آموزش حرکات پا, راهنمای حرکات بدنسازی

اسکوات خوابیده با دستگاه (Lying Machine Squat)

  • نوع: قدرتی

    عضله هدف: چهار سر ران

    ابزار: دستگاه

    سطح: متوسط

    دستورالعمل

    1. دستگاه پا را در ارتفاعی تنظیم کنید که امکان وارد شدن به آن برایتان فراهم باشد . زانوها خم و ران‏‌ها کمی پایین‏تر از سطح موازی باشند.
    2. بعد از انتخاب وزنه، در وضعیتی درون دستگاه قرار بگیرید که صورت رو به بالا بوده، زانوها خمیده و شیب ران‏‌ها کمی پایین‏‌تر از سطح موازی زیر پا باشند. دقت کنید که زانوها جلوتر از انگشتان پا نباشند. زاویه ایجادشده میان عضلات همسترینگ و ساق پا کمی کمتر از نود درجه باشد (چراکه در زمان شروع حرکت باید تا حدودی پایین‎‏تر از سطح موازی باشید). درحالی‌که شانه‏‌ها تحت‌فشار پدهای دستگاه هستند، کمر و سر را ثابت نگه‌دارید.
    3. انگشتان دست را دور دستگیره حلقه کنید، پاها را به‌اندازه عرض شانه باز کرده و پنجه پا‏ها اندکی رو به بیرون باشند. اکنون در وضعیت آغاز حرکت هستید.
    4. ضمن واردکردن فشار به سینه پا، عمل بازدم را انجام داده و با ایجاد انقباض در عضلات چهار سر، تمام بدن را به حالت کشیده درآورید. انقباض را برای ثانیه‏‌ای حفظ کنید. نکته: ازآنجایی‌که با موقعیتی پایین‏‌تر از سطح موازی حرکت را شروع کردید، می‏توانید صرفاً برای اولین تکرار از دست‌‏ها کمک گرفته و با وارد کردن فشار بر روی ران‏‌ها بدن را صاف کنید.
    5. به‌آرامی با انجام حرکت اسکوات پایین بروید و در همین حین عمل دم را انجام دهید اما به‌جای آنکه به موقعیت شروع حرکت بازگردید، صرفاً در نقطه‌‏ای متوقف شوید که ران‏‌ها موازی با سطح زیر پایتان باشند. زاویه میان عضلات همسترینگ و ساق‏‌ها را نود درجه نگه‌دارید.
    6. حرکت را به تعداد توصیه‌شده تکرار نمایید.

    هشدار: در تمام مدت انجام حرکت، فیله کمر و سر را از تکیه‌گاه دستگاه جدا نکنید.

    تنوع

     می‏‌توانید حرکت را با پای جمع یا باز نیز انجام دهید.

      حرکات جایگزین

    عضله هدف: چهار سر ران

    ابزار: دستگاه

    عضله هدف: چهار سر ران

    ابزار: دستگاه

    • اسکوات با دستگاه اسمیت

    عضله هدف: چهار سر ران

    ابزار: دستگاه اسمیت


    تالیف:

    تن‌ورز (اقتباس از مقاله‌ای از سایت bodybuilding.com)


    حرکات تمرینی و بدنسازی می‌بایست همراه با یک برنامه تمرین و زیرنظر مربی انجام شود.
    مسئولیت انجام صحیح حرکات به عهده ورزشکار بوده و تن ورز تنها جهت کمک به ورزشکاران عزیز، محتوا را تولید یا ترجمه کرده و مسئولیتی در قبال انجام صحیح حرکات و یا آسیب‌های احتمالی ندارد.
    هم‌چنین در صورت تمایل به دریافت یک برنامه تمرین علمی و زیرنظر مربیان، می‌توانید وارد صفحه دریافت برنامه بدنسازی و رژیم غذایی شوید.


     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *