راهنمای حرکات بدنسازی, راهنمای حرکات پا, راهنمای حرکات سرشانه

حرکت هالتر یک‌ ضرب قدرتی – Power Snatch

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 رای)

Loading...

نوع: وزنه‌برداری المپیک

عضله هدف: همسترینگ (پشت پا)

ابزار: هالتر

سطح: پیشرفته

حرکت هالتر یک ضرب قدرتی Power Snatch حرکتی از نوع وزنه برداری المپیک با هالتر می‌باشد. سطح این تمرین ورزشی پیشرفته بوده و عضلات همسترینگ یا پشت پا را درگیر می‌کند. این حرکت با نام اسنچ قدرتی نیز خوانده می‌شود.

دستورالعمل

  1. ابتدا هالتر بارگذاری شده را روی زمین قرار دهید. هالتر نزدیک یا در تماس با ساق‏‌ها باشد. هالتر را با دست‏‌های کاملاً باز بگیرید. پاها دقیقاً در امتداد لگن و پنجه‌‏ها بنا به ضرورت رو به بیرون باشند. سینه رو به بالا و سر را روبه‌جلو نگه‌داشته و باسن را پایین ببرید. شانه‌‏ها دقیقاً در امتداد هالتر قرار گیرند. اکنون در وضعیت آغاز حرکت هالتر یک ضرب قدرتی هستید.
  2. اولین کشش را با جدا کردن هالتر از زمین و بالا بردن و عبور آن از مقابل زانوها انجام دهید. زاویه کمر تا لحظه عبور هالتر از مقابل زانوها ثابت بماند.
  3. با کشش زانوها، ران‏‌ها و مچ پاها به کشش دوم منتقل‌شده و هالتر را با نهایت سرعت ممکن بالا ببرید. هالتر نزدیک به بدن باشد. در نقطه اوج حرکت، شراگ شانه‏‌ها را انجام داده و آرنج‌‏ها را در طرفین خم‌کنید.
  4. هنگامی‌که پاها را در موقعیت بالا بردن هالتر کمی بیشتر باز می‏‌کنید، خود را به زیر هالتر کشیده و آن را بالای سر ببرید. هالتر را در حالی بالا ببرید که تا حدودی در موقعیت اسکوات قرار داشته باشید. همچنان به بالای سر بردن هالتر ادامه دهید. دست‏‌ها در مفصل آرنج قفل شوند.
  5. درحالی‌که هالتر را بالای سر برده‏اید، مجدداً بایستید و یک تکرار از حرکت Power Snatch یا همان اسنچ قدرتی را به اتمام برسانید.

   

حرکات جایگزین

  • هالتر یک‌ضرب از ارتفاع

عضله هدف: همسترینگ

ابزار: هالتر

عضله هدف: چهار سر ران

ابزار: هالتر

N:1514


تالیف:

تن‌ورز (اقتباس از مقاله‌ای از سایت bodybuilding.com)

در صورت استفاده از این مقاله، نام و آدرس تن‌ورز را به عنوان منبع ذکر کنید. 

عضو کانال تلگرام و اینستاگرام تن‌ورز شوید. برای عضویت بر روی عکس زیر کلیک کنید. 


حرکات تمرینی و بدنسازی می‌بایست همراه با یک برنامه تمرین و زیرنظر مربی انجام شود.
مسئولیت انجام صحیح حرکات به عهده ورزشکار بوده و تن ورز تنها جهت کمک به ورزشکاران عزیز، محتوا را تولید یا ترجمه کرده و مسئولیتی در قبال انجام صحیح حرکات و یا آسیب‌های احتمالی ندارد.
هم‌چنین در صورت تمایل به دریافت یک برنامه تمرین علمی و زیرنظر مربیان، می‌توانید وارد صفحه دریافت برنامه بدنسازی و رژیم غذایی شوید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *