سلامت عمومی, سلامت عمومی بانوان, مقالات

بهترین ورزش برای قلب چیست؟

  • مدت زمان لازم برای خواندن این مطلب: 3 دقیقه 

     

    پاسخ 1:

    برای بهبود سلامت قلب، می‌توانید مقدار متعادلی از انواع فعالیت‌های فیزیکی را انجام دهید. نکته مهم این است که فعالیتی را انتخاب کنید که از آن لذت می‌برید و متناسب زندگی روزمره شماست. انجام تمرینات متنوع، ورزش کردن را برای شما جذاب‌تر ساخته و همچنین فواید بسیار زیادی برای سلامت شما خواهد داشت.

    • ورزش‌های هوازی (ایروبیک): فعالیت‌های هوازی باید بخش مهمی از برنامه ورزشی شما را تشکیل دهد. ایروبیک به معنی ” همراه با هوا ” یا ” همراه با اکسیژن ” است. ورزش‌های هوازی از اکسیژن خون برای سوخت‌رسانی به ماهیچه‌های شما استفاده می‌کند. این بهترین نوع ورزش برای سلامت قلب شماست. فعالیت‌های هوازی عمدتاً از گروه‌های عضلانی بزرگ کار کشیده و می‌توان آن‌ها را به‌طور مداوم و با شدت متوسط در طی یک بازه زمانی انجام داد.
    • تمرینات قدرتی: تمرینات قدرتی که اغلب به آن‌ها تمرینات استقامتی نیز گفته می‌شود، به ساخت و حفظ قدرت عضلانی، استحکام و سلامت استخوان کمک می‌کند. این ورزش معمولاً شامل تمرینات با وزنه است که اگر به‌درستی انجام گیرد، بخش مهمی از برنامه ورزشی شما خواهد بود. بااین‌حال، تمرینات قدرتی مناسب تمام بیماران قلبی نیست. برای مثال، اگر شما سابقه جراحی قلب بازداشته باشید، نباید هیچ نوع ورزش قدرتی را مگر با مشورت پزشک جراح خود (و معمولاً 4 تا 6 هفته پس از جراحی) انجام دهید. همواره قبل از شروع یک برنامه تمرینی استقامتی با پزشک خود مشورت کنید. در اکثر موارد، یک مربی حرفه‌ای باید شما را در تمرینات با وزنه راهنمایی کند.

    • تمرینات کششی: با افزایش سن، عضلات شما سفت‌تر شده و دامنه حرکات شما کاهش می‌یابد. این اتفاق می‌تواند در فعالیت‌های روزمره شما مشکل ایجاد کرده و شما را در معرض آسیب‌دیدگی قرار دهد. تمرینات کششی مداوم می‌تواند به بازیابی دامنه حرکتی شما کمک کند. علاوه بر این، حرکات کششی، گردش خون در عضلات را افزایش داده و ماهیچه‌های شما را برای انجام سایر ورزش‌ها آماده می‌کند.

    به‌خصوص برای شروع بهتر است ورزش‌های هوازی و تمرینات قدرتی را در روزهای متفاوتی انجام دهید. این به بدن شما امکان می‌دهد تا بین جلسات تمرین‌های قدرتی، توان خود را بازیابی کند. اما تمرینات کششی را می‌توانید به‌خوبی با هردوی این تمرینات ترکیب کنید. به‌ویژه در پایان جلسات.

     پاسخ 2:

    بهترین ورزش برای قلب ورزش هوازی است. قلب نیز همانند تمام ماهیچه‌ها به یک تمرین خوب نیاز دارد. این تمرین می‌تواند شامل ورزش‌های هوازی مانند دوچرخه‌سواری، دویدن، رقصیدن یا فوتبال بازی کردن باشد. هر ورزشی که باعث شود سریع‌تر تنفس کنید، تمرین خوبی برای قلب محسوب می‌شود.

    پاسخ 3:

    دکتر محمت آز، متخصص قلب

    اگر به شما بگویم که بهترین نوع ورزش برای قلب شما رایگان، آسان، امن و ساده است آیا انجامش می‌دهید؟ شما به عضویت باشگاه یا تجهیزات پیشرفته ورزشی برای شروع نیاز ندارید چراکه پیاده‌روی کاری است که تقریباً همه می‌توانند انجام دهند. تمام چیزی که لازم دارید یک جفت کفش ورزشی یا کتانی و مقداری انگیزه است تا از خانه بیرون بزنید. با حداقل 30 دقیقه پیاده‌روی در روز فواید زیادی به قلب خود می‌رسانید. اخیراً تحقیقی نشان داد که با انجام دو ساعت و نیم فعالیت با شدت متوسط(مانند پیاده‌روی سریع) در هر هفته، می‌توانید تا 14 درصد خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش دهید.

    پس منتظر چه هستید؟ بروید و قدم بزنید!

    پاسخ4:

    میرابای هالند، متخصص فیزیولوژی

    همه ما می‌دانیم که قلب یک ماهیچه است، قطعاً مهم‌ترین ماهیچه در بدن شما. ما با ورزش‌های هوازی می‌توانیم سلامت سیستم قلبی- عروقی خود را حفظ کنیم. ورزش هوازی از گروه‌های عضلانی بزرگ شما برای افزایش نیاز به اکسیژن بدن در یک بازه زمانی مشخص استفاده می‌کند. ورزش هوازی با شدت متوسط به قدرتمندتر و کارآمدتر کردن عضله قلب کمک کرده، فشارخون را کاهش داده (که به‌عنوان عامل مهمی در پیشگیری از حملات قلبی شناخته می‌شود) و با افزایش متابولیسم، احتمال چاقی و اضافه‌وزن را کاهش می‌دهد. همچنین این نوع ورزش می‌تواند تجمع HDL یا کلسترول خوب و احتمال حمله قلبی را کاهش داده و به‌سلامت عروق خونی کمک کند.


    تالیف:

    تن‌ورز (اقتباس از مقاله‌ای از سایت sharecare.com)

    در صورت استفاده از این مقاله، نام و آدرس تن‌ورز را به عنوان منبع ذکر کنید. 

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۸ رای

    نوشته های مشابه

    2 دیدگاه در “بهترین ورزش برای قلب چیست؟

    1. مرادی گفت:

      سلام. به نظر من هم در درجه اول بهترین تمرین برای قلب تمرینات هوازیه.

    2. محمد رضا ادیب گفت:

      قلب هم مثل همه عضلات نیاز به تقویت داره که با تمرینات هوازی و کاردیو تقویت میشه.ممنون از اطلاعات خوبتون.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *