای تحرک ساخته‌شده است. زمانی که برای مدت طولانی می‌‌نشینید، فشار وارده بر دیسک‌‌های کمر منجر به اعمال فشار به نخاع گردیده و این امر در طول زمان منجر به بروز درد می‌‌شود. ایستادن و تحرک به‌صورت مداوم منجر به حرکت دیسک‌‌ها شده و جریان خون را افزایش داده و عضلات مرکزی بدن را تقویت می‌‌کند. افزودن تمرینات کششی به برنامه روزمره، به‌ویژه انجام تمرینات کششی پشت پا می‌‌تواند منجر به کاهش درد بخش تحتانی کمر شود.

    1. تقویت عضلات مرکزی

    انجام چندین تمرین برای تقویت عضلات مرکزی می‌‌تواند تأثیر قابل‌‌توجهی بر کاهش کمردرد داشته باشد. در بیشتر موارد، درد قسمت تحتانی کمر به دلیل جهت‌‌گیری نامناسب نخاع و عادت‌‌های نامناسب است. این مشکلات به قدرت ماهیچه‌‌ای و عدم تعادل انعطاف‌‌پذیری مربوط هستند و باید به حالت قرارگیری عضلات شکم، ماهیچه‌‌های قسمت تحتانی پشت، باسن، سرشانه، گردن و … توجه شود. انجام تمریناتی برای تقویت عضلات مرکزی حتی به مدت 5 ثانیه نیز می‌‌تواند تأثیر قابل‌‌توجهی بر کاهش درد پشت داشته باشد. شما می‌‌توانید در کلاس‌‌های یوگا، پیلاتس، تای‌‌چی و … شرکت کنید.

    1. کفش‌‌هایتان را عوض کنید

    پاها نیز بر درد کمر تأثیر دارند. استفاده از کفش‌‌های نامناسب و پاشنه‌‌بلند می‌‌تواند در حالت نخاع شما تأثیر داشته و درنتیجه باعث بروز کمردرد شود. اگر مدت زیادی از طول روز را در حالت ایستاده سپری می‌‌کنید، بهتر است از کفش‌‌هایی با انحنای مناسب استفاده نموده و درد را کاهش دهید.

    1. اعمال تغییراتی در محل کار

    ارگونومی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به محل کار یا محیطی که بیشتر طول روز را در آن سپری می‌‌کنید، توجه کنید. نشستن نامناسب می‌‌تواند منجر به کمردرد شود. حالت نشستن و عادت‌‌های کاری خود را کنار بگذارید تا از کمردرد رها شوید.

    1. تنوع ایجاد کنید

    کارها و حرکات تکراری می‌‌توانند منبع کمردرد باشند، زیرا آن‌ها منجر به عدم تعادل قدرت و انعطاف‌‌پذیری گردند. برای مثال، اگر همواره گلف بازی می‌‌کنید، حرکات تکرار باعث می‌‌شوند که یک سمت از بدن شما قدرت بیشتری در مقایسه با سمت دیگر داشته باشند. ترکیب تمرینات و یا انجام تمریناتی برای سمت دیگر بدن می‌‌تواند منجر به تعادل بین سمت راست و چپ بدن گردیده و کمردرد را کاهش دهد.

    1. یخ

    اگر کمر شما بعد از یک روز کاری طولانی درد می‌‌‌‌کند، از یخ استفاده کنید. یخ التهاب را کاهش داده و از این طریق درد را کاهش می‌‌دهد. حتماً از یک حوله بین یخ و پوست خود استفاده کنید تا آسیبی به پوست شما وارد نشود و فقط به مدت 15 الی 20 دقیقه از یخ استفاده نمایید.


    تالیف:

    تن‌ورز (اقتباس از مقاله‌ای از سایت web.noom.com)

    در صورت استفاده از این مقاله، نام و آدرس تن‌ورز را به عنوان منبع ذکر کنید. 

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۴ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *