راهنمای حرکات بدنسازی, راهنمای حرکات پا

پرش به طرفین و پرتاب – Slide Jump Shot

پرش به طرفین و پرتاب - Slide Jump Shot

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (تنها با یک کلیک رای دهید)

Loading...

نوع: پلایومتریک

عضله هدف: چهار سر ران

ابزار: وزن بدن

سطح: مبتدی

حرکت پرش به طرفین و پرتاب – Slide Jump Shot یک حرکت پلایومتریکی است که جهش و پریدن در آن اهمیت دارد. در واقع حرکات پلایومتریک هم افزایش سرعت در انجام حرکات را در بدن فرد بالا می‌برد و هم عامل مهمی در تقویت سیستم تنفسی و هوازی بدن است. پرش به طرفین و پرتاب مختص افراد در سطح ورزشی مبتدی است و عضلات چهارسر ران را درگیر می‌کند.

 

دستورالعمل

  1. پرش به طرفین و پرتاب یک حرکت پلایومتریک است که روی تقویت عضلات چهار سر ران، ساق پا و بخشی از شکم و پهلو اثر می‌گذارد. برای انجام حرکت ابتدا در حالت آماده‌‏باش با زانوهای خمیده و سینه رو به بالا قرار بگیرید.
  2. یک‌قدم به سمت راست برداشته سپس پاها را جفت کنید.
  3. بعد از کنار هم قرار گرفتن پاها، پریده و دست‌‏ها را به حالت پرتاب توپ بسکتبال بالا ببرید.
  1. بعد از فرود آمدن یک گام به سمت چپ برداشته و حرکت را تکرار نمایید. با نهایت سرعت ممکن حرکت Slide Jump Shot را انجام دهید.

Slide Jump Shot حرکت پرش به طرفین و پرتاب

حرکت پرش به طرفین و پرتاب

حرکت پرش به طرفین و پرتاب 

 

1575:N


تالیف:

تن‌ورز (اقتباس از مقاله‌ای از سایت bodybuilding.com)

در صورت استفاده از این مقاله، نام و آدرس تن‌ورز را به عنوان منبع ذکر کنید. 

عضو کانال تلگرام و اینستاگرام تن‌ورز شوید. برای عضویت بر روی عکس زیر کلیک کنید. 

حرکات تمرینی و بدنسازی می‌بایست همراه با یک برنامه تمرین و زیرنظر مربی انجام شود.
مسئولیت انجام صحیح حرکات به عهده ورزشکار بوده و تن ورز تنها جهت کمک به ورزشکاران عزیز، محتوا را تولید یا ترجمه کرده و مسئولیتی در قبال انجام صحیح حرکات و یا آسیب‌های احتمالی ندارد.
هم‌چنین در صورت تمایل به دریافت یک برنامه تمرین علمی و زیرنظر مربیان، می‌توانید وارد صفحه دریافت برنامه بدنسازی و رژیم غذایی شوید.

 


مقالات مرتبط