آموزش حرکات سرشانه, راهنمای حرکات بدنسازی

کلین نیمه در پاور رک (Rack Delivery)

  • نوع: وزنه‌‌برداری المپیک

    ماهیچه هدف: سرشانه

    ابزار: هالتر

    سطح: متوسط

    این حرکت با عنوان کلین ماهیچه (Muscle Clean) نیز خوانده می‌‌شود.

    دستورالعمل

    1. این حرکت انتقال هالتر به جایگاه رک بر روی سرشانه‌‌ها را آموزش می‌‌دهد. میله را در حالت مترسک نگه داشته و قسمت فوقانی دستها باید با سطح زمین موازی بوده و ساعدها به سمت پایین باشند. از نوع گیرش هوک استفاده کرده و انگشتانتان را بر روی انگشت شست خود قرار دهید.
    2. آرنج خود را دور میله چرخانده و میله را به سرشانه‌‌های خود انتقال دهید. همزمان با جلو آمدن آرنج‌‌ها، دستهای خود را در حالت آرامش نگه دارید. سرشانه‌‌ها باید جلو آمده و طاقچه‌‌ای برای میله ایجاد کنند. میله باید به آرامی با گلو برخورد کند.
    3. ضروری است که میله همواره به بدن نزدیک باشد. در وزنه‌‌های سنگین، فاصله میله با بدن منجر به برخورد میله با اعضای بدن می‌‌گردد. همزمان با فراگرفتن و آسان‌تر شدن حرکت، سرعت و وزن حرکت را افزایش دهید.

     


    تالیف:

    تن‌ورز (اقتباس از مقاله‌ای از سایت bodybuilding.com)


    حرکات تمرینی و بدنسازی می‌بایست همراه با یک برنامه تمرین و زیرنظر مربی انجام شود.
    مسئولیت انجام صحیح حرکات به عهده ورزشکار بوده و تن ورز تنها جهت کمک به ورزشکاران عزیز، محتوا را تولید یا ترجمه کرده و مسئولیتی در قبال انجام صحیح حرکات و یا آسیب‌های احتمالی ندارد.
    هم‌چنین در صورت تمایل به دریافت یک برنامه تمرین علمی و زیرنظر مربیان، می‌توانید وارد صفحه دریافت برنامه بدنسازی و رژیم غذایی شوید.


     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    بازگشت به لیست

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *