راهنمای حرکات بدنسازی, راهنمای حرکات پا

اسکوات پرشی (Jump Squat)

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (تنها با یک کلیک رای دهید)

Loading...

نوع: پلایومتریک

عضله هدف: چهار سر ران

ابزار: وزن بدن

سطح: متوسط

دستورالعمل

  1. برای شروع دست‏‌ها در کنار بدن قرارگرفته، پاها به‌اندازه عرض شانه باز باشند، سر بالا و کمر صاف باشد.
  2. درحالی‌که کمر را عمودی و سینه را بالا نگه‌داشته‏‌اید، با انجام عمل دم، اسکوات زده تا حدی که روی ران‏‌ها موازی یا پایین‏‌تر از سطح موازی با زمین باشند.
  3. اکنون با اعمال فشاری که عمدتاً توسط سینه پا ایجاد می‏‌شود تا حد ممکن به سمت بالا پرش کنید و از ران‏‌ها مانند فنر بهره ببرید. در حین انجام این بخش از حرکت عمل بازدم را انجام دهید.
  4. زمانی که روی زمین رسیدید، فوراً اسکوات زده و دوباره بپرید. حرکت را به تعداد توصیه‌شده تکرار نمایید.

حرکت جایگزین

عضله هدف: چهار سر ران

ابزار: وزن بدن


تالیف:

تن‌ورز (اقتباس از مقاله‌ای از سایت bodybuilding.com)

در صورت استفاده از این مقاله، نام و آدرس تن‌ورز را به عنوان منبع ذکر کنید. 

عضو کانال تلگرام و اینستاگرام تن‌ورز شوید. برای عضویت بر روی عکس زیر کلیک کنید. 


حرکات تمرینی و بدنسازی می‌بایست همراه با یک برنامه تمرین و زیرنظر مربی انجام شود.
مسئولیت انجام صحیح حرکات به عهده ورزشکار بوده و تن ورز تنها جهت کمک به ورزشکاران عزیز، محتوا را تولید یا ترجمه کرده و مسئولیتی در قبال انجام صحیح حرکات و یا آسیب‌های احتمالی ندارد.
هم‌چنین در صورت تمایل به دریافت یک برنامه تمرین علمی و زیرنظر مربیان، می‌توانید وارد صفحه دریافت برنامه بدنسازی و رژیم غذایی شوید.


 

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *