آموزش حرکات پا, آموزش حرکات سرشانه, راهنمای حرکات بدنسازی

اسکوات دمبل یک‌ ضرب (Dumbbell Squat Snatch)

  • نوع: قدرتی

    عضله هدف: چهار سر ران

    ابزار: دمبل

    سطح: پیشرفته

    دستورالعمل

    1. ابتدا پاها را به‌اندازه عرض شانه بازکرده و پنجه‏‌ها کمی رو به بیرون باشند. یک دمبل را به‌گونه‌ای در دست بگیرید که مقابل ران‌ها قرارگرفته و مشتتان روبه‌جلو باشد. اکنون در وضعیت آغاز حرکت هستید.
    2. با خم کردن زانوها به شکل اسکوات پایین رفته و دمبل را از میان زانوهایتان پایین ببرید. دست‌ها را صاف نگه‌داشته و شانه بالای دمبل قرار بگیرد. با ایجاد کشش در زانوها و ران‌ها دمبل را بالا بکشید. حرکت شراگ را انجام داده؛ دمبل را بالا ببرید؛ آرنج را بالا کشیده و رو به پهلو بچرخانید.
    3. فوراً بدن را به زیر دمبل بکشید و آن را با دست کشیده بالای سر نگه‌دارید در همان حال به موقعیت انجام اسکوات بروید. شیار زیر باسن باید پایین‌‏تر از زانوها باشد. حرکت را با ایستادن و ایجاد کشش کامل در زانوها و ران‌ها و کشیدن دمبل به بالای سر تکمیل کنید. دمبل را پایین آورده و به موقعیت آغاز حرکت بازگردید. اکنون یکی از تکرارها را انجام داده‌اید.
    4. تکرارها را به تعداد توصیه‌شده برای یک دست انجام داده سپس دست را تعویض کنید.

     


    تالیف:

    تن‌ورز (اقتباس از مقاله‌ای از سایت bodybuilding.com)


    حرکات تمرینی و بدنسازی می‌بایست همراه با یک برنامه تمرین و زیرنظر مربی انجام شود.
    مسئولیت انجام صحیح حرکات به عهده ورزشکار بوده و تن ورز تنها جهت کمک به ورزشکاران عزیز، محتوا را تولید یا ترجمه کرده و مسئولیتی در قبال انجام صحیح حرکات و یا آسیب‌های احتمالی ندارد.
    هم‌چنین در صورت تمایل به دریافت یک برنامه تمرین علمی و زیرنظر مربیان، می‌توانید وارد صفحه دریافت برنامه بدنسازی و رژیم غذایی شوید.


    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۴ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *